Kam se hrabe Pátrač se svým strženým napínákem

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Wolf » čtv led 29, 2009 06:40

Jestli to má Luděk ještě v původním stavu, servisované v Mostě, pak bych sázel na nestejnoměrně, v krajním případě i nedostatečně utažený domeček vačky. Už jsem něco podobného viděl, ale tam byly stržené dva závity na šteftech (takže vlastně nedotažené).
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Luděk Musil » čtv led 29, 2009 11:13

Wolf píše: ... nestejnoměrně, v krajním případě i nedostatečně utažený domeček vačky ...

Nedotažené matky na vačce rozhodně ne - to jsem kontroloval a kontroluji při pravidelném servisu po 10 kkm.
Nestejnoměrně dotažené ... o tom bychom se mohli přít. Mohlo by se jednat o odchylku v rozmezí max 5 Nm.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Petr HC » čtv led 29, 2009 11:27

Nebyla rovnaná ev.snižovaná hlava jen se strany spalovacích prostorů ?
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Marek Doležal » čtv led 29, 2009 17:10

No žádnej starej lom tam nevidím. Připojuju se k tomu tepelnýmu zpracování, zkrátka kvalitě materiálu.
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod dmatej » čtv led 29, 2009 22:01

Není ten kanálek vrtanej? On by mohl stačit při výrobě tupej vrták a tlak, pak už zapracuje čas a pnutí.
Já mám jen rok strojárny, mě neberte vážně ;-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Příspěvekod Maniac » pát led 30, 2009 11:21

Podle mého názoru to není trhlinou ani ničím stímhle spojené, jde o strukturu materiálu, je možné,že to bylo špatně zakaleno , či špatná struktura oceli (velké množství C%) Pak bylo jen otázkou času kdy, tam vznikne vada v kryst. mřížce a následný lom.
Uživatelský avatar
Maniac
 
Příspěvky: 227
Registrován: čtv zář 25, 2008 08:50
Bydliště: Uničov

Příspěvekod Petr HC » pát led 30, 2009 13:24

Myslím si, že kalením to nebude - byl jsem totiž na jakési "exkursi" na plně automatické lince fy Monforts v Moenchengladbachu (paradoxně je to původně továrna na textilní stroje, kde jsme byli kupovat sušící linku), která vyrábí vačkové hřídele pro všechny evropské automobilky (vč. Lady) a všechna uložení a vačky jsou kaleny středofrekvenčním ohřevem pouze do hloubky 0.7 - 1 mm. Zbytek materiálu je houževnatá kalitelná ocel.
Pro zajímavost-v době naší návštěvy pracovali na lince 4 (slovy čtyři Vietnamci), kteří s košťátky a lopatkami vraceli do procesu linky odpadlý formovací písek-jinak vše bylo plně robotizovéno vč.balení pro expedici.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Marek » čtv bře 19, 2009 12:25

Podobně jsem viděl prasknout kliku.

Je to pech, ale i to se stane (nic netrvá věčně).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Předchozí

Zpět na Nepovedené pokusy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků