Mikeš to tím WD-čkem jen čistil, pak to bylo otřené hadrem, mám dojem, že i profouknuté stlačeným vzduchem a namazané znova motorovým olejem. Dvakrát jsem to kontroloval, to se nebojte.
Při jízdních zkouškách jsme s tím jeli na trojku do kopce 110 km/h a nebyl problém.
Když se to zastavilo, byly kontakty pěkně mastné. Dokonce jsem si nejdřív myslel, že to byla příčina poruchy, že to je utopené v oleji. Jako když by to ten olej vytlačilo nahoru nebo co. Nicméně olej tam být musel.
Každopádně jsme teď měli při jiné příležitosti venku i kolečko náhonu a tomu nic není. Zatím je tam zpátky zrepásnutý starý rozdělovač. Mikeš mi na něm udělal menší generálku (vymezení vůle tyčky podtlaku, nové kontakty bez vůle ramínka, odtrh na 0,35 mm, přeměřený kondenzátor a k tomu laserovým okem nastavené pružinky odstředivé regulace) a výsledek je, že to jede prakticky stejně jako s tím novým zadřeným. Taky se ukázalo, že tomuhle konkrétnímu motoru svědčí spíš menší předstih (do 3° v základním nastavení, jinak se to moc hřeje a nejde to tak měkce, rozdíl v dynamice jen ve vyšších otáčkách). Samozřejmě jsou tu ještě rezervy, ale už to na tu trojku tahá pěkně a konečně to už jede i do těch 6000 ot/min, což je ohromný pokrok, páč předtím ta šestnáctka končila na 4500 otáčkách a šíleným randálu.
K-L: Lepší se to.
Teď o víkendu jsme zvládli 220 km bez poruchy ve čtyřech lidech.