Stránka 1 z 2

Ukroucený šroub

PříspěvekNapsal: stř úno 09, 2011 07:06
od krtek86
Když jsem se naposledy hrabal v autě, tak se mi podařilo ukroutit 2 šrouby. Jeden je na výfuku (mezi svody od motoru a svodem ke spodní části výfuku)-při povolování a druhý je na plastovém krytu na rozvoďák-při utahování. Ten první neřešim (byl zatuhlej), časem odvrtám a bude, ale štve mě ten druhý. Jedná se o levý dolní šroub na krytu. Problém je ten, že kolo klíňáku (od kliky) dře o kryt, takže auto po nastartování dělá šílenej randál. Po nějakym tom kilometru se to malinko ztiší, ale je to slyšet pořád.
Dá se nějak vyšroubovat ten ukroucený šroub? Je tam strašně málo místa kvůli chladiči a nechce se mi vyndavat celý motor nebo chladič kvůli takové kravině.
Díky

PříspěvekNapsal: stř úno 09, 2011 08:17
od Patrac
no pokud si ho ukroutil tak se bude blbě nějak vyšroubovávat. pokud čumí kus ven tak asi nějaký kleště azkusit ho otočit. každopádně doporučuji několikrát na šroub aplikovat povolovač šroubů, brzdovou kapalinu nebo nějaký podobný nesmysl apak to povolovat až tak za tejden 14 dní až to odskoší. dá se to i lokálně prohřát autogenem ale na to velice opatrně může prasknout litina bloku třeba... používat vytahovák šroubů je v tomto případě nemožno protože šroub je nutný navrtat. :!:

PříspěvekNapsal: stř úno 09, 2011 13:33
od krtek86
Šroub nikde nekouká. Ukroutil mi ho totiž bratránek, když ten dekl utahoval, takže pokud by se mi ho podařilo nějak uchytit, tak bych ho odsud určitě vyšrouboval... Jde jen o to, jak se k němu dostat a čím ho dostat ven...

PříspěvekNapsal: stř úno 09, 2011 16:47
od Saša
Přivař (připrskni) na něj elektrodu a za ní ho vyšroubuj . Mnohokrát se povedlo . Když je šroub ulonen pod okolním okrajem je dobré okolo elektrody dát měděnou trubičku .

PříspěvekNapsal: čtv úno 10, 2011 07:54
od Patrac
Saša píše:Přivař (připrskni) na něj elektrodu a za ní ho vyšroubuj . Mnohokrát se povedlo . Když je šroub ulonen pod okolním okrajem je dobré okolo elektrody dát měděnou trubičku .

Obecný problém je s tím že tak je dost málo místa... prostě když vyhodíš chladič tak bude místa habaděj a můžeš si vybrat 4 způsoby jak na to jít.

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 15:14
od krtek86
Tak nakonec jsem ten šroub nějakým způsobem vyřešil, ale zjistil jsem hodně nemilou věc. Po najetí 1 000 km se mi ztratil 1l chladící kapaliny. Nějaké mokré mapy jsem našel pod hadicema k topení (na karoserii oddělující motor a vnitřek) a pod hlavou. Jenže sranda je ta, že hadice jsou suchý, motor taky a nikde jinde jsem nic nenašel (topení, kohout topení, chladič, ostatní hadice). Díval jsem se i na svíčky jestli nějaká nebude do běla nebo tak něco, ale všechny 4 jsou krásně do cihlova...
Kde utíkala voda vám?

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 17:24
od MartasBrno
Ztratil, nebo nasál do systému?

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 17:26
od krtek86
Olej jsem nevypouštěl, ale na měrce oleje známka vody nebyla ani náhodou.

PříspěvekNapsal: sob úno 12, 2011 19:50
od MartasBrno
Myslel jsem do chladicího systému - ale litrová bublina by v tom asi nebyla :D . To by zřejmě netopilo.

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 18:54
od krtek86
Tak jsem na to opět koukal a zdá se mi, že po utření se mi pod hlavou objevilo zas na těsnění mokro. Tento týden nic, ale ten další budu jezdit autem, tak pokoukám a při nejhorším si půjčím tlakovací forichtunk a uvidíme-teda doufám, že uvidíme a doufám, že to pod hlavou nebude, protože to těsnění by vydržeo jen 1000 km :evil: :evil: :evil:

PS: Je u žigula taky přepad jako u škodovky a pokud ano, tak kde?

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 19:12
od Saša
krtek86 píše:protože to těsnění by vydržeo jen 1000 km

PS: Je u žigula taky přepad jako u škodovky a pokud ano, tak kde?

Pokud si použil starý provedení těsnění (bez červených těsnících "lemu") a nepřetáhnuls ho po ujetí cca 500km tak se nediv že to teče . Měnil jsem také "staré" provedení tšsnění a po ujetí cca 200 km jsem zaznamenal také únik a se zděšením jsem zjistil že šrouby ač dotáhlé dokonce o 10Nm víc se dají dotáhnout skoro rukou .
Lada má uzavřenou tlakovou chladící soustavu , tedy žádný přepad nemá (krom případu že nepřeteče expanzní nádržka) .

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 20:02
od krtek86
Díky za radu. Dávali jsme tam těsnění "starého" typu. Jen si dobře nevybavuju, zda se ke šroubům dostanu normálně, či zda musím sundat vačku. Momenťák mám, takže v dotahování problém nevidím, ale pokud sundám vačku, musím znovu dělat vůli ventilů?

PříspěvekNapsal: ned úno 13, 2011 20:06
od Saša
krtek86 píše:ale pokud sundám vačku, musím znovu dělat vůli ventilů?

Nemusíš . Ta je na tvrdo kov na kov .

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 08:15
od Patrac
vyčku nesundávej. Sundej víko motoru a šrouby přetáhni na moment a uvidíš. ale co nejdříve. pokud to budeš odkládat na těsnění se vysráží kámen a už to bude pak protékat pořád.
mmj ad těsnění na 07 sem měnil palici utáhl jsem to na předepsaný moment pak jsm namašlil vše ostatní nastavil ventily a přetáhl to ještě o 10N nahoru na moment od Nivy. pak nebyl problém ani po 5 000km rozhodně je asi ale lepší s tím najet 500km a přetáhnout a doladit i vůle na ventilech a vůli řetězu( překontrolovat).

PříspěvekNapsal: pon úno 14, 2011 16:34
od Křečík Barbuška
Pokud vačku nesundá bude na jednu řadu šroubů skrze těleso vačky velice špatný přístup.