Roman píše:A zrejme neexistuje "univerzalny vykres".
Panove prevodovka neni jen krabice se spoustou ozubenych kolecek!
Prevodovka se navrhuje podle motoru a danych pozadavku (napr. nejvyssi rychlost na nejvyssi kvalt), dale se pak prechazi na vypocty pevnostni, aby se Vam to behem jizdy nerozsypalo! Hledat univerzalni vykres je nesmysl..
Marek Kovac: jestli mas motor upraveny podle neceho, hledej k tomu tu prevodovku, ktera se s tim motorem jezdila a nech si udelat kopii. Paklize mas upravu dle sebe, premer motor a hledej nekoho kdo Ti podle charakteristik a tvych ideii navrhne prevodovku na miru, pak az si ji zadej do vyroby. To tedy v pripade, ze chces prevodovku, aby v aute fungovala a ne aby jsi kamaradum mohl rikat, ze mas primy zub..
PS: jo takova vyroba na miru vyjde od 60ti tis Kc.. pro predstavu