Kam se hrabe Pátrač se svým strženým napínákem

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Luděk Musil » sob led 24, 2009 18:48

Auto má natočený 73,5 kkm. Kupoval jsem je ve 44 kkm a od té doby tam šel jen (Tribon) 15W40 SJ. Tlak normální dle otáček max 3-4 - drží se těsně pod prostřední ryskou.
Pája píše: ... Abys neutrch i tu druhou...

Nestraš! :axe:
Pozn. pro neznalé: mám namontováno (originál) čidlo a měřák. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod dmatej » sob led 24, 2009 19:41

Říkám si to není jen tak - nekouslo se nějaký ložisko nebo tak něco? Tohle přece není normální ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Jelen » sob led 24, 2009 19:47

dmatej píše:Tohle přece není normální ...

...vada materiálu...
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod dmatej » sob led 24, 2009 19:50

Vada materiálu, co se projeví po tolika letech? Nevim, nezdá se mi to, i když to nevylučuju.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Jelen » sob led 24, 2009 19:57

Asi tam byla bublinka a vibracema se postupně přeměňovala na trhlinku, až praskla. Když Luďek vačku rozebere a podívá se na prasklinu, tak to bude znatelné okem, že někde bude trhlina starší a zašlá a někde bude čerstvej kousek, kterej to držel do poslední chvíle.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod čmelák » ned led 25, 2009 09:35

mikro trhlina, bublinka ktora vznikla zlym spravanim a rozne ine varianty chyby materialo, ktore sa prejavilo az teraz, pouzivanim zmenou teploty vibraciami roznymi stupnami zatazovanie a iym faktormi sa poskodonie zvacsovalo az to proste prdlo no :?
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Saša » ned led 25, 2009 11:15

dmatej píše:Vada materiálu, co se projeví po tolika letech? Nevim, nezdá se mi to, i když to nevylučuju.

Jelen má nejspíš pravdu , něco by o tom mněl vědět .
Právě že tenhle (pokud tomu tak bylo) typ zlomu se projeví teprve po mnoha tisíci hodinách provozu . Z praxe (letecké) je známo více takových náhlých selhání materiálu a ty jsou ve výrobě a počas "služby" mnohokrát kontrolovány metodami o kterých se téhle nebohé vačici ani nezdálo . A přesto k nim došlo .
Tahle zlomená vačka je sice u "našich" motorů vyjímečná , ale stát se to může .
Napadla mne ještě varianta volnějšího domečku , kdy vůle dovolovala nepatrné ohýbání a kalený materiál to v místě vývrtu mazacího otvoru nevydržel .
Naposledy upravil Saša dne ned led 25, 2009 15:11, celkově upraveno 1
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Vašátor » ned led 25, 2009 12:47

Luďku, kloubok dolů, jak jsi to rychle dal dohromady ;-) . Taky čučím jako vejr, hmm... vada materiálu je potvora. Soused podobně rozpůlil poloosu u Punta.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod dmatej » ned led 25, 2009 18:21

Luděk je přece Ladakrál ;-)
Vada materiálu - ale jo, no, ... ale pro klid duše bych zkontroloval zbytek.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Petr HC » ned led 25, 2009 20:13

dmatej píše:Luděk je přece Ladakrál ;-)
Vada materiálu - ale jo, no, ... ale pro klid duše bych zkontroloval zbytek.

Pokud nešlo o vadu výchozího odlitku ev obrobku t.zv.lunkr nebo vrubový lom, což zkušený metalurg pozná, mohlo jít o nesouosost kluzného uložení hřídele. Měli jsme podobné problémy u tkalcovských stavů, kde vlivem nevystárlých litinových bočnic strojů docházelo k vyosení kluzných ložisek. U nových moderních strojů, kde byly hřídele uloženy v naklápěcích kuličkových ložiskách hřídel nikdy nepraskla.Něco podobného zde naznačil i Saša.
A klobouk dolů před bleskovou opravou.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Hurikán » ned led 25, 2009 20:24

Fotky pro metalurgy a jiné zvědavce:
Přílohy
DSCN0368.jpg
DSCN0369.jpg
DSCN0371.jpg
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod plavec » ned led 25, 2009 20:43

Tak má Ladakrál opravdu hezký těžítko :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Hurikán » ned led 25, 2009 20:45

plavec, těžítka :wink: Navíc se stal průkopníkem, protože jako první měl motor Lada DOHC :P :D :oops:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod zelvotron » ned led 25, 2009 21:17

Spíš pokus o variabilní časování ventilů, ale taky na to zírám. Podle posledního obrázku myslím, že to mikrotrhlina a únava materiálu skoro jistě nebude, tohle vypadá jako regulérní překročení dovolenýho napětí...

Mimochodem chuděra Fábie, dvě tuny na 37 kW už je celkem dost... :D
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6273
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod rosta » stř led 28, 2009 21:55

čistej lom -a zrovna v olejovým kanálu-možná to prasklo při tepelným zpracování při výrobě :shock:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

PředchozíDalší

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků