Měřič sytosti paliva?

Moderátor: Moderátoři

Měřič sytosti paliva?

Příspěvekod Atex » stř pro 17, 2008 07:39

No technicka sekce je nejak nefunkcni tak se zeptam zde.

Popis: měřič sytosti palivové směsi ( poměr vzduchu a paliva ) montážní průměr 52 mm -- 4 barevné podsvětlení číselníku - přepínání osvětlení stiskem ALU kroužku

Timto pristrojem chci nastavit smes na jare na svem zigulku, jen se zeptam, neni to jakysi ekonomer doufam? Meri to ciste jenom pomer palivo/vzduch. Nekde sem se taky docetl ze se to zapojuje na seriovou lambdu, je tak? Nerad bych totiz koupil kravinu za 2000 a pak zjistil ze to nebude fungovat. Diky
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Měřič sytosti paliva?

Příspěvekod Luděk Musil » stř pro 17, 2008 08:02

Atex píše: ...měřič sytosti palivové směsi ...

zkus nám ještě dát odkaz na stránky. L.
Naposledy upravil Luděk Musil dne stř pro 17, 2008 08:30, celkově upraveno 1
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Drobek81 » stř pro 17, 2008 08:23

na to je docela zajimava prastara pomucka "meric bohatosti" (ti, co jsou dodnes poznamenani hnutim Hippies to urco znaj). Jedna se o "svicku s pruhledem" ktera se namontuje namisto jedne svicky a po nastartovani jde videt, jak to ve valci zije a podle barvy plamene se da doseridit bohatost smesi...
Nedovedu si dost dobre predstavit separaci benzinu a vzduchu za ucelem mereni, ani mereni "vahou" vzduchu a prutokem paliva a pomerem. Natoz u zarizeni za dva litry, kdy obchodnik ma tak 1000kc, prekupnici take 1000kc a dopravce 100kc...pak to v te Cine musi delat fakt pro radost...
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod čmelák » stř pro 17, 2008 08:33

na opel fore je navod na najeke udelatko ktore zapoji myslim na lambdu a to ti ukaze ci si OK alebo chudobny alebo bohaty
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Drobek81 » stř pro 17, 2008 08:36

čmelák píše:ktore zapoji myslim na lambdu

no podle vseho tam prave lambdu nema, i kdyby ju tam mel od vyroby, uz by byla z duvodu prilisne hmotnosti pryc, jako by jsi ho neznal :wink:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod čmelák » stř pro 17, 2008 08:39

saq neni problem dat do vyfuku lambdu ne :roll:
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod čmelák » stř pro 17, 2008 08:44

http://www.opelclub.sk/article.php?14 toto ti neco ukaze

ale dalej co som zistoval tak je lepsie merat teplotu vyf plynov a to napr tymto : http://www.vltava2000.cz/scooter-tuning ... mentID=724
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Saša » stř pro 17, 2008 09:52

To elektrické mněření z lambdy funguje a je jediné dostupné jak bohatost mněřit v amatérských podmínkách . V podstatě to samé delá ŘJ . Mám vyskoušeno skoro stejné zapojení . A mněření teploty výf. plynů (jeho hodnota) závisí hlavně od předstihu .
PS: Problém mněření lambdou je ale ten že nemněří lineárně nýbrž skokově reaguje na stav bohatá/chudá . Popisovanáý ukazatel bude dobře chdit u íčka , ale na karburaci bude pořád na hodnotě buď chudá nebo bohatá . Ale na lepší nastavení karburátoru dobrá pomůcka (musí se ale vyřešit vytápění a napájení lambdy) .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Vašátor » stř pro 17, 2008 12:25

Pro amatérské zjištění stavu lambdy (bohatosti směsi) stačí obyčejný voltmetr. Lambda své údaje zasílá pomocí hodnoty napětí, tuším že u většiny výrobců je při správném nastavení směsi na lambdě 1V.

U karburátorových vozů bych směs ovšem dělal tak, jak popisuje Drobek. Tato průhledná svíčka je docela dobrá věcička. Dříve se používala hlavně pro nastavení směsi při použití více karburátorů na jednom motoru. Směs se tak dala vyladit stejnoměrně na všech karbech.

Pro seřízení směsi na jednom karburátoru mi však přijdou všechny měřidla naprosto zbytečné...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Příspěvekod zelvotron » stř pro 17, 2008 12:53

Voltmetrem na lambdě nic nenaměří - viz Sašův příspěvek, akorát mu tam budou skákat čísla, když už tak osciloskop...
21113 >>> 21113 >>> 21113

Komu není rady, tomu není pomoci.
Uživatelský avatar
zelvotron
 
Příspěvky: 6275
Registrován: čtv lis 23, 2006 10:32
Bydliště: Praha

Příspěvekod Saša » stř pro 17, 2008 17:04

Vašátor píše:tuším že u většiny výrobců je při správném nastavení směsi na lambdě 1V.

Tušíš špatně 1V = bohatá směs . Možná tě zmáto číslo "1" (bezrozmněrné) .Je to číslo označované jako lambda a je to pomněr vzduchu a paliva při ideálním pomněru (14.7kg vzduchu na 1kg paliva) . Bohužel jak jsem psal klasická lambda neumí měřit spojitě . Hodnota "skoro ideální" je někde kolem 450mV jenžě to obyč. lambda neumí a v tomto bodě se "překlápí" skokově k 800mV-bohatá nebo 100-200mV chudá .
zelvotron píše:Voltmetrem na lambdě nic nenaměří - viz Sašův příspěvek, akorát mu tam budou skákat čísla, když už tak osciloskop...

Voltmetrem se dá velmi dobře zjistit zda li u íčka funguje selá smyčka bohatosti .V-metr se připojí na výstup lambdy (ohřátý motor) a napětí na něm musí pulzovat mezi 200 a 800mV .
PS: existují i takzvané širokopásmové lambdy ale ty jsou drahé a v autech se používají méně -Ty mněří spojitě (třeba Bosch LSU4). Má 5 drátů . Používá se u motorů s přímým vstřikem paliva.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Saša
 
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod Petr HC » stř pro 17, 2008 19:55

Tenhle „aparátek“ http://www.vltava2000.cz/...epartmentID=724 je prachsprostá zlodějina, poněvadž každý multimetr (už od 400 Kč) má v příslušenství termočlánek a umí (krátkodobě) měřit teploty až do cca 800 st.C .

Pokud chcete měřit multimetrem napětí na lambda sondě ,stačí ,když před mm zařadíte integrační článek s časovou konstantou cca 5 sec (lambda sonda překmitává s frekvenci 0,2 až 0,5 sec) . Paralelně k přístroji připojíme kondenzátor cca 1000 mirkofaradů a do serie (před kondenzátor) odpor cca 5 kohmů . Přístroj pak bude měřit střední hodnotu napětí na LS tedy u dobré LS cca 450 mV . Lepší je měřit ručkovým v –metrem s vysokým vnitřním odporem – min 50 kohm/V .
P.S. platí pro vozy se řídící jednotkou vstřikování .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Hurikán » stř pro 17, 2008 22:34

Podle mě je úplně nejlepší multimetr s True RMS a dynamickým záznamem dat, který měří danou veličinu několiksetkrát za vteřinu a umí zapisovat do paměti nejmenší a největší hodnotu. Navíc taky umí vypočítat střední hodnotu dané veličiny za celý čas měření.

Tento multimetr mám a v podobných situacích si jej neumím vynachválit. :P Problém jen je, že to není multimetr za pár stovek, ale za pár tisíc. :|
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » čtv pro 18, 2008 10:35

A o tom to všechno je .Než dát za jednoúčelový měřič teploty 2850 Kč , tak je lepší koupit si multimetr s fcí true RMS ,jejichž cena začíná na 924 Kč bez DPH . Dotyčný "machr" však
musí vědět,že proud z elektrárny nejde měřit v zásuvce a spoustu dalších věcí.
P.S. For Hurikan - pro běžná měření (vč. teploty)používám "pouťák" za 120 Kč ,pro lepší něco podobného jako Ty .
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Pája » pon led 26, 2009 09:24

Koukám, že sem asi o měsíc opožděnej za Atexem, nad lambdou začínám přemejšlet až teď.
Takže adresa na ten Atexův měřák je tady: http://uni.autodoplnky.cz/autostyle-mer ... d-s3363257

Píšou, že čidla a mont. mat je součástí dodávky, ale na jinejch stránkách s obdobnym budíkem píšou, že se připojuje na původní lambdu ve voze:

http://tcoshop.com/product_info.php?cPa ... ts_id=1678

Navíc je cena litr rozdíl ve prospěch toho s čidlem a mont. materiálem.

Tak teda nevim. Už si na něco přišel Atexi?
VAZ 1800kk na prvočinitele
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků