Kam se hrabe Pátrač se svým strženým napínákem

Moderátor: Moderátoři

Kam se hrabe Pátrač se svým strženým napínákem

Příspěvekod Luděk Musil » sob led 24, 2009 13:55

Pátek před polednem. Čeká mě cesta na Křižánky se zastávkou v Chrasti u Chrudimi. Vyrážím z Brna na Tišnov, abych nabral materiál a pokračoval dál přes Svitavy, Poličku do Chrasti a poté přes Skuteč a Svratku do Křižánek.
Má cesta končí v Tišnově u Sokolského domu. Z motoru se ozývá podivná rána a následně motor "umírá". Natočit jej nelze - nemá kompresi. Závadu diagnostikuji jako profouklé těsnění pod hlavou. Nechávám se (potupně) odtáhnout za litrovou Fabií domů a následuje rozborka motoru.
Sejmul jsem ventilové víko, poté vačku, kterou jsem odložil před chladič a šel dál dolů. Jaké bylo moje překvapení, když po sejmutí hlavy jsem zjistil, že těsnění je zcela v pořádku. Po prozkoumání spalovacího prostoru jsem přišel na to, že jeden ventil je "ťuknutý". No nic - ještě že mám náhradní hlavu. Nasadil jsem těsnění, druhou hlavu, na ni jsem dal "její" vačku (je to hlava vč. vačky z druhého motoru - osmnáctky), abych se nezdržoval seřizováním ventilů.
Při sklízení nářadí jsem vzal i původní vačku a nesl ji do dílny. Při odložení na stůl podivně zachrastila. Podíval jsem se tedy pořádně a skutečná diagnoza je zde:
Přílohy
DSCF1919.jpg
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Kewint » sob led 24, 2009 14:02

Luděk Musil, :shock: :shock: ty máš to cestování nějaký zakletý Luďku :-P
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod Luděk Musil » sob led 24, 2009 14:07

Jen tak orientačně: Víš wocogo :?: :idea: L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Saynerm » sob led 24, 2009 14:09

rozpulil si vacku
BA3 21061 1700k (pojizdnej plynovej zapalovac) - 15.3.2008 - uz zkoncil
BlackJack used stye
БлацкЯцк

BMW E36 320i ARKTISSILBER METALLIC - 27.1.2011 - ..........

Chatka 12 forever :mrgreen:
Buková drift challenge team
Uživatelský avatar
Saynerm
 
Příspěvky: 655
Registrován: úte říj 10, 2006 15:23
Bydliště: Brno

Příspěvekod Malda » sob led 24, 2009 14:12

Tak toto mi hlava nebere :shock: Ikdyz mi kamos rikal, ze na Honde ji poridil zlomit asi na 3x.
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod Ivo » sob led 24, 2009 16:05

Tak to jsem ještě neviděl, ani sem o tom neslyšel :shock: . Luďku, kam ty na to chodíš?
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Příspěvekod Saša » sob led 24, 2009 16:23

Tak to jsem také ještě :shock: a ani neslyšel . Škoda té práse s hlavou . Skus vyfotit čela toho lomu jestli na to již bylo "zaděláno" z výroby .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 24, 2009 17:20

Je to původní vačka, nebo koupená nová ?
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod plavec » sob led 24, 2009 17:53

Ale ne, Luďku Ty jsi smolař. :cry:
Kolik času si nad tím strávil?
A co Křižánky, nakonec si se dostavil nebo ne?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod FOMA » sob led 24, 2009 18:10

kua,to je nářez..,no nad Vyškovem jsou nějaké erupce či co :roll: ,dnes jsem byl(v Lipovci u Kojálu)odtáhnout strýce s Feldou ..praskl homokynetický kloub :x
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2177
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Luděk Musil » sob led 24, 2009 18:11

Takže popořadě:
Ivo: to víš, když se daří - tak se daří :D
Saša: minimálně jeden ventil je "ťuknutej" ... takže hlava stejně dolů musela.
M.D: originál vačka (auto je RV 2000)
Plavec: výměna mi trvala .... od 13:45 - 18.45 .... takže pět hodin a to jsem měl k pracovnímu stolu asi 30 metrů. Chalupu mám v kopečku a tam mě soused s tím "litrem" vytáhnout nemoh´... nemluvě o tom, že tam vyjede auto solo nebo traktor, souprava dvou aut nikoliv.
Ale finále bylo nejlepší. Celý jsem to doskládal a vo těch sedmi už je řádná tma. Tak jsem řekl: nastala hodina pravdy. Otočil jsem klíče, kontrolky se rozsvítily, přešel jsem na start a kontrolky zhasly .... . Po následné konzultaci s Drobkem jsem přišel na to, že jsem nepřipojil kostru na motor ... po odstranění této poslední vady se motor spokojeně rozběhl.
Jo - ty Křižánky jsem stihl. Z chalupy do Křižánek to mám cca 70 km a v tom včerejším večerním počasí mi to trvalo 2,5 hodiny. Nejčastěji zařazený kvalt: 3 v kombinaci s 2. Pětku jsem nepoužil vůbec a 4 vyjímečně. L.
Naposledy upravil Luděk Musil dne sob led 24, 2009 18:26, celkově upraveno 1
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod plavec » sob led 24, 2009 18:20

Hlavně že ten příběh má šťastnej konec. :wink:
Luděk Musil píše:nemluvě o tom, že tam vyjede auto solo nebo traktor, souprava dvou aut nikoliv.
Nezoufej já se s ladou sotva doškrábu za vrata, když zastavím, tak se už někdy ne a ne rozjet, bo je to do kopce.A do stodoly bych nevyjel vůbec a to mám na otm kopci u stodoly uvězněný fáčko s letníma gumama.Tak s ním ani dolů nesjíždím, protože bych se zpátky nedostal
Luděk Musil píše:takže pět hodin a to jsem měl k pracovnímu stolu asi 30 metrů

To je ale fofr. :wink:
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Příspěvekod Luděk Musil » sob led 24, 2009 18:24

Nejhorší bylo, že mi pod motor spadl 12-13 klíč a nějakou chvíli jsem při skládání nářadí nemohl najít S-klíč ... ta obava, že zůstal pod víkem byla strašná :shock: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Pája » sob led 24, 2009 18:27

Tak to je masakr. No sem zvědavej, co mě čeká s mojí vačkou. Je rv. 99. Vyblejskni ten lom. Kolik měla nakroucíno, jakej si jezdil olej a jakej si měl tlak? Co třecí plochy v tělese vačky? Omrknuls? Nic se nestane jen tak. Abys neutrch i tu druhou...
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod plavec » sob led 24, 2009 18:44

Luděk Musil píše:ta obava, že zůstal pod víkem byla strašná :shock: . L.


To věřím :D
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Uživatelský avatar
plavec
 
Příspěvky: 4713
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Další

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků