Stránka 3 z 3

PříspěvekNapsal: pát črc 01, 2011 23:52
od Marťas
plavec, Neni jedno, jak ho daj?

PříspěvekNapsal: sob črc 02, 2011 11:07
od plavec
Marťas píše:plavec, Neni jedno, jak ho daj?

Myslím že ne, slyšel jsem , že když je kolmo směru jízdy, tak to nemusí správně fungovat a dojedeš na křižovatku a zhasne motor. Co na to plynaři odborníci, třeba velký mág Saša ?

PříspěvekNapsal: sob črc 02, 2011 13:33
od Marťas
Já to právě v modrym měl zrovna tak a v pohodě.

PříspěvekNapsal: sob črc 02, 2011 18:11
od Saša
For plavec : Oceňuji všímavost - Bohužel v tomhle případě (sekvenční vstřikování) je jedno jak bude reduktor orientovaný , protože dávkování plynu neurčuje mechanická síla (podtlak) působící na membránu , nýbrž údaj ŘJ auta .
U tohoto systému reduktor plní pouze funkci regulátoru tlaku . Reduktor tu pracuje s tvrdšími pružinami a za jiných výstupních tlaků a gravitační síly na chod nemají vliv .
U takzvaného podtlakového řízení (karburátory a první í-čka) záleží správná funkce reduktoru na poloze reduktoru vůči směru jízdy , neboť gravitační síly , hlavně při brždění negativně ovlivňují "chod" reduktoru . Proč : Membrána "něco" váží , a při prudkém zabrždění se posune buďto v před , nebo vzad . To způsobí dle montáže velké obohacení , nebo ochuzení směsi a pokud je zařazen neutrál tak motor zpravidla "chcípne" .
Ideální poloha z hlediska funkce by byla na placato , ta se ovšem neprovádí - nemožnost odkalení úsad . Proto je "ideální" (kompromisní) poloha podélná ke směru jízdy . Běžné auto totiž není schopno vyvolat v zatáčce dostatečné přetížení aby výrazně ovlivnilo činnost reduktoru(vychílilo membránu) - navíc se ostřejší zatáčky projíždějí pod plynem a tudíž malá změna poměru směsi není znát .
Sorry za hrubky a způsob popisu ale mám v sobě 5 piv a osum m. rumů .

PříspěvekNapsal: sob črc 02, 2011 20:59
od plavec
myslel jsem si to, Ale nevšiml jsem si že tam je montována sekvence.
A ještě malý dotaz. Na reduktoru (nemyslím konrétně ten "octaviovej" je takovej černej váleček nebo spíš kostička, vedou do toho dva dráty. To bude elektromagnetickej ventil tipuju, tentýž je ještě u nádrže na multiventilu. S tím se nechá otáčet rukou a matička není ani dotažená klíčem, to je v pořádku, nebo plynař při montáži zapoměl dotáhnout?

PříspěvekNapsal: ned črc 03, 2011 12:15
od Saša
Ano jsou to elektromagnetické ventily . To že se s cívkou dá volně otáčet není na škodu , nesmí ale jít otáčet tím na co je nastrčena !

PříspěvekNapsal: stř črc 06, 2011 19:52
od plavec
Rozumím. A Lpg palivoměr se musí nějak zkalibrovat ? Se mi zdá, že mi ukazuje tak nějak všelijak. Na rezervu podle toho ujedu nejmíň 150km, to je divný.

PříspěvekNapsal: čtv črc 07, 2011 17:47
od Saša
Na to Ti přesně nemohu odpovědět , neboť neznám všechny dnešní systémy vyhodnocování polohy plováku v nádži a možnost procesorového vyhodnocování nevylučuji . A to že se to chová podivně je dáno "jednoduchostí" nádrže která nemá žádné přepážky a kalalný plyn v ní volně šplouchá .
K té rezervě : podívej se k nádrži jestli celý snímač nelze pootočit . Snímač je plastový , může na něm bejt ručička a je umístěn na multiventilu nádrže .

PříspěvekNapsal: čtv črc 07, 2011 18:16
od plavec
Saša píše:podívej se k nádrži jestli celý snímač nelze pootočit
Ano pootočit jde, má to 3 možnosti uchycení. Nicméně to funguje magneticky, čím víc je plovák v nádrži nahoře, tím víc magnetická síla působí na tu ručičku. Dopředu jsou vyvedeny dva dráty. jeden je ukostření a druhej se ztrácí v chumlu vodičů k ŘJ LPG . Tak jsem to napojil (samo že na ten správný vodič) , ale neměl jsem vypnutou baterii ani odpojenej konektor (zapalování vypnuté) a v tomhle stavu jsem to tam naletoval. Čili jako nejblbější variantu bych viděl že jsem pájením něco odpálil v ŘJ, mohlo by bejt? Samozřejmě zkusím jako první přenastavit polohu tej rafičky a pak uvidím.... Navíc dnes mě došel plyn cestou, a jako na potvoru u benzinky bylo už zavřeno a u druhý čistiily nádrže, čili snad o víkendu načepuju.

PříspěvekNapsal: pát črc 08, 2011 15:55
od Saša
plavec píše:Nicméně to funguje magneticky, čím víc je plovák v nádrži nahoře, tím víc magnetická síla působí na tu ručičku.

To je u všech multiventilů stejné (otočný magnet na plováku a přes mosaz unáší druhý magnet s ručičkou) . Já mněl na mysli elektrický způsob vyhodnocení polohy magnetu . Může tam být "specielní" potenciometr , optozávory , halova sonda , opto-elektrické snímání , atd... . Já mněl opto... a převedené na originální ukazatel paliva . Většina ze zde uvedených ovšem měří lineárně a tak sice ukazuje polohu plováku ale ruřička"klame" . Nebere totiž v potaz tvar nádrže ! a u válcových to může vést k neočekávanému překvapení . Tato nectnost jde lehce vyřešit procesorem .

PříspěvekNapsal: sob črc 09, 2011 14:01
od plavec
No mě nejde ani tak o to, že by mi vadilo že do kopce to ukazuje jinak než z kopce, to vem čert (stejně je to orienrtační a víc věřím počítadlu km) , mě de o to, že jsem na rozsvícenou rezervu schopen ujet přes i 150km, což se mi zdá hodně.

Jak funguje vyhodnocování nemám tušení. Jde o systém Tartariny, řídící jednotka EVO 99 , pokud Ti to něco napoví...

PříspěvekNapsal: ned črc 10, 2011 09:00
od Saša
plavec píše:mě de o to, že jsem na rozsvícenou rezervu schopen ujet přes i 150km, což se mi zdá hodně.

To je pouze relativní . Já měl "hladové oko" nastaveno tak že když svítilo i mimo zatáček tak jsem věděl že spolehlivě ujedu 300 km ! Musím ale říci že jsem tankoval 100L LPG ! a pokud jsem to nehnal tak byl dojezd 1200 km na jedno natankování . Má to jednu velkou výhodu . Nemusím tankovat u "první" plyninky , ale mohu si vybírat kde mají levnější LPG .
Upravit moment rozsvěcení rezervy určitě nějak půjde . Chce to vidět naživo .

Re: Jak seřídit LPG aby startovalo i v minusových teplotách

PříspěvekNapsal: úte srp 14, 2012 09:15
od Kewint
Který šroubek na reduktoru je bohatost ? Ten vystouplý na klíček , nebo zapuštěný na imbus ? mám BRC . A ještě utahováním se změnšuje nebo zvětšuje ? . Také bych se chtěl zeptat jestli existuje nějaké zakladní nastavení . Díky Kewin

Re: Jak seřídit LPG aby startovalo i v minusových teplotách

PříspěvekNapsal: ned bře 23, 2014 14:37
od pajo99
Mne to pekne štartuje aj v minusových teplotách ešte bez sitiča.