Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: čtv říj 14, 2010 12:04
od Patrac
veliz píše:Otázka zní, jestli ohřát pouze reduktor, aby plyn nezamrznul, nebo celý motor. U některých aut (netvrdím, že zrovna u Lady) se může v případě přepínání studeného motoru do plynu zkroutit hlava či jiné potíže. Říkal mi to mechanik, když jsem nechával dělat zkroucenou hlavu felicie LPG a doporučoval přepínat do plynu co možná nejpozději.

to snad ne.... :?

PříspěvekNapsal: čtv říj 14, 2010 17:54
od plavec
Patrac píše:Já poslední dobou už teda i v loni jsem řešil problém že po přepnutí na LPG mi motor zdechne a to i opakovaně. Nevím kde je problém myslím že někde je nějakej studeňák či tak něco protože třeba když je -10°tak to přepne normálně hned naproti tomu se mi to stane v +5° že po nastartování na benzín a přepnutí na LPG okamžitě zdechne. Jak kdyby nešle do reduktoru LPG.. Přitom ventil v nádrži spíná a ventil u reduktoru také.

Mě to dělalo vadný teplotní čidlo na směšovači. Nový stálo myslím dvě stovky.

PříspěvekNapsal: pát říj 15, 2010 07:35
od Patrac
plavec píše:
Patrac píše:Já poslední dobou už teda i v loni jsem řešil problém že po přepnutí na LPG mi motor zdechne a to i opakovaně. Nevím kde je problém myslím že někde je nějakej studeňák či tak něco protože třeba když je -10°tak to přepne normálně hned naproti tomu se mi to stane v +5° že po nastartování na benzín a přepnutí na LPG okamžitě zdechne. Jak kdyby nešle do reduktoru LPG.. Přitom ventil v nádrži spíná a ventil u reduktoru také.

Mě to dělalo vadný teplotní čidlo na směšovači. Nový stálo myslím dvě stovky.

no nevím nevím ale já žádný teplotní čidlo na směšovači nemám

PříspěvekNapsal: pát říj 15, 2010 15:14
od plavec
No tak nějaké čidlo přeci "musí povolit přepnutí" .

PříspěvekNapsal: pát říj 15, 2010 15:24
od Patrac
plavec píše:No tak nějaké čidlo přeci "musí povolit přepnutí" .

řídí to Rj LPG jak startuje podle přepínače a pak po splnění kriteria 1800 ot se přepne na LPG toť vše..

PříspěvekNapsal: pát říj 15, 2010 15:41
od Saša
Ano přepínání benzín/LPG u íčkových motorů nemusí záviset na teplotě vody v reduktoru .
"Teplotně" závislé přepínání bývá obvykle u sekvenčního dávkování plynu aby byl dodržen správný a stabilní tlak Plyné báze . U "levnějších" verzí k přepnutí dojde po prvním překročení otáček (nasavitelné) tedy ve fázi kdy motor klesá z vyšších otáček a protne onu hranici aby nedocházelo ke škubnutí při zrychlování .

PříspěvekNapsal: pát říj 15, 2010 20:28
od plavec
Saša píše:Teplotně" závislé přepínání bývá obvykle u sekvenčního dávkování plynu
Aha, dík za vysvětlení.
Jak je to s těma 2 pojmy? Co je reduktor a co je směšovač? Asi si to pořád pletu. :oops:

PříspěvekNapsal: pát říj 15, 2010 21:13
od Michal Karásek
tak na tom jsem stejně, kdyby se třeba ta krabice, kde jsou membrány jmenovala splynovač, tak to pochopim, brejle jsou jasný...

PříspěvekNapsal: sob říj 16, 2010 17:47
od Saša
Reduktor = splynovač . Je to ta věc ve které se mění kapalná báze (LPG) na plynou a redukuje se tlak (obsahuje membrány a je vyhřívaný vodou)
Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem .

PříspěvekNapsal: sob říj 16, 2010 19:25
od plavec
Saša píše:Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem
Směšovač tedy není u sekvenčního vstřiku?

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2010 07:00
od Patrac
plavec píše:
Saša píše:Směšovač = brejle . Je to ta část která je ve filtr-boxu a mísí (směšuje) plyn se vzduchem
Směšovač tedy není u sekvenčního vstřiku?

Ne u sekvence jsou dodatečně montováný duální vstřiky tedy má to dva vstřiky na místo jednoho. Jedne je na benál a druhý je na LPG. pro každý válec samozřejmě. Proto je dávkování o hromadu přesnější a spotřeba defakto shodná jako u Benzínu. Což povětšinou u reduktoru s klasickým směšovákem dost dobře nejde. Vyváženo je to cenou..

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2010 12:19
od Jan Vaníček
Myslím, že s LPG za 16 let již nějakou zkušenost mám. U těch jednoduchých karburátorových systémů v podstatě závisí na konstrukci motoru a jeho stavu. Konstrukci píšu proto, že švagrův Forman ve studenu prostě na LPG nestartoval a nestartuje (teda jo, ale po strašně dlouhém točení - motor výborný (teda teď už při 350tis, z toho 300 na LPG nic moc), systém seřizován atd. ... . Moje Lada 06 startovala do -25 bez problémů vždy, důležité je ale vystihnout ten správný okamžik zmáčknutí šoku (nevím, jestli to všichni mají) a nenechat motor prvních 10s chcípnout - jinak je na LPG již nenatočitelný, pak se již bez problémů udrží.
Systémy řízené počítačem, ale s centrálním směšovačem (Felicie) šli startovat na benzín, plyn (relativně špatně chytalo i u nového auta) nebo automatem, který reagoval na zvýšené otáčky. Myslím, že tohle je asi nejlepší způsob, ventily se při startování proběhnou na benzín a pak to jde hned do plynu. Na jednom Berlingu mám předchůdce sekvence - tam jde plyn do každého válce zvlášť a je to řešeno 4 kokovými motórky, lze startovat pouze na benzín a čidlo zařazené v chladícím systému umožní přepnutí pouze po dosažení min. teploty vody - doporučují ca 30°C nebo určitém čase (nevím, asi 30s). Přepínání automatu lze řešit při akceleraci, nebo deceleraci. Poslední, sekvenční vstřikování mám v druhém Berlingu, tam platí všechno jako předtím, jen jsou tam 4 vstřikovače, tam to dokáže přepínat pod 2°C, ale chce to jet v kuse, např. při rozjezdu to ná tendenci chcípat. Tak ráno mám trasu od baráku rovnou, nastartuje automat na benzín, pohodlně vyjedu, po 300-400m přepne a na nejbližší křižovatku jedu 2 km a je vše OK (a to jedu z kopce), z práce to mám na křižovatku (2 za sebou) to mám 500m, to radši dávám benzín a přepínám po křižovatce - přepne okamžitě. Pokud je dostatečné teplo, nebo je již motor
ohřátý, mohu startovat přímo na plyn (většině zákazníků to neřeknou, aby neměli reklamace), ušetřím si těch 30 s. běhu na benzín (ale jen u té sekvence).
Celkem mám na LPG najeto asi 350tis na různých autech a zatím všechna negativa převážila těžká úspora - možná někdo řekne, proč nejdu do dieselu, musím říct že jsem měl jeden z nejmodernějších v EURO4 2 roky zpět, jezdil super, ale strach z drahých oprav mě zase vrátil k LPG. A další volba je zas jasná, jen to asi bude Turbobenzín od PSA/BMW, ale zatím si počkám, jaké budou zkušenosti s tímhle motorem na LPG.

PříspěvekNapsal: pon říj 18, 2010 22:12
od plavec
Patrac píše:Proto je dávkování o hromadu přesnější a spotřeba defakto shodná jako u Benzínu.
To jsem nezaznamenal.Na plyn ta sekvence i tak žere víc než na benzín.

PříspěvekNapsal: úte pro 07, 2010 17:50
od Michal Karásek
po opravách motoru přes letošek se přeci jen blýsklo na lepší časy, startovatelnost, šla až na - 11°C, laborování tedy dopadlo úspěšně...

PříspěvekNapsal: pát črc 01, 2011 23:44
od plavec
http://www.gera.cz/fotogalerie/skoda/octavia.php Hned první fotka tej Octavie. Žeby další důkaz že "Vše montováno servisem" je opravdu prvotní příčina všech problémů? Aneb co nezkurví v automobilce, to muśí dokurvit "odborní medhanici" . Ten reduktor by měli dát po směru jízdy a ne takhle kolmo. Nebo se pletu? :roll: