Měřič sytosti paliva?

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod EMI » ned úno 01, 2009 21:50

na lambdu by nemusel bejt připojenej ani V-metr.šlo by to nějak šikovně udělat aby výstup ze sondy ovládal švába operačního zesilovače (s OZ zapojenými jako hystereze) řekněme se 3 ks LEDek pro signalizaci chudé, bohaté a "ideální" směsi ?
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod popest » pon úno 02, 2009 02:01

Pája píše:Já to vidim jasně. Našroubuju lambdu do laufu, tak jak to má Maysner, připojim vytápění. BTW kolik žádá vytápění voltů a ampérů? Na sedadlo hodim osciloskop a budu lítat po hájveji sem a tam a laborovat s hladinou, vzdušníkama a tryskama. Pozdějc si to zkusim udělat na voltmetr.
Co jinýho by měl tenhle budík bejt?
http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257


Super, napiš jak to dopadlo. BTW ty máš přenosnej digi. oscil. na baterky?
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Pája » pon úno 02, 2009 07:29

Jasně, čtyřkanál. Nejsem žádná lama. 8) :lol:

To EMI: To ten voltmetr ze žigulíka bude asi lepší volba. Samo že s upravenym rozsahem.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Saša » pon úno 02, 2009 13:39

EMI píše:šlo by to nějak šikovně udělat aby výstup ze sondy ovládal švába operačního zesilovače (s OZ zapojenými jako hystereze) řekněme se 3 ks LEDek pro signalizaci chudé, bohaté a "ideální" směsi ?

Ano to by šlo . Ono také v těch "jejich" měřičích nic jiného není pouze pro íčko je na vstupu součtový RC člen aby to měřilo jakoby průměr protože celý sistém u íčka kmitá .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Pája » stř úno 04, 2009 18:04

Dneska mi psal ten pán z e-shopu Autostyl, že ten budík za 1700,- je holej. NO lambda...

"Dobrý den,

bohužel u tohoto přístroje není montážní příslušentsví. V balení je pouze
přístroj."
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Saša » čtv úno 05, 2009 16:29

Lambády se válej všude na vrakáčích nebo ve zběrnách surovin (tam lépe je to na váhu) , chce si vybrat nějakou "hezčí" a uříznout to před a za ní . Kvůli závitové díře a pak proto že se lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)
Nikdy nestříhejte dráty ! vemte jí i s paticí a protikusem (tam již dráty ustřihnout můžete .
Vývody určíte snadno : U 4-drátu : óhmetrem , jeden drát je spojen s kostrou (obalem lambdy (0 ohm skrat), pak jsou tam dva dráty (stejné barvy) které mezi sebou vykazují velmi malý odpor - řádově jednotky ohm (vyhřívání) , a ten zbejvajíci je výstup .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Tommel » čtv úno 05, 2009 16:40

Saša píše:Nikdy nestříhejte dráty !


Ja mam prodlužovane kable na lambde, funguje jak ma a to je ještě přes čokoladu propojene :mrgreen: 8)
Chatka 12 forever :mrgreen: . Buková drift challenge team. Aerodynamika je pro ty, co neumí ladit motor.

Nové vozy Lada, UAZ, GAZ, Kamaz z Ruska
Uživatelský avatar
Tommel
 
Příspěvky: 3252
Registrován: pon pro 20, 2004 10:44
Bydliště: Brno - HK

Příspěvekod Maysner » čtv úno 05, 2009 16:40

Saša píše:lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)


??? normalne jsem ji vymontoval ze svodu doma ve sveraku, na aute jsem ji taky povolil za studena a funguje bez problemu :roll:
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod Saša » čtv úno 05, 2009 16:58

Ta "čokoláda" není na škodu oni ty dráty nejdou pájet . A odvážným štěstí přeje .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Chester » čtv úno 05, 2009 17:13

Maysner píše:
Saša píše:lambda nesmí povolovat za studena min teplota se doporučuje 60a víc °C (velké riziko poškození)


??? normalne jsem ji vymontoval ze svodu doma ve sveraku, na aute jsem ji taky povolil za studena a funguje bez problemu :roll:


:shock: já ji taky povoloval za studena, naštěstí funguje dál, ale pro příště je to dobrý vědět.
2103 1.5. r.v.1977
2111 1.5 16V r.v.2001 (JMJ´s EX)
2112 1.5 16V r.v.2005 +9.12.2022
105SP - kukačka:)
R. Scenic 2005 1.6 16V
Uživatelský avatar
Chester
 
Příspěvky: 849
Registrován: čtv dub 24, 2008 12:19
Bydliště: Chotěboř

Příspěvekod EMI » ned úno 08, 2009 21:15

všetečná otázka: dává lambda stejný hodnoty při pohonu na benzín a LPG?
(co vlastně pricipielně měří? typuju že bude jen měnit odpor sondy podle spalin)
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Saša » ned úno 08, 2009 21:55

Lambdě je jedno jestli měří benzín nebo LPG . Lambda měří zbytkový kyslík .
EMI píše:typuju že bude jen měnit odpor sondy podle spalin)

ANO i NE . Používají se dva druhy : zirkoniové (nejčastěji) -ty vyrábějí přímo napětí a titanové -ty se chovají jako proměný odpor .
U našich í-ček je použita Zirkoniová
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod EMI » pon úno 09, 2009 17:16

takže si opět zkusím odpovědět sám :D

v případě titanové by se jako převodník na napětí použil odporový můstek napájený z palub. nap. a na diagonále můstku by se měřilo napětí. tedy: R->U->bohatost směsi. Eventuelně napájet rovnou sondu konstantním proudem a měřit přímo úbytek na sondě, ale to by asi nebylo úplně košér.

v případě zirkoniové by se jako převodník použil operační zesilovač řekněme v neinvertujícím zapojení (nebo dva v invert. zap. a to jeden jako zesilovač a jeden jako negace napětí. - todle složitější řešení se mi líbí víc kvůli vstupnímu odporu takovýho zapojení). Zapojení na 12V aby se napětí na lambdě odečítalo od palubního a výsledek se měřil mi opět nepříde OK, typuju že napětí bude velmi malý (bude to nejspíš princip jako termočlánek) a odečítat ho od 12V a měřit rozdíl nemá smysl kvůli chybě měření... je to tak??? :oops:
red BA3 21061, 1984, 4q, LPG :finga:

BLIZZARD = iron fist in a velvet glove

osa Klatovy - Plzeň - ....
EMI
 
Příspěvky: 1084
Registrován: pon zář 04, 2006 09:24
Bydliště: JN69PI

Příspěvekod Saša » pon úno 09, 2009 18:45

EMI píše:typuju že napětí bude velmi malý

Až tak malé ne 100 až cca1000mV . K zobrazení jde použít stará dobrá A 277 nebo LM 3914N .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Pája » pon úno 09, 2009 18:55

To EMI: Měl by sis to tady nejdřív přečíst, než se začneš ptát. Většina tvejch otázek tu už byla zodpovězena.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků