Stránka 3 z 3

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 06:40
od Wolf
Jestli to má Luděk ještě v původním stavu, servisované v Mostě, pak bych sázel na nestejnoměrně, v krajním případě i nedostatečně utažený domeček vačky. Už jsem něco podobného viděl, ale tam byly stržené dva závity na šteftech (takže vlastně nedotažené).

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 11:13
od Luděk Musil
Wolf píše: ... nestejnoměrně, v krajním případě i nedostatečně utažený domeček vačky ...

Nedotažené matky na vačce rozhodně ne - to jsem kontroloval a kontroluji při pravidelném servisu po 10 kkm.
Nestejnoměrně dotažené ... o tom bychom se mohli přít. Mohlo by se jednat o odchylku v rozmezí max 5 Nm.
L.

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 11:27
od Petr HC
Nebyla rovnaná ev.snižovaná hlava jen se strany spalovacích prostorů ?

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 17:10
od Marek Doležal
No žádnej starej lom tam nevidím. Připojuju se k tomu tepelnýmu zpracování, zkrátka kvalitě materiálu.

PříspěvekNapsal: čtv led 29, 2009 22:01
od dmatej
Není ten kanálek vrtanej? On by mohl stačit při výrobě tupej vrták a tlak, pak už zapracuje čas a pnutí.
Já mám jen rok strojárny, mě neberte vážně ;-)

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 11:21
od Maniac
Podle mého názoru to není trhlinou ani ničím stímhle spojené, jde o strukturu materiálu, je možné,že to bylo špatně zakaleno , či špatná struktura oceli (velké množství C%) Pak bylo jen otázkou času kdy, tam vznikne vada v kryst. mřížce a následný lom.

PříspěvekNapsal: pát led 30, 2009 13:24
od Petr HC
Myslím si, že kalením to nebude - byl jsem totiž na jakési "exkursi" na plně automatické lince fy Monforts v Moenchengladbachu (paradoxně je to původně továrna na textilní stroje, kde jsme byli kupovat sušící linku), která vyrábí vačkové hřídele pro všechny evropské automobilky (vč. Lady) a všechna uložení a vačky jsou kaleny středofrekvenčním ohřevem pouze do hloubky 0.7 - 1 mm. Zbytek materiálu je houževnatá kalitelná ocel.
Pro zajímavost-v době naší návštěvy pracovali na lince 4 (slovy čtyři Vietnamci), kteří s košťátky a lopatkami vraceli do procesu linky odpadlý formovací písek-jinak vše bylo plně robotizovéno vč.balení pro expedici.

PříspěvekNapsal: čtv bře 19, 2009 12:25
od Marek
Podobně jsem viděl prasknout kliku.

Je to pech, ale i to se stane (nic netrvá věčně).