Jak seřídit LPG aby startovalo i v minusových teplotách

Moderátor: Moderátoři

Jak seřídit LPG aby startovalo i v minusových teplotách

Příspěvekod Michal Karásek » sob říj 09, 2010 20:17

Tedy, otázka pro zasvěcené je:
Lze nastavit (upravit, odladit, přidat nějaký udělátor) systém LPG s klasickým směšovačem tak aby šel nastartovat i v minusových teplotách a ihned nezamrznul?
(napdal mě pouze vylejvací nádržka přímo navázaná na směšovač, do které bych každé ráno nalil něco vřelé vody...)
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvekod plavec » sob říj 09, 2010 20:52

A co udělat předehřev motoru? Ráno natáhnout kabel do zásuvky, nahřát a vystartovat. Třeba takle jsem to viděl udělaný na traktoru, tak do auta by to taky šlo snad nějak zabudovat.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Michal Karásek » sob říj 09, 2010 21:01

Nad touto verzí jsem už taky přemýšlel, měl jsem ji zavedenou ve studentských letech na Avii v Kamenické pekárně, leč garsonka ve 4.NP paneláku nedisponuje zásuvkou vyvedenou k parkovacímu místu před panelákem, možná předehřev směšovače pomocí odporů by snad šel, ale v mínus X to bude betelně zatěžovat baterku...
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvekod MartasBrno » sob říj 09, 2010 21:26

Ten předehřev by smysl mít mohl, ale ne ve tvých podmínkách. To se hodí v práci, kde platí elektriku zaměstnavatel a topí to celou noc. Rada myslím byla udržet co nejdýl na mírně zvýšenej volnoběh - asi aby se to co nejdřív ohřálo a přitom to nemuselo odpařovat moc plynu - aby to nezamrzlo. Tedy nechat běžet a potom vyjet velmi zvolna... Je tak?
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Michal Karásek » sob říj 09, 2010 21:30

Tu radu jsem tu četl od Saši, jenže zkušenost z minulé zimy byla, že motor chytnul, dvakrát se líně protočil sám a umřel na zámrz směšovače...proto je zde tato otázka...s tou elektrikou máš samozřejmě pravdu, u paneláku naprosto nerealizovatelné...
Jo, a neni třeba to držet celou noc, 1kW topné těleso stačilo za 3/4 hodiny ohřát 12 litrů náplně aviatika na příjemných startovatelných 80 stupňů, měli jme tam spínací hodiny...(větší byla spotřeba těles, nevšim jsem si, že z Avie teče fridex, a tak bylo těleso parkrát nezalité, a odporoučelo se)
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvekod Saša » ned říj 10, 2010 11:06

Michal Karásek píše:dvakrát se líně protočil sám a umřel na zámrz směšovače...

Směšovač nezamrzá ! zamrzá když tak reduktor .
Tohle není možné a příčina bude jinde . Zimní LPG mrzne až při cca -35°C A než se na tuhle teplotu dostane reduktor a vlastně i protékající voda něco to trvá . Reduktor má i od výrobce zaručenu funkci do -20°C . Velmi často (i po tolika letech) vidím špatně zapojené reduktory do chladícího systému .
Co se týká předehřívání : nemám ho a startuji na LPG deně i v zimně . Dalo by se třeba udělat s ohřívače nasávaného vzduchu z 1.7i . Polití petkou horké vody by také pomohlo , ale ještě PŘED tím než tam pustíte plyn ! Jinak auto nenastartujete .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Michal Karásek » ned říj 10, 2010 16:27

Promiň Sašo, v tomhle si zatím pletu si pojmy, systém je zapojen od instalační firmy, netuším, kde může být problém, mohl by jsi osvětlit, jak to propojení na chladící systéme má vypadat když je zapojené dobře?
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvekod Patrac » stř říj 13, 2010 14:36

Michal Karásek píše:Promiň Sašo, v tomhle si zatím pletu si pojmy, systém je zapojen od instalační firmy, netuším, kde může být problém, mohl by jsi osvětlit, jak to propojení na chladící systéme má vypadat když je zapojené dobře?
zapojení reduktoru by mělo být na co možné nejkratčí cestě na výstupu od motoru tzn aby se voda co nejdříve dostala do reduktoru teplá.běžně se to připojuje na potrubí který vede k topení. mě to třeba odborníci namontovali na trubku od vyhřívání sání. Redukttor zamrzal už při +5° .... Jinak u 07 jsem startoval v -16°na LPG naprosto normálně. Co se týče spotřeby zvedla se o dost protože prostě LPG je potřeba zplynit a to úplně nejlépe jde resp je to konstruováno tak aby tama protíkala ohřátá voda z motoru. ( provozní teplota). Viděl jsem i nové systémy které mají regulovaný průtok vody tak aby teplota v reduktoru byla právě oněch požadovaných x stupňů. některé systémy LPG ( novější ) mají kontrolu teploty vody a nezapnou LPG dokud teplota nedosáhne cca 40°C napři Bingo S, Já mám Bingo M a to je stejné jen tomu chybí to čidlo na vodu :) a mmj startuje to už automaticky na benzín. ale nechám to na to jet defakto jen po tu dobu než se uvolní místo abych mohl vyjet z parkovacího místa.. tedy 10-15 sec pak to automaticky přepme na LPG a nikdy se mi nestalo že by mi to zamrzlo :wink:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod plavec » stř říj 13, 2010 19:15

Patrac píše:Viděl jsem i nové systémy které mají regulovaný průtok vody tak aby teplota v reduktoru byla právě oněch požadovaných x stupňů. některé systémy LPG ( novější ) mají kontrolu teploty vody a nezapnou LPG dokud teplota nedosáhne cca 40°C

Tenhle systém mám. Akorát od elpigaze Startovat musím na benzín (dokonce i teplej motor), pak pro automatický přepnutí na plyn musí být splněny podmínky: Teplota vody (má to svoje čidlo teploty vody), Otáčky motoru asi cca 2 tis. ot., a určitý čas od nastartování.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod hush » stř říj 13, 2010 19:16

Ahoj, nedalo mě to a šel jsem zkontrolovat zapojení vody do reduktoru a mám to na obou autech připojený na hadici vedoucí do sání (litinový blok) a ty tu píšeš, že to má být zapojené na topení, máš nějaké foto? a jak to cirkuluje ta voda, když je topení zavřené, kab to protíká?
Jinak na 1,7i mám systém STAG 100 a funguje to tak, že staruju na benzín a po přidání plynu se to samo přepne na LPG. Samozřejmě můžu přepínat jakkoliv i manualně.
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Michal Karásek » stř říj 13, 2010 19:54

Asi bych měl i napsat, co tam mám, a jak to mám zapojené:
Tedy, v autě je Elpigaz Cometa, s poloautomatickym přepínámín (v podstatě v poloze na plyn jen automaticky při startu systému na chvíli otevře membránu...startovat se dá i na čistý plyn...

reduktor je na levé straně auta, hadice jsou připojeny u hlavy vepředu...
[VAZ 2104 Květuška (dříve Nataša)]
[Trabant 601 Žlutej ďábel]
"Rozdíl mezi svěřencem blázince a hlídačem je ve vlastnictví klíčů."
Michal Karásek
 
Příspěvky: 184
Registrován: čtv pro 04, 2008 13:07
Bydliště: Malátova 7, Jihlava

Příspěvekod Patrac » čtv říj 14, 2010 06:59

Mám reduktor Elpigaz, RJ Bingo M zapojeno je to na místo kde ti vede ta tenká trubka do karoserie k topení no tneká má tuším asi 12mm vnitřní průměr sou tam takový ty gumový kolínka. Prostě v místě kde je motorová přepážka. místo těch gumových kolínek tam jsou plastový u mne měděný T kusy takže voda kterou tlačí pumpa do topení se dělí a jde do topení a do reduktoru. Defakto pokud bychg chtěl zabránit v zimě zamrzání tak prostě je lepší nechat zavřené topení a voda pak víc proudí do reduktoru díky tomu i studená, zabraňuje zamrznutí. Osobně jsem to ale nikdy nepoužil. nezamrzá mi to.. Jinak Bingo M funguje na principu start na benzín a po překročení otáček ( nastavím si je pomocí připojeného PC stejně jako bohatost, chod krokového motorku atd...) přepne na LPG. Pokud mám vypínač v režimu LPG. Pokud je v režimu benzin nic se samozřejmě nepřepne. :)
Já poslední dobou už teda i v loni jsem řešil problém že po přepnutí na LPG mi motor zdechne a to i opakovaně. Nevím kde je problém myslím že někde je nějakej studeňák či tak něco protože třeba když je -10°tak to přepne normálně hned naproti tomu se mi to stane v +5° že po nastartování na benzín a přepnutí na LPG okamžitě zdechne. Jak kdyby nešle do reduktoru LPG.. Přitom ventil v nádrži spíná a ventil u reduktoru také. Bylo mi doporučeno reduktor odkalit že se lepí membrány na ten sajrajt jenže reduktor Elpigaz nemá žádný odkalovací šroub... Do firmy co mi to montovali už nepáchnu a na auto mi nesmí šáhnout zabil bych je viz tady: http://www.patrac.cz/auto/sen/sen.htm až úplně dole Březen 2007
Naposledy upravil Patrac dne čtv říj 14, 2010 09:42, celkově upraveno 1
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod hush » čtv říj 14, 2010 09:12

Dik za vysvětlení, jenom prosím tě to je takový rozdíl, když to mám napojené defakto na stejnou trubku (protože odbočka na výhřev sání je těsně před tím kolínkem na vtup topení) akorád je to zapojený na to sání (litinový blok pod stříkačkou)) a né zpátky na zpátečku topení. A nebo sem si spletl pojmy a ty tím vyhřevem sání myslíš jenom takový ty tenký hadičky co vedou jakoby do karbecu (je to jenom takový mezikus karbec - blok) - to tam ani na jedné nivě nemám.
Uživatelský avatar
hush
 
Příspěvky: 306
Registrován: pon led 01, 2007 20:51
Bydliště: Vyškov

Příspěvekod Patrac » čtv říj 14, 2010 09:43

hush píše:Dik za vysvětlení, jenom prosím tě to je takový rozdíl, když to mám napojené defakto na stejnou trubku (protože odbočka na výhřev sání je těsně před tím kolínkem na vtup topení) akorád je to zapojený na to sání (litinový blok pod stříkačkou)) a né zpátky na zpátečku topení. A nebo sem si spletl pojmy a ty tím vyhřevem sání myslíš jenom takový ty tenký hadičky co vedou jakoby do karbecu (je to jenom takový mezikus karbec - blok) - to tam ani na jedné nivě nemám.

ano mi to napojili na tu 6mm hadičku pitomci! takže to prostě nemohlo ohřívat ani když měl motor 90°
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod veliz » čtv říj 14, 2010 11:41

Otázka zní, jestli ohřát pouze reduktor, aby plyn nezamrznul, nebo celý motor. U některých aut (netvrdím, že zrovna u Lady) se může v případě přepínání studeného motoru do plynu zkroutit hlava či jiné potíže. Říkal mi to mechanik, když jsem nechával dělat zkroucenou hlavu felicie LPG a doporučoval přepínat do plynu co možná nejpozději.
Lada Niva 1,7MPi+LPG r.v. 2009 (01/2010 - 3/2014);
Lada 2105 r.v. 1985 (06/1994 - 11/1996);
Uživatelský avatar
veliz
 
Příspěvky: 505
Registrován: čtv led 28, 2010 21:19
Bydliště: Praha-západ

Další

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron