Jestli to má Luděk ještě v původním stavu, servisované v Mostě, pak bych sázel na nestejnoměrně, v krajním případě i nedostatečně utažený domeček vačky. Už jsem něco podobného viděl, ale tam byly stržené dva závity na šteftech (takže vlastně nedotažené).
Wolf píše: ... nestejnoměrně, v krajním případě i nedostatečně utažený domeček vačky ...
Nedotažené matky na vačce rozhodně ne - to jsem kontroloval a kontroluji při pravidelném servisu po 10 kkm.
Nestejnoměrně dotažené ... o tom bychom se mohli přít. Mohlo by se jednat o odchylku v rozmezí max 5 Nm.
L.
Podle mého názoru to není trhlinou ani ničím stímhle spojené, jde o strukturu materiálu, je možné,že to bylo špatně zakaleno , či špatná struktura oceli (velké množství C%) Pak bylo jen otázkou času kdy, tam vznikne vada v kryst. mřížce a následný lom.
Myslím si, že kalením to nebude - byl jsem totiž na jakési "exkursi" na plně automatické lince fy Monforts v Moenchengladbachu (paradoxně je to původně továrna na textilní stroje, kde jsme byli kupovat sušící linku), která vyrábí vačkové hřídele pro všechny evropské automobilky (vč. Lady) a všechna uložení a vačky jsou kaleny středofrekvenčním ohřevem pouze do hloubky 0.7 - 1 mm. Zbytek materiálu je houževnatá kalitelná ocel.
Pro zajímavost-v době naší návštěvy pracovali na lince 4 (slovy čtyři Vietnamci), kteří s košťátky a lopatkami vraceli do procesu linky odpadlý formovací písek-jinak vše bylo plně robotizovéno vč.balení pro expedici.