LADA 1800i - pokračování II

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Štěpán » stř srp 13, 2008 19:32

Někde doma se mi válí takové rádoby těsnění. Vypadá a má tvar klasického těsnění, ale je to udělaný z bronzu nebo mědí ( už si to moc nepamatuju ) a vkládalo se to jako mezivrstva mezi dvě klasicka těsnění pod hlavou. Bylo to vystřiženo asi z 1mm tlustýho listu plechu. Ale i kdybys mě rozkrájel, tak nevím kde to je. Určitě je to v tý nejhůře dostupný a nejméně předpokládáný krabici ve sklepě. :cry: :roll:
Štěpán
 

Příspěvekod Atex » stř srp 13, 2008 20:17

Štěpán Getsko píše:Někde doma se mi válí takové rádoby těsnění. Vypadá a má tvar klasického těsnění, ale je to udělaný z bronzu nebo mědí ( už si to moc nepamatuju ) a vkládalo se to jako mezivrstva mezi dvě klasicka těsnění pod hlavou. Bylo to vystřiženo asi z 1mm tlustýho listu plechu. Ale i kdybys mě rozkrájel, tak nevím kde to je. Určitě je to v tý nejhůře dostupný a nejméně předpokládáný krabici ve sklepě. :cry: :roll:

ano take to existuje, tenhle "vymezovak" se dodava v turbokitu pro motory honda, uz sem to nekde videl na netu na fotce..
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Wolf » čtv srp 14, 2008 06:26

Luděk Musil píše: ... Také spíše uvažuju o frézování hlavy...

Ludku a nechces se radeji poptat, co by staly nove pisty udelane dle pozadavku, treba tady http://www.brusirnavalcu.cz/index.php?n ... oid=579651 ? Jak pise Cmelak, pokud se s kompresnimi pomery nesejdes, pak z toho budes mit zentour a to uz vubec neuvazuji moznost nabourani vnitrniho chlazeni hlavy vyplachovanim a zvyseni teplotnich hodnot pri spalovani, ktere jsou pri provozu na alternativni palivo uz tak dost vysoke.
Wolf
 
Příspěvky: 1246
Registrován: úte čer 01, 2004 11:14
Bydliště: Kraj Lučanů

Příspěvekod Luděk Musil » čtv srp 14, 2008 07:22

Vypadá to, že tento víkend budu měřit a počítat jako o život (toho motoru). Pak se uvidí ... . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Pája » čtv srp 14, 2008 10:31

Já obrousil v komp. prostoru místa, který vaděj proudu nasávanýho vzduchu(v blízkosti sacího ventilu). Stačí málo a komprese se mění rychle a navíc zdokonalíš plnění. Jen je potřeba si to odměřit nějakou kapalinou a správně spočítat.
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Luděk Musil » čtv srp 14, 2008 10:46

Pája píše: Já obrousil v komp. prostoru místa, který vaděj proudu nasávanýho vzduchu(v blízkosti sacího ventilu).

Takto experimentovat rozhodně nebudu. Hlavu bude upravovat soustružník, takže předpoklad rozdílných kompresních tlaků bude minimalizován.
Tomu bude samozřejmě předcházet (víkendové) měření a počítání prostoru v hlavě válce, starého pístu (21073/21213), uzení klobás, sečení trávy atd. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Drobek81 » čtv srp 14, 2008 11:04

Luděk Musil píše:Hlavu bude upravovat soustružník
:scratch: hmmm, já si říkal že v tom horku dvě piva na oběd sou moc... :drunken:
Luděk Musil píše:Tomu bude samozřejmě předcházet (víkendové) měření a počítání prostoru v hlavě válce, starého pístu (21073/21213), uzení klobás, sečení trávy atd. L.

to je úmysl, že jsi vynechal vypití půl litru Rašovské vody??? :lol:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt srpen 14, 2008 13:07 ]
To Drobek: rašovská voda došla :( :( :evil:
Moudrost nepřichází vždy s věkem. Někdy věk přichází sám.
Starý dům a mladá žena - hojnost práce zaručena.
Práce vyžaduje čím dál větší vzdělání, vzdělání čím dál větší práci.
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod dusin » čtv srp 14, 2008 11:58

Drobek81 píše:To Drobek: rašovská voda došla

Tak to jsem zvědavej na úspěch celé akce,neb bez Rašovské vody ani ranu :partyman: (s klepouci se ruko se vše dělá špatně....)

[ Komentář přidal: Luděk Musil: čt srpen 14, 2008 14:17 ]
Spěchat se složením rozhodně nebudu .... spěch je špatný rádce.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Příspěvekod Luděk Musil » pon srp 18, 2008 10:22

Tak jsem v nedělním odpoledni vzal nářadí a dal se do měření a počítání. Zde je několik základních údajů, ze kterých jsem při následném počítání vycházel:
Píst Lada 21213, průměr 82 mm, kompresní výška 38 mm, vybrání v pístu 12 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje).
Píst Fiat 1600 DOHC, průměr 84 mm, kompresní výška 38,5
Zdvih kliky 80 mm (při pístu Lada nedoběh 0,5 mm, při pístu Fiat nedoběh 0 mm)
Spalovací prostor 21213 hlavy 28 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje)
Rozměr spalovací plochy 81 x 51,5 x 18 ((délka) x (šířka / průměr) x (max. hloubka))
Těsnění Lada výška 1 mm
Těsnění (fiat) výška 1,5 mm.
Ludolfovo číslo 3,1415926
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vycházeje z těchto údajů došel jsem ke kompresnímu poměru u motoru 1,7 k číslu 9,33:1 .
Následně jsem spočítal kompresní poměr u motoru 1,8 a došel k číslu 12,21:1 .
Abych snížil kompresní poměr zhruba k číslu 10,7:1 musím použít např.
1.těsnění tloušťky 1,5 mm a zvětšit prostor hlavy odfrézováním materiálu tloušky 2 mm, nebo
2. těsnění tloušťky 1,5 mm a snížit píst o 1 mm (vyjde 10,59:1)
L.
PS: údaje jsou víceméně informativní (hlavně díky použití "mobilní" kalkulačky a sčítání "z hlavy"). Ještě to proženu excelem, abych vyloučil eventuelní chyby
PS2: pokud se někomu chce pocvičit se v matematice, připomínám, že kubatura válce se počítá podle vzorce píernadruhouvé :D
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod FOMA » pon srp 18, 2008 10:28

kua Ludku ty si kapacita :idea:

[ Komentář přidal: Luděk Musil: po srpen 18, 2008 12:36 ]
Nepřeháněj - tohle jsou jen takový počty na procvičení rozumu ... :D :D :D :D
Uživatelský avatar
FOMA
 
Příspěvky: 2178
Registrován: pát kvě 05, 2006 06:13
Bydliště: Kroměříž - Vyškov

Příspěvekod Pája » pon srp 18, 2008 11:02

To znamená, žes jezdil na kompresi 12,21 a v pohodě? Nebo proč si motor vlastně rozhodil? (asi sem trochu mimo, ale nerad bych opakoval už jednou udělaný chyby)
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Kewint » pon srp 18, 2008 14:27

myslím že ho Luďek rozdělal ,protože mu fouklo těsnění pod hlavou a potřebuje přešálovat.... pokud se nepletu

http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0 nebo tohle
Naposledy upravil Kewint dne pon srp 18, 2008 15:14, celkově upraveno 1
Lada 2105-rv.1984,1.3-v GO
Lada 2107,LPG,1,7i,5kvalt
Škoda Forman-1993
Člen LKCS
MÍSTO PORSCHE JEZDÍM LADOU , OBČAS V LÉTĚ SVEZU MLADOU !!
Uživatelský avatar
Kewint
 
Příspěvky: 1683
Registrován: stř kvě 02, 2007 13:05
Bydliště: Česká Třebová

Příspěvekod Pája » pon srp 18, 2008 15:00

Dal bych přednost vyjádření pana krále s detajlnějším popisem. Důvody důvodů a tak...
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Luděk Musil » pon srp 18, 2008 15:30

No ... asi takto:
Podstatným důvodem pro rozebrání motoru bylo neúnosné cvrlikání. Občasné zacvrlikání po nastartování bylo zapřičiněno volnějším pístním čepem.
Hodně cvrlikat to začalo po výměně profouklýho těsnění pod hlavou. Předpokládám tedy, že příčinou cvrlikání je/byla jízda na 2 válce (a to ještě krajové, tak doufám, že to nemělo fatální následky pro kliku).
Po demontáži ojničních šálů, přestože vůle se mi zdála nulová, jsem zjistil na kluzných plochách drobná poškození (jemné rýhy a v jednom šálu dokonce drobný kráterek). Klikové šály se zdají v pořádku.
Nyní laboruji s úpravou spalovacího prostoru v HÚ a zatím nejsem rozhodnut, kterou metoru zvolím.
Ale pokud se mi podaří snížit kompresi na "rozumnou" hodnotu, tak asi úpravy v předstihu zapalování (a to variabilní řemenicí) dělat nebudu.
Snížení kompresního poměru na toleranci 10,5 - 10,0 je samozřejmostí. L.
PS: Majo mě upozornil na drobnou chybičku - takže všechny provedené výpočty jsou mimo o cca 0,3 jednotek kompresního poměru (musím zpět k prknu) :( :evil:
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Marek » úte srp 19, 2008 07:44

Luděk Musil píše:Tak jsem v nedělním odpoledni vzal nářadí a dal se do měření a počítání. Zde je několik základních údajů, ze kterých jsem při následném počítání vycházel:
Píst Lada 21213, průměr 82 mm, kompresní výška 38 mm, vybrání v pístu 12 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje).
Píst Fiat 1600 DOHC, průměr 84 mm, kompresní výška 38,5
Zdvih kliky 80 mm (při pístu Lada nedoběh 0,5 mm, při pístu Fiat nedoběh 0 mm)
Spalovací prostor 21213 hlavy 28 ccm (odměřeno za pomoci injekční stříkačky a řídkého oleje)
Rozměr spalovací plochy 81 x 51,5 x 18 ((délka) x (šířka / průměr) x (max. hloubka))
Těsnění Lada výška 1 mm
Těsnění (fiat) výška 1,5 mm.
Ludolfovo číslo 3,1415926
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Vycházeje z těchto údajů došel jsem ke kompresnímu poměru u motoru 1,7 k číslu 9,33:1 .
Následně jsem spočítal kompresní poměr u motoru 1,8 a došel k číslu 12,21:1 .
Abych snížil kompresní poměr zhruba k číslu 10,7:1 musím použít např.
1.těsnění tloušťky 1,5 mm a zvětšit prostor hlavy odfrézováním materiálu tloušky 2 mm, nebo
2. těsnění tloušťky 1,5 mm a snížit píst o 1 mm (vyjde 10,59:1)
L.
PS: údaje jsou víceméně informativní (hlavně díky použití "mobilní" kalkulačky a sčítání "z hlavy"). Ještě to proženu excelem, abych vyloučil eventuelní chyby
PS2: pokud se někomu chce pocvičit se v matematice, připomínám, že kubatura válce se počítá podle vzorce píernadruhouvé :D


Dle mého názoru je řešení celkem jednoduché.

Oválné vybrání v hlavě válců má největší rozměr 79 mm. Osobně bych jej nechal upravit stopkovou frézou na rozměr 84 mm - nejen, že to bude odpovídat průměru vrtání válce (čili zvětší se antidetonační mezery a tudíž se rapidně sníží klepání motoru), ale především to dost podstatně sníží stupeň komprese.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5267
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků