Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 18:48
od Luděk Musil
Auto má natočený 73,5 kkm. Kupoval jsem je ve 44 kkm a od té doby tam šel jen (Tribon) 15W40 SJ. Tlak normální dle otáček max 3-4 - drží se těsně pod prostřední ryskou.
Pája píše: ... Abys neutrch i tu druhou...

Nestraš! :axe:
Pozn. pro neznalé: mám namontováno (originál) čidlo a měřák. L.

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 19:41
od dmatej
Říkám si to není jen tak - nekouslo se nějaký ložisko nebo tak něco? Tohle přece není normální ...

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 19:47
od Jelen
dmatej píše:Tohle přece není normální ...

...vada materiálu...

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 19:50
od dmatej
Vada materiálu, co se projeví po tolika letech? Nevim, nezdá se mi to, i když to nevylučuju.

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 19:57
od Jelen
Asi tam byla bublinka a vibracema se postupně přeměňovala na trhlinku, až praskla. Když Luďek vačku rozebere a podívá se na prasklinu, tak to bude znatelné okem, že někde bude trhlina starší a zašlá a někde bude čerstvej kousek, kterej to držel do poslední chvíle.

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 09:35
od čmelák
mikro trhlina, bublinka ktora vznikla zlym spravanim a rozne ine varianty chyby materialo, ktore sa prejavilo az teraz, pouzivanim zmenou teploty vibraciami roznymi stupnami zatazovanie a iym faktormi sa poskodonie zvacsovalo az to proste prdlo no :?

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 11:15
od Saša
dmatej píše:Vada materiálu, co se projeví po tolika letech? Nevim, nezdá se mi to, i když to nevylučuju.

Jelen má nejspíš pravdu , něco by o tom mněl vědět .
Právě že tenhle (pokud tomu tak bylo) typ zlomu se projeví teprve po mnoha tisíci hodinách provozu . Z praxe (letecké) je známo více takových náhlých selhání materiálu a ty jsou ve výrobě a počas "služby" mnohokrát kontrolovány metodami o kterých se téhle nebohé vačici ani nezdálo . A přesto k nim došlo .
Tahle zlomená vačka je sice u "našich" motorů vyjímečná , ale stát se to může .
Napadla mne ještě varianta volnějšího domečku , kdy vůle dovolovala nepatrné ohýbání a kalený materiál to v místě vývrtu mazacího otvoru nevydržel .

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 12:47
od Vašátor
Luďku, kloubok dolů, jak jsi to rychle dal dohromady ;-) . Taky čučím jako vejr, hmm... vada materiálu je potvora. Soused podobně rozpůlil poloosu u Punta.

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 18:21
od dmatej
Luděk je přece Ladakrál ;-)
Vada materiálu - ale jo, no, ... ale pro klid duše bych zkontroloval zbytek.

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 20:13
od Petr HC
dmatej píše:Luděk je přece Ladakrál ;-)
Vada materiálu - ale jo, no, ... ale pro klid duše bych zkontroloval zbytek.

Pokud nešlo o vadu výchozího odlitku ev obrobku t.zv.lunkr nebo vrubový lom, což zkušený metalurg pozná, mohlo jít o nesouosost kluzného uložení hřídele. Měli jsme podobné problémy u tkalcovských stavů, kde vlivem nevystárlých litinových bočnic strojů docházelo k vyosení kluzných ložisek. U nových moderních strojů, kde byly hřídele uloženy v naklápěcích kuličkových ložiskách hřídel nikdy nepraskla.Něco podobného zde naznačil i Saša.
A klobouk dolů před bleskovou opravou.

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 20:24
od Hurikán
Fotky pro metalurgy a jiné zvědavce:

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 20:43
od plavec
Tak má Ladakrál opravdu hezký těžítko :D

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 20:45
od Hurikán
plavec, těžítka :wink: Navíc se stal průkopníkem, protože jako první měl motor Lada DOHC :P :D :oops:

PříspěvekNapsal: ned led 25, 2009 21:17
od zelvotron
Spíš pokus o variabilní časování ventilů, ale taky na to zírám. Podle posledního obrázku myslím, že to mikrotrhlina a únava materiálu skoro jistě nebude, tohle vypadá jako regulérní překročení dovolenýho napětí...

Mimochodem chuděra Fábie, dvě tuny na 37 kW už je celkem dost... :D

PříspěvekNapsal: stř led 28, 2009 21:55
od rosta
čistej lom -a zrovna v olejovým kanálu-možná to prasklo při tepelným zpracování při výrobě :shock: