Měřič sytosti paliva?

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Pája » sob led 31, 2009 15:33

No když je vyhřejvaná, tak by to snad i mohlo bejt až u převodovky. Jak jí tam máš přidělanou Maysnere? Skype nemám.
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Marek Doležal » sob led 31, 2009 19:20

Máte někdo zkušenost s tímhle prckem?
http://www.univer.cz/detail.php?id=53 :?: :idea:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Maysner » sob led 31, 2009 21:15

privarena matka a vni je nasroubovana

tady je videt kde presne je. ale chce se to mrknout na aute kam vrtat a varit aby se lamdba neopirala o prevodovku nebo neco okolo :)
Obrázek
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

Příspěvekod popest » ned úno 01, 2009 00:21

Mam jeden nápad, když tak mě s tim pošlete někam... :) Podle toho grafu, je bod nespojitosti v 1. Takze na obě dvě strany se to chová spojitě a mělo by to tedy ukazovat jednu hodnotu za předpokladu, že se složení směsi vůbec nezmění... (Čistě teoreticky). Takže, pokud to chápu dobře, tak to kmitá jen díky ŘJ, která neustále upravuje složení směsi, jelikož jednou sonda řekne, že to je chudý a pak hned že bohatý.

A tak si říkám, kdybych nastavil podle toho grafu třeba teh 200mV, protože to je hodnota te sondy v bodě 1, když jdu z prava, měl bych se vlastně velice blízko přiblížit k hodnotě lambda 1. A opačně z leva, nějakých 750mV. A kdyby se mi náhodou povedlo, že by se to celé rozkmitalo samo, tak v tom případě, je to přesně 1. Měřil bych to oscilokopem samozřejmě.

šlo by to?
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Marek Doležal » ned úno 01, 2009 11:15

Nastavení bohatosti směsi při volnoběhu si ještě umím představit, ale jak to budeš seřizovat při vyšších otáčkách, natož zátěži? Kombinací trysek a vzdušníků to bude trochu boj naslepo, protože ideální směšovací poměr v celém rozsahu otáček a zatížení se ti u karburátorového motoru bez zpětné vazby nikdy nepodaří. Krom toho, pokud jde někomu o max. výkon jeho motoru, je potřeba směs o něco bohatší, zhruba kolem lambda = 0,9 a to už jsi v koncích. :wink:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Petr HC » ned úno 01, 2009 11:18

popest píše: Takže, pokud to chápu dobře, tak to kmitá jen díky ŘJ, která neustále upravuje složení směsi, jelikož jednou sonda řekne, že to je chudý a pak hned že bohatý.
...šlo by to?

V podstatě jsi si odpověděl sám, poněvadž kde není uzavřena smyčka zpětnou vazbou - zde prostřednictvím ŘJ, (nebo jinou kladnou zpětnou vazbou) systém se rozkmitat nemůže.
Jde v podstatě o dvoupolohový regulační obvod, kde je proporcionálni složka (úměrnost mezi složením směsi a napětím lambda sondy) zajištěna střídou kmitání celého systému, jinak řečeno jde o pulzně- šířkovou regulaci, navíc ovlivňovanou dalšími čidly systému ( otáčky,poloha škrtící klapky,teplota motoru,množství a teplota vzduchu) .
Že to úplně jednoduché není viz Příloha :
P.S.a myslím si ,že celá tato debata by patřila do "důstojnějšího" prostředí než "poklábosíme".
Přílohy
cinnostLS.doc
(57 KiB) 204 krát
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Marek Doležal » ned úno 01, 2009 12:55

Popest patrně myslel, že při otáčení regulačním šroubem bohatosti bude sledovat reakci lambda sondy. Podle toho bude obohacovat, nebo ochuzovat směs až dosáhne seřízení kdy už to bude samo běhat tam a zpátky. Nikoliv však řízeně, ale náhodně vlivem výrobních tolerancí a tlakových špiček v karburátoru. Tu "nulovou" hodnotu to samozřejmně neudrží. Tohle určitě teoreticky možné je... Samozřejmě že né s takovou pravidelností jako u řízeného systému :P
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod popest » ned úno 01, 2009 13:32

Marek Doležal píše:Popest patrně myslel, že při otáčení regulačním šroubem bohatosti bude sledovat reakci lambda sondy. Podle toho bude obohacovat, nebo ochuzovat směs až dosáhne seřízení kdy už to bude samo běhat tam a zpátky. Nikoliv však řízeně, ale náhodně vlivem výrobních tolerancí a tlakových špiček v karburátoru. Tu "nulovou" hodnotu to samozřejmně neudrží. Tohle určitě teoreticky možné je... Samozřejmě že né s takovou pravidelností jako u řízeného systému :P


Přesně tak jsem to myslel. Pokud bych se velice blízko přiblížil k lambda 1, tak vlivem tolerancí apod. by se to mohlo náhodně rozkmitávat. Což by podle mě stačilo na dobré nastavení směsi karburátoru. K ničemu jinému to nepotřebuji, jen na nastavení. Přeci jak se seřizuje karburátor teď? Akorát se seřídí volnoběh a vše nastaví tak, aby to splnilo emise a dál se to neřeší, není totiž čím. Nechci tu lambdu na dynamické upravování směsí, to si můžu koupit rovnou íčko...
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Marek Doležal » ned úno 01, 2009 13:56

[quote="popest"]Akorát se seřídí volnoběh a vše nastaví tak, aby to splnilo emise a dál se to neřeší, není totiž čím.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Právě že je :!: :wink: Právě podle emisní analýzy lze poměrně přesně stanovit směšovací poměr! Chce to však moderní čtyřsložkový analyzátor, který měří O2 - volný kyslík, CO - oxid uhelnatý, CO2 - oxid uhličitý a HC nespálené uhlovodíky. Z toho pak vypočítává směšovací poměr lambda.
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod popest » ned úno 01, 2009 16:33

Marek Doležal píše:
popest píše:Akorát se seřídí volnoběh a vše nastaví tak, aby to splnilo emise a dál se to neřeší, není totiž čím.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Právě že je :!: :wink: Právě podle emisní analýzy lze poměrně přesně stanovit směšovací poměr! Chce to však moderní čtyřsložkový analyzátor, který měří O2 - volný kyslík, CO - oxid uhelnatý, CO2 - oxid uhličitý a HC nespálené uhlovodíky. Z toho pak vypočítává směšovací poměr lambda.


Ale přeci, při lambda 1 s jedná o stechiometrickou směs a to by mělo mimo jiné znamenat, že emise by mely být nejlepší spolu s dobrým výkonem ne? Jasně, že v servisu s tímhle analizátorem to nastaví. Ale mě šlo právě o to, vystačit si domá sám, jen s labdou zašroubovanou ve výfuku.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Saša » ned úno 01, 2009 16:46

Při Lambda = 1 jsou nejlepší emise a i docela slušný výkon. (14.7kg vzducu na 1kg paliva).
Nejvyšší výkon je u poměru 0.9 až 1 . Nejnižší spotřeba je u lambda 1.103 (16.21kg vzducu na 1kg paliva) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod popest » ned úno 01, 2009 18:22

No vida :). Takže žádného analyzátoru opravdu netřeba.
popest
 
Příspěvky: 361
Registrován: úte led 09, 2007 18:37
Bydliště: Žatec

Příspěvekod Pája » ned úno 01, 2009 19:29

Já to vidim jasně. Našroubuju lambdu do laufu, tak jak to má Maysner, připojim vytápění. BTW kolik žádá vytápění voltů a ampérů? Na sedadlo hodim osciloskop a budu lítat po hájveji sem a tam a laborovat s hladinou, vzdušníkama a tryskama. Pozdějc si to zkusim udělat na voltmetr.
Co jinýho by měl tenhle budík bejt?
http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Marek Doležal » ned úno 01, 2009 19:43

Tohle je jediný řešení jak to rozseknout. Prostě to vyzkoušet ! :thumbleft:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned úno 01, 2009 21:19

Pája, akorát dej bacha těch lambd je vic typů... některe mají miv a některe vic dratu.. ptávě podle toho jestli je vyhřivana..
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků