Litá kola

Moderátor: Moderátoři

Litá kola

Příspěvekod ondrej.fila » čtv pro 11, 2008 17:17

Chtěl bych si pořídit liťáky na moji 2101, ale nevím co přesně k tomu potřebuji vědět, tímto bych vás chtěl požádat o radu.
Uživatelský avatar
ondrej.fila
 
Příspěvky: 15
Registrován: sob lis 29, 2008 12:31
Bydliště: Svitavy

Příspěvekod Kewint » čtv pro 11, 2008 17:21

rozhodně rozteč 4x98 :lol: a nebo jinou rozteč,ale s podložkami....
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod Pája » čtv pro 11, 2008 18:11

Kewint píše:rozhodně rozteč 4x98 :lol: a nebo jinou rozteč,ale s podložkami....

...na změnu roteče. Dej pozor ať se ti do kol vejdou bubny. S 13 ti palcovejma bejvá občas problém. Bez větších problémů jdou napasovat až 15ky s obutím 195/50. Ale moje auto na nich docela dost plave v kolejích. Jako optimální bych volil 185/60 R14. Akorát se nevejdou do techničáku :roll: .
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod čmelák » čtv pro 11, 2008 20:45

ja by som volil 175/50 R13 ET 25 tusim a to je ok :)
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Patrac » pát pro 12, 2008 08:31

jak píše Čmelák. buď dát origo 13" resp stejný rozměr jako je originál plech a nebo pořídit něco třeba z Fiata a ten je v rozměru 14" to ale znamená pořídit i nové pneu. 15" už bych nedával je to nízkoprofil a nebo pak hrozný balóny, vzniká problém že se nemusí vlézt při zatáčení do podběhů, popřípadě při náklonu může škrtat o horní rameno předního kola.
Navíc 15" kola sou na první pohled vidět. 14" nejsou vůbec ani od 13" rozeznat. :wink:
rozteč šroubů 4*98mm jakýkoliv jiný bych nedával protože pak to znamená podložky pod kola a nebo excentrické pod šrouby
první varianta vytahuje kola ven z obrysu takže pak je potřeba volit jiný ET disku a v neposlední řadě podložky pod kolama enormě zvyšují zátěž na ložiska..
druhá varianta je podle mne dost na houby protože umožňuje použít max rozteč která se ti vleze do otvorů tzn max 4*100mm a podle mého nikdy šrouby nesednou tak dobře jako když jdou proti středu ovorů.. ale sou tu i šílenci co jezdí na 4*100 a to bez podlořžek pro změnu rozteče.... :!:
Lada Niva M:1/8,5
Kia Cee´d SW 12.12.2011- ???
21044 - ice dream rising 1.11.2006-19.12.2011
2107 - red storm rising 1.5.2003-1.11.2006
Uživatelský avatar
Patrac
 
Příspěvky: 3739
Registrován: stř srp 04, 2004 12:15
Bydliště: Brno - King field

Příspěvekod Majo » pát pro 12, 2008 08:59

Pája píše:Jako optimální bych volil 185/60 R14. Akorát se nevejdou do techničáku :roll: .
vejdou....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Jozef Matuška » pát pro 12, 2008 19:19

na Slovensku áno
Uživatelský avatar
Jozef Matuška
 
Příspěvky: 147
Registrován: úte bře 22, 2005 08:30
Bydliště: Šurany, Slovensko

Příspěvekod peet2101 » sob pro 13, 2008 18:11

ty štefty co sou v náboji mají nějaký účel nebo tam sou jenom kvúli usnadnění nasazování kola???
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob pro 13, 2008 18:26

Ano i k tomu slouží, ale ve předu drží brzdový kotouč, aby ti při sundaném kole "neplandal" a v zadu dělá to stejné, ale s bubnem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11025
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Laďuša » sob pro 13, 2008 18:30

Účel mají vzadu. Jsou prošroubovaný až na poloosu a taky se s tim teoreticky dá buben sundat.
Vepředu nevim, ale asi to tam taky bude k něčemu. Když se mě podělal ten čep a docházely metody, jak čep vyndat, tak se Vašek rozhod sundat kotouč a vybavuju si, jak se snažil ten čudlík vyšroubovat. Takže to bude asi jako na zadním kole.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod peet2101 » sob pro 13, 2008 19:04

Ale když budu chtit dat liťaky tak mi budou ty šrouby zavazet ne??
To jako musim vyvrtat dulek do kola??
peet2101
 
Příspěvky: 1096
Registrován: čtv lis 20, 2008 20:47
Bydliště: Záříčí CZ

Příspěvekod Křečík Barbuška » sob pro 13, 2008 19:11

Analyzuj to co se ti řeklo a až budeš ty liťáky držet v ruce uvidíš sám v čem budeš muset zaimprovizovat. U mě liťákům (možná příliš silný výraz pro ty 13" ohavnosti) ty šteftíky nevadily.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11025
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Puhi » sob pro 13, 2008 20:42

ee, mne sa nezdá žeby tam to muselo byť, ak sa koleso dotiahne so šrubami, tak je jedno či tam sú, či nie... novšie autá majú kotúče prikrútené len smiešnou šrubkou, napr felda a favo, už som videl aj autá s odtrhnutou a v pohode to jazdilo
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod rosta » ned pro 14, 2008 20:29

já mám na 05 litý kola z una abarth-pasují bez problému jen středící otvor bylo nutný protočit na soustruhu o 0,3 mm :wink:
když jsem byl malý vozili mě ladou a od té doby....
rosta
 
Příspěvky: 1417
Registrován: ned led 07, 2007 12:53
Bydliště: Moravany u Holic

Příspěvekod Křečík Barbuška » ned pro 14, 2008 20:40

Puhi píše: ee, mne sa nezdá žeby tam to muselo byť, ak sa koleso dotiahne so šrubami, tak je jedno či tam sú, či nie... novšie autá majú kotúče prikrútené len smiešnou šrubkou, napr felda a favo, už som videl aj autá s odtrhnutou a v pohode to jazdilo
Ale samozřejmě, ale pak se ti to může vrtět, když zhazuješ kolo a může ti to znepříjemňovat trefení, když se ti třeba buben posune. Ten šteftík není o nic masivnější než ty směšné šroubky o kterých se zmiňuješ, koncekonců není přeci problém si zahloubit dosedací plošku a šupnout tam šrouby se zápustnou hlavou, samozřejmě z kvalitního, proti korozi chráněného materiálu.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11025
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků