Stránka 1 z 1

motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon dub 16, 2012 10:27
od ger007
rovno to umiestnim sem aby som potesil kokaloka

momentalne som prisiel k neakym zaverom,

1. motor sedi na uchytenie na koznoly silentlobku, toto je asi najmensi problem z celej prestavby
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg

2. rozdelovac MPIcko nema takze je o starost menej s neakym vyrezavanim dier

3. rozmerovo by nemal mat motor v kasni problem

a teraz tie zaporne

1. nesedi na prirubu z prevodovky, aj ked by to kurna malo

2. mrkev prevodovky ma sice rovnaky 1000hran ale nema takove to odsadenie

3. teraz asi to najhorsie, ten samaracky motor ma vyvod veskerych trubiek od kurenia k chladicu ku vsetkemu DOZAZU to vidim ako najvacsi problem, termostat by sa musel niekam presunut pretoze aj keby som vyrezal dieru do zadku toho motoroveho priestoru, stale by to bolo nachuja v pripade vymeny termostata by som musel rozoberat budto pol auta alebo vytahovat motor z auta a oboje z tychto variant sa mi ani trocha nepaci
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg
ocividne je to zde vyriesene tak ze je to vyvedene co najdalej od toho uzkeho priestoru tam vzdau a vpredku je k tomu mozno pouzity aj originalny termostat boh zna


prosim kohokolvek ak ma o takychto zastavbach neake foto alebo proste hociake informacie nech ich sem napise

ja som to prehodnotil zastavba sa konat bude ale do inej karoserie :-D a to sice do 21044 ale zelenej

jo a nechcem pocut ze to nejde ked :
http://s3.images.drive2.ru/car.journal. ... -large.jpg

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon dub 16, 2012 13:49
od ger007

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon dub 16, 2012 21:49
od Křečík Barbuška
Ten motor na třetím obrázku vypadá poněkud unaveně 8) . Tak nějak dopadne ten tvůj pokud se ti jej podaří do hranatce založiť :P .

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon dub 16, 2012 21:50
od MartasBrno
prej světlý zítřky :-)

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 15:38
od ger007
toto tu asi mozete uzavret, ale len pre vystrahu ostatnym ! funguje to a jede to dobre ! :-D

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 17:09
od MartasBrno
Mohl bys sem dodat fotky klíčových detailů. trubek, hadic, upevnění sání, upevnění baterky, co se kde musí uříznout a přivařit... Ať je vidět, co se na tom za 8 měsíců udělalo za práce.

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 17:19
od Cory
Ono sa to robilo asi 3 tyzdne, aj to len preto, lebo sa čakalo na dvorneho elektrikara :D

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 18:36
od ger007
samotna vymena motora nebola nikterak komplikovana, je vsak potreba vlastnit k tomu niekolko zakladneho vybavenia :

1ks mocneho kladiva
1ks Coryho, ako dvorneho elektrikara
1ks zvaracky, idealne aj so zvaracom co vie robit vodotesne zvary
1ks ohybacky trubiek
2m colovej trubky na vyrobu potrubi
pristup k freze a sustruhu
samozrejme zakladne naradie ako je vrtacka kluce a toho co je vsade moc

no a teraz aby som sa tak neak dostal k postupu zastavby:

na zastavbu vyuzijeme unifikovany starter 01-07, madarsky prevodovy starter sa neosvecil z dovodu neschopnosti tolkeho vusunutia

alternator ma motor 11X svoj, takze ten co bol povodne v aute hodime po psovi , alebo ho nechame na povodnom motore.

1. najdolezitejsia vec je, ze treba dat osustruzit zotrvacnik, a to z toho dovodu ze lada 11X ma starter v strane od prevodovky a nie od motora ako klasika. najdem kolko som ho nechal liznut, ale najlepsie je ist k sustruznikovi aj zo starterom a skusat (starter totiz pri vysuvani narazi do hrany zotrvaku a nedociahne na zuby, 16V zotrvak ma o jeden zub menej ako klasika avsak modul zubov je rovnaky pretoze ma troska mensi priemer),

2 po osustruzeny zotrvak vratime na miesto, je dolezite dat na zavity volaky ten kudel ,alebo teflonovu pasku videl som ze tade chcije olej, nebyt tam to tesnenie. spojka (tj lamela aj pritlacak) musi byt pouzita z lady 210X a to z dovodu prevodovky

3 plech medzi motorom a prevodovkov potrebuje znacne velku cast odrezat a na spodu aj tak nepasuje na prevodovku, z pociatku uzivania sucha o zotrvak, postupom casu sa vysucha a pasuje jak original :_D, keby bol clovek masochysta urobi si svoj kryt a nema problema..

4. ak chceme osadit blok, je nutne podlozit oba silentbloky dvoma hodne tlustymi podlozkami, alebo upravit olejovu vanu jak sa komu chce :-D. ja som volil podlozky, ak nepodlozime motor vana sa opiera o napravnicu. pozor blok sedi len na 3 zo styroch srobov, ten jeden vrchy pouzijeme stavajuci z klasickeho motora, namiesto spodnych dvoch je nutne zakupit ine dva srobiky aj s matickou z dovodu priechodzej diery

5. pred osadenim motora je nutne mocnym kladivo prisposobit motorovu priecku, ja som to spravil tak ze som si osadil len blok motora a motorovu priecku som prisposoboval hlave, hlava ma vsak jeden problem, je nutne z nej od zadu spravit vyvod na vodu vzhladom na to ze z tama original vedie termostat, osobne som si dal na freze vyrobit stejnu prirubu ako bola na termostate, na ohybacke ohol uhol tak aby trubka sla okolo motora, na tutej trubke som si urobil vyvod na kurenie ako do vstupu (alebo vystupu :-D uz neviem ) ( foto protyp trubky, ktory stejne tiekol http://img4.rajce.idnes.cz/d0401/6/6920 ... .jpg?ver=2 problem vsak nebol v tesnosti zvarov ale v krivosti priruby, pozor toto je dolezite, ked zvarate trubku k prirube, priruba sa vzdy zohne, treba potom ist zase na frezu a priruby zarovnat) ak hlavu osadime a nikde nedre este stale neni vyhrate, problem je nasledovny, lada 11X ma cidlo teploty zo zadnej strany a to kolmo k motoru takze ide priamo oproti motorovej priecke, cize konektor na teplomer nelze nasadit, skusal som na to aj napajkovat dratik ale aj tak vzdy odpadol, nakonec som to vyriesil palubnym pocitacom a mam po probleme (je tu moznost kabliku vyrezat dierku ale do toho sa mi nechcelo). konektor na kontrolku mazania tam ide dat bezproblemov. tym by bol motor v aute a ani to nebolelo.

6. ak je motor v aute aj s hlavou aj so vsetkym, zavolame Coryho a ten robi elektriku nechame ho pracovat nosime mu pivo, otravujeme ho z hlupimi otazkami atd.

7. je nutne dorobit vodovdne potrubia, z vodnej pumpy je treba spravit vyvod na termostat vyzera to asi takto ( prototyp zde : http://ger007.rajce.idnes.cz/GO_lada_21 ... jekt_16V/#) do tohoto je tiez nutne spravit dierku na vstup do kurenia. dalsiu a to poslednu vodovodnu trubku je nutne spravit na vrchu motora ako vyvod do termostatu a vrchu chladica (na tejto fotogradii je videt uz zapojeny komplet system chladenia http://img4.rajce.idnes.cz/d0401/6/6920 ... .jpg?ver=2 )

8. po zapojeni vodovodneho okruhu je nutne spravit privod paliva, zalezi do akej verzie vazu motor 11X montujeme, pokial sa jedna o voz 044 / 073 tj neake icko mame pol prace hotovo, nemusime natahovat este jednu trubku do nadrze ako vracacku. ak nemame musime natiahnut. co sa cerpadla tyka SPicerpadlo nestaci ani na to aby motor nastartovalo, ukazalo sa ako nevhodne. moznosti pouzitia cerpadla su dve, tou prvou je pouzit externe cerpadlo (nutnost spravit vyvod z nadrze) toto som spravil ja, dufam ze cloveku postupujucu tuto sadomasochysticku operaciu nemusim popisovat ako spravit vyvod z nadrze, predpokladam istu mentalnu vyspelost (nevyspelost upravcu :-D) alebo pouzit plavak aj s cerpadlom Mpi jehoz cena je celkom zavratna, po uprave som nasiel ze tam lze pouzit cerpadlo s Volva S80 ktore dava patricny tlak a lze namotnovat miesto klasickeho SPI cerpadla, ty ktory maju karburator asi skor vyuziju moznost externeho cerpadla. je k nemu doviest plus minus proste klasicku elektriku, ak si niesme isty 100x zavolame corymu :-D (ten musi aj tak prist lebo to aj tak hned na prvy raz nenastartuje) hadice a redukcie v pripade pouzitia externeho cerpadla sa daju zakupit. no ak cerpado vrci mame uz skoro vyhrate uz len...

9. narocna cast je vytvarovanie vyfuku, miesta tam neni zrovna na rozdavanie, a preto je tato operacia velice zabavna sklada sa z kreslenia, ohybania, zvarania, primeriavnia a kreslenia, ohybania, zvarania, prirovnavania, kreslenia, ohybania, zvarania, primeriavnia a kreslenia, ohybania, zvarania, prirovnavania, kreslenia, ohybania, zvarania, primeriavnia a kreslenia, ohybania, zvarania, prirovnavania, v tomto momente nam uz vyfuk pasuje, avsak zistime ze sa opiera o riadenia takze zase nastava doma kreslenia, ohybania, zvarania, primeriavnia a kreslenia, ohybania, zvarania, prirovnavania. je nutne vytvarovat len prvy diel vyfuku zbytok je mozne pouzit stavajuce.

10. baterka moze byt umiestnena v kufri (za pouzita + kabla veduceho z kufra dopredu, ja som pouzil z BMW E39) ak ma byt umiestnena v predu je nutne vyriesit iny typ vzduchoveho filtra, opet to uz je na uvazeni kto si to ako spravi, ja som na miesto baterie dal tu krabicu z radioaktivnym uhlim. nad tlmic je nutne umiestit cidlo otrasov, v mojom pripade bolo nutne otocit poistkovu skrinu donutra z dovodu ze som chcel pouzit original sanie, v pripade pouzitia ineho sania je tento krok zbytocny. je tiez nutne vyriesit drziak zapalovacieho modulu, ja som ho umiestnil nad Ylonovu trubku vodovoneho potrubia a uchytil o hlavu motora, vyhoda je ze som pouzil stavajuce kable a nemusel som vymyslat ine, ostatne opat predpokladam urcitu vyspelost upravcu a na toto uz nepotrebuje navod.

pan titulovany dvorny elektrikar by mohol napisat co tam trebalo robit s tou ele

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 19:47
od Cory
No, ja by som len dodal, že nie je nutne mlatit do motorovej priečky, stačilo by posunuť cely motor s prevodovkou dopredu - čize prevariť drziaky motora a osadiť nove sroby do podlahy pre prevodovku. Vpredu je miesta habadej, tak preco nevyplnit demormačnu zonu :mrgreen: Tym padom by sa nemlatilo do priečky, nebolo by treba podkladať motor (ktory potom čučí do neba) a prevdebodobne by nebolo nutne otačať poistkovu skrinku dovnutra.

Čo sa elektriky tyka...Konektor prepajajuci kabeláž vstrekovania a kabeláž automobilu (samozrejme len u SPi, karbove verzie take nemaju), je kompatibilny, to znamená, že stačí zastrčiť a funguje aj otackomer aj napajanie RJ od spínačky a kontrolka CHE. Navyše v tom konektore končí káblik od snimača hladiny oleja, snimača tlaku oleja, snimača teploty vody a od snimača na prevodovke (príprava na el. rýchlomer, či palubák).
Sahara - u rady 211X je na nu privedené trvalé plus, u 210X kostra. Takže treba najst ktory kablik z poistkovky vediet do sahary, vycvaknut ho z konektora a spojiť s bielym kablikom od relátka sahary (biely káblik s čiernym pruzkom). Z poistkovky by to mal byť modrý, alebo nejaky podobný. Na samotnom konektore sahary je treba vycvaknut čierny káblik - kostru a priviesť naň cez poistku plus.Ano, niektorí by sa ohradili, prečo nepriviesť signál od RJ priamo do relátka v poistkovke - dovod jednoduchý: nechcelo sa mi skumať čo spína čidlo v chladiči, či plus alebo kostru, tak sa to spravilo takto.
Ďalšou zradou bola absencia diagnostickej lambda sondy...Lambda je jednak draha (drahšia ako lambda hned za motorom) a pri absencii KATu by asi hlasila chybu. Nahradila sa "udelátkom" v podobe 2 rezistorov a jedneho kondenzatora (schéma od PetraHC v mojej téme).
Bolo treba predĺžiť kábliky k snímaču v prevodovke, existujú 2 typy konektorov (okruhly a hranaty), takže prisposobiť konektor.
RJ imobilizeru si vyžaduje signál od dverného spínača. Je dobré tam vsunut diodu, aby to bralo signal len z vodicovych dverí a vašej krabici sa navýši hodnota dvojnásobne tým, že dostávate funkciu oneskoreneho stmievania osvetlenia kabiny. Snímač čipu imobilizeru sa da umiestnit luxusne namiesto sytiča.

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 20:10
od ger007
a mozno by stalo za to dat to inam ako do nepovedenych pokusov ked je to pokus povedeny :-D teda celkom aj hej :-D

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 20:13
od Dusan
Troska mimo misu ale na tejto fotke sa mi zda ze je hrebenove riadenie http://s2.images.drive2.ru/car.photos/7 ... -large.jpg

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pon led 14, 2013 20:19
od Cory
Ano, Iž Oda.

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pát dub 11, 2014 12:09
od ger007
nasleduje popis presunutia motora :

kedze motor sa opieral o budku bol problem, rozhodol som sa ho teda posunut o 2,5 cm dopredu toto sa ukazalo ako nestastne, prertoze potom neslo otacat volantom, coz je u auta trosicka problemik, no tak som to posunul len o 1,5cm doredu, kde zda sa je rovnaky problem, ale iba pri plnom vytoceni volantu, takze ak sa toto niekdo rozhodne spravit, staci motor posunut iba o 0,75cm dopredu... ja len aby tato informacia bola zaznamenana :-D

Re: motor z 110 do lady 210X

PříspěvekNapsal: pát dub 11, 2014 12:43
od Cory
Alebo posunut kolko treba a prebastlit riadenie z Iž Ody :D