Měřič sytosti paliva?

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Little Red Riding Hood » pon led 26, 2009 12:49

Pája, vždyt to je v podstatě ekonoměr ne??.
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Saša » pon led 26, 2009 12:56

Little Red Riding Hood píše:vždyt to je v podstatě ekonoměr ne??.

V žádném případě ! Ekonoměr (aspoň tak jak je řešen v Ladě) měří podtlak v sacím potrubí a tím vlastně zatížení motoru . (Čím menší podtlak tím vyšší spotřeba) je to ještě závislé na rychlosti proudění bzduchu , ale to již jednoduchý ekonoměr neměří a tím pádem "kecá" .
Tohle zařízení spolu z lambdou měří bohatost směsi která nemá nic společného s podtlakem .
Třeba s chudou směsí moc ekonomicky nepojedeš a navíc může poškodit motor .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » úte led 27, 2009 16:07

V podstatě je vše tak, jak zde píše Saša. K tomu jen dodám, že je to další drahá „ptákovina“, (mluvím o zařízeních s Lambda sondou) poněvadž pokud bude použita na motoru s karburátorem, najde jen velice ostrou hranici – za jediných podmínek (zatížený/nezatížený motor, nějaká teplota nasávaného vzduchu, nějaké palivo atd.) Pochybuji, že by byla použita velice drahá širokopásmová Lambda. U „stříkaček“ je to teprve o ničem, poněvadž Lambda před katalyzátorem posílá informaci do řídící jednotky a ta podle mnoha dalších vstupních veličin upravuje množství vstřikovaného paliva. Takže jediné co tím lze zjistit (a nelze ovlivnit) je rychlost reakce celé této zpětnovazební smyčky. Další Lambda za katalyzátorem (U Euro 3 a výše) pouze kontroluje činnost té prvé smyčky a kvalitu činnosti katalyzátoru. Závěr ze všeho – kdo chce mít na palubce spoustu „budíků“ nechť je nakoupí lacino ve Vietnam-shopu a vyjde to nastejno.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Pája » pát led 30, 2009 13:43

Takže to asi nepujde vymyslet stylem vrtnout do laufu ?někde? blíž k motoru lambdu a na ní připojit voltmetr. Mě to příjde celkem reálný. Co bude ukazovat voltmetr?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Petr HC » pát led 30, 2009 14:51

Snad pomůže příloha.
P.S. "Vy nás ale zaměstnáváte pane Karfík"
Přílohy
lambda.jpg
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Pája » pát led 30, 2009 15:03

Z grafu vyplívá, že to jde. A navíc velmi přesně. Teď už jen omrknout, kde má 1700i lambdu a sehnat ji. Má ji vůbec?
PS for Petr HardCore: Kdo chce něco vědět, musí čmuchat, studovat a ptát se zkušenějších. :book:
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Saša » pát led 30, 2009 15:09

Pája píše:Z grafu vyplívá, že to jde

Právě naopak . Na lambdě nenalezneš napětí třeba 400mV buď je tam 100 nebo 800 nic okolo . Přečti pořádně všechny příspěvky je to vysvětleno dostatečně .
Labdu 1.7i Lada má . Je přímo na sběrném litinovém potrubí výfuku . POZOR je to velmi citlivé zařízení !
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Marek Doležal » pát led 30, 2009 15:25

Pája,
Ve výsledku zjistíš, jestli máš směs bohatou, nebo chudou. Nebudeš ale vědět jak moc. Na poměru lambda = 0 to neudrží ani elektronická řídící jednotka u vstřikování. Pořád to běhá z bohaté na chudou a zpět.
Pokud chceš vědět opravdový směšovací poměr, budeš si muset pořídit analyzátor výfukových plynů.
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Saša » pát led 30, 2009 15:29

Marek Doležal píše:Na poměru lambda = 0 to neudrží ani elektronická řídící jednotka u vstřikování

To opravdu ne to by byl čistý benzín :twisted: Správný poněr je číslo lambda 1 :wink:
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Pája » pát led 30, 2009 15:30

Ale mě nezajímá napětí Sašo. Mě zajímá směs. Ta lambda v potrubí je až u spojení jednotlivých výfukových trubek, nebo někde na samotné větvi? Foto?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Marek Doležal » pát led 30, 2009 15:31

Omlouvám se, chybička se vloudila! :oops:
Oči se ti vykulí, až uvidíš Žiguli !
http://marad.rajce.idnes.cz/
Uživatelský avatar
Marek Doležal
 
Příspěvky: 146
Registrován: pon pro 29, 2008 00:06
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Saša » pát led 30, 2009 15:41

Teď nemohu nalézt foto ale je těsně nad přírubou pro první dil , čili v mistě styku 4 svodů a pracovně kouká do svodů 1a2ho válce
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Pája » pát led 30, 2009 15:57

Kolika drátová je ta lada-lambda? Je vyhřejvaná? A širokopásmová doufám není? Rád bych si prohlídnul funkci a hodnoty osciloskopem, naladil směs na volnoběh a při zátěži a pak už jen jezdil. Snad by to mohlo takhle fungovat, ne?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Saša » pát led 30, 2009 16:18

Shrnuto: 4 drát , širokopásmová není , vyhřívaná ano , pro volnoběh OK , zátěž velmi diskutabilní a nepravděpodobné .
Nemáš SKYPE ? datlování mi nejde , voice je to lepší
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Maysner » pát led 30, 2009 19:10

lambda je na te casti vyfuku co mas prisroubovanou k hlave. oproti klasickym svodum lambda "spojuje" obe dve trubky. na 50kach mame lambdu az dole u prevodovky tesne za spojenim 2-1
E36 330i coupe skoro Alpina, Mauritiusblau Metallic - Crash Packet
Dokud karu nerozdelas, nevis o ni nic :-P

Chatka 12 forever
Buková Drift Challenge Team
Romania team 2009
Maysner
 
Příspěvky: 3209
Registrován: čtv črc 06, 2006 13:22
Bydliště: Brno

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků