Stránka 1 z 3

Kam se hrabe Pátrač se svým strženým napínákem

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 13:55
od Luděk Musil
Pátek před polednem. Čeká mě cesta na Křižánky se zastávkou v Chrasti u Chrudimi. Vyrážím z Brna na Tišnov, abych nabral materiál a pokračoval dál přes Svitavy, Poličku do Chrasti a poté přes Skuteč a Svratku do Křižánek.
Má cesta končí v Tišnově u Sokolského domu. Z motoru se ozývá podivná rána a následně motor "umírá". Natočit jej nelze - nemá kompresi. Závadu diagnostikuji jako profouklé těsnění pod hlavou. Nechávám se (potupně) odtáhnout za litrovou Fabií domů a následuje rozborka motoru.
Sejmul jsem ventilové víko, poté vačku, kterou jsem odložil před chladič a šel dál dolů. Jaké bylo moje překvapení, když po sejmutí hlavy jsem zjistil, že těsnění je zcela v pořádku. Po prozkoumání spalovacího prostoru jsem přišel na to, že jeden ventil je "ťuknutý". No nic - ještě že mám náhradní hlavu. Nasadil jsem těsnění, druhou hlavu, na ni jsem dal "její" vačku (je to hlava vč. vačky z druhého motoru - osmnáctky), abych se nezdržoval seřizováním ventilů.
Při sklízení nářadí jsem vzal i původní vačku a nesl ji do dílny. Při odložení na stůl podivně zachrastila. Podíval jsem se tedy pořádně a skutečná diagnoza je zde:

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 14:02
od Kewint
Luděk Musil, :shock: :shock: ty máš to cestování nějaký zakletý Luďku :-P

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 14:07
od Luděk Musil
Jen tak orientačně: Víš wocogo :?: :idea: L.

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 14:09
od Saynerm
rozpulil si vacku

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 14:12
od Malda
Tak toto mi hlava nebere :shock: Ikdyz mi kamos rikal, ze na Honde ji poridil zlomit asi na 3x.

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 16:05
od Ivo
Tak to jsem ještě neviděl, ani sem o tom neslyšel :shock: . Luďku, kam ty na to chodíš?

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 16:23
od Saša
Tak to jsem také ještě :shock: a ani neslyšel . Škoda té práse s hlavou . Skus vyfotit čela toho lomu jestli na to již bylo "zaděláno" z výroby .

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 17:20
od Marek Doležal
Je to původní vačka, nebo koupená nová ?

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 17:53
od plavec
Ale ne, Luďku Ty jsi smolař. :cry:
Kolik času si nad tím strávil?
A co Křižánky, nakonec si se dostavil nebo ne?

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 18:10
od FOMA
kua,to je nářez..,no nad Vyškovem jsou nějaké erupce či co :roll: ,dnes jsem byl(v Lipovci u Kojálu)odtáhnout strýce s Feldou ..praskl homokynetický kloub :x

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 18:11
od Luděk Musil
Takže popořadě:
Ivo: to víš, když se daří - tak se daří :D
Saša: minimálně jeden ventil je "ťuknutej" ... takže hlava stejně dolů musela.
M.D: originál vačka (auto je RV 2000)
Plavec: výměna mi trvala .... od 13:45 - 18.45 .... takže pět hodin a to jsem měl k pracovnímu stolu asi 30 metrů. Chalupu mám v kopečku a tam mě soused s tím "litrem" vytáhnout nemoh´... nemluvě o tom, že tam vyjede auto solo nebo traktor, souprava dvou aut nikoliv.
Ale finále bylo nejlepší. Celý jsem to doskládal a vo těch sedmi už je řádná tma. Tak jsem řekl: nastala hodina pravdy. Otočil jsem klíče, kontrolky se rozsvítily, přešel jsem na start a kontrolky zhasly .... . Po následné konzultaci s Drobkem jsem přišel na to, že jsem nepřipojil kostru na motor ... po odstranění této poslední vady se motor spokojeně rozběhl.
Jo - ty Křižánky jsem stihl. Z chalupy do Křižánek to mám cca 70 km a v tom včerejším večerním počasí mi to trvalo 2,5 hodiny. Nejčastěji zařazený kvalt: 3 v kombinaci s 2. Pětku jsem nepoužil vůbec a 4 vyjímečně. L.

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 18:20
od plavec
Hlavně že ten příběh má šťastnej konec. :wink:
Luděk Musil píše:nemluvě o tom, že tam vyjede auto solo nebo traktor, souprava dvou aut nikoliv.
Nezoufej já se s ladou sotva doškrábu za vrata, když zastavím, tak se už někdy ne a ne rozjet, bo je to do kopce.A do stodoly bych nevyjel vůbec a to mám na otm kopci u stodoly uvězněný fáčko s letníma gumama.Tak s ním ani dolů nesjíždím, protože bych se zpátky nedostal
Luděk Musil píše:takže pět hodin a to jsem měl k pracovnímu stolu asi 30 metrů

To je ale fofr. :wink:

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 18:24
od Luděk Musil
Nejhorší bylo, že mi pod motor spadl 12-13 klíč a nějakou chvíli jsem při skládání nářadí nemohl najít S-klíč ... ta obava, že zůstal pod víkem byla strašná :shock: . L.

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 18:27
od Pája
Tak to je masakr. No sem zvědavej, co mě čeká s mojí vačkou. Je rv. 99. Vyblejskni ten lom. Kolik měla nakroucíno, jakej si jezdil olej a jakej si měl tlak? Co třecí plochy v tělese vačky? Omrknuls? Nic se nestane jen tak. Abys neutrch i tu druhou...

PříspěvekNapsal: sob led 24, 2009 18:44
od plavec
Luděk Musil píše:ta obava, že zůstal pod víkem byla strašná :shock: . L.


To věřím :D