Kardan na zakázku

Moderátor: Moderátoři

Kardan na zakázku

Příspěvekod Pája » pon dub 14, 2008 12:03

Dneska je tak pěkně, že ho tam asi šoupnu. Co na něj říkáte? Hardy spojka je odstraněná a kříže jsou Made in USA od firmy SPICER. Výrobce mi tvrdil, že to je stejná třída jako pro BMW 330(cca 200 koní). Snad bude dobře sloužit a svou životností přežije auto...
Přílohy
13-04-08_1717.jpg
13-04-08_1716.jpg
Naposledy upravil Pája dne úte dub 22, 2008 06:52, celkově upraveno 1
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Pája » pon dub 14, 2008 12:04

a ještě konec...
Přílohy
13-04-08_1718.jpg
Naposledy upravil Pája dne úte dub 22, 2008 06:52, celkově upraveno 1
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Malda » pon dub 14, 2008 12:14

Co cena a vaha oproti puvodnimu?
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod Atex » pon dub 14, 2008 12:18

hm hm.. to vidim poprve, kde se to da splasit?
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Příspěvekod Ondra 07 » pon dub 14, 2008 12:25

Hezke... Jaka byla ta cena? V kombinaci s difikem s uzaverkou je to peknej vanocni darek... 8)
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Ondra 07
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno

Příspěvekod Pája » pon dub 14, 2008 14:54

Váha je zhruba stejná, ale v případě zhotovení náhražky hardy spojky z duralu, by byla pod originálem. Origo trubky jsou tlustší a maj větší průměr, takže setrvačná síla je u tohodle nižší. Dal sem za to podpultových 6000kč u jedné nejmenované firmy ze stř. Čech.(nerad bych, aby se to majitel dozvěděl a zaměstnanci měli problémy...). Oficiálně by to stálo asi dvojnásob.
Jo a vyrobil mi to tak, že okopíroval origo kardan, ale změnil průměry trubek, kříže a vůbec všechno...
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Ondra 07 » pon dub 14, 2008 17:05

Daji se ty krizky od nejmenovane firmy koupit?
...anebo jinej případ, průsek v lese asi na metr širší ne, sráz jako střecha. Šero, mlha, skoro tma. Rozhodl jsem, sjedeš to šusem, sotva odpíchnu je zle hochu námraza jako mejdlo. Zkouším zaplužit, ani zdání...
Uživatelský avatar
Ondra 07
 
Příspěvky: 654
Registrován: stř říj 05, 2005 21:31
Bydliště: Olomouc / Brno

Příspěvekod Štěpán » pon dub 14, 2008 19:38

Už to máš na autě? Jestli jj, tak poreferuj, jak je to s jízdou bez hárdyspojky. Obávám se, že bez hárdyspojky budeš v autě, jak na vibrátoru a budou možná dost trpět díly jako převodovka a rozvodovka. :roll:
Štěpán
 

Příspěvekod Hurikán » pon dub 14, 2008 20:32

Štěpán Getsko píše:Už to máš na autě? Jestli jj, tak poreferuj, jak je to s jízdou bez hárdyspojky. Obávám se, že bez hárdyspojky budeš v autě, jak na vibrátoru a budou možná dost trpět díly jako převodovka a rozvodovka. :roll:

Vynechání hardyny se mně osobně taky moc nelíbí. Měly to tak sice starší Octávie, Populáry a pod, jenže to byla jiná generace a výkonová skupina automobilů.

Vibrátoru bych se úplně nebál, ale rozjezdy budou hodně na tvrdo a životnosti spomínaných dílů to určitě nepřidá. Vynecháním hardy spojky se toho moc zlepšit nemůže, spíš naopak. Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu. Toto tomu moc nepomůže. Gumová spojka se při rozjezdu sice napruží/stlačí, ale to jen o určitý počet stupňů. Dál stejně už jen kvůli šroubům a nábojům nemůže. Tlumí ale největší rázy v kardanu a o to jde.

V každém případě jsem zvědavý na poznatky z provozu.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Teepee » úte dub 15, 2008 06:10

Hurikán píše:Mám pocit, že Pája se o tomto nápadu už kdysi zmiňoval. Chtěl tím zlepšit záběr při rozjezdu....
Ano zmiňoval, trochu jsme se tehdy neshodli, neb já si myslím, že originální kardan má dobrou životnost a pro mé potřeby je to jeden z dílů, kterému prakticky není třeba věnovat pozornost. Pájovy potřeby jsou jiné, na poznatky z provozu se též těším. Jestli si správně pamatuju, mluvili jsme pak o tom s Pájou ještě na jarní Bechyni 2006.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4258
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Příspěvekod Pája » úte dub 15, 2008 06:49

Tak už je na místě. Vaše obavy z absence hardyny mě trochu zklamaly, ale to od netunerů, šlo očekávat. O výhodách při rozjezdu sem pravděpodobně hovořil jen z důvodu menší hmotnosti kardanu.
Takže nevýhody: hluk od převodovky se krásně nese celym kardanem a zhruba ho zdvojnásobuje. Další nevýhoda je ten záběr na tvrdo z klidu. V běžnym rozjíždění a měnění rychlostních stupňů nepociťuji oproti hardy kardanu žádnou změnu. Pouze při změně směru jízdy(vpřed - vzad) se ozve lehounké cinknutí z diferenciálu.
A výhody: kardánek si jen šumí, je asi líp vyváženej, než původní. Životnost a zatížitelnost je někde jinde. Rotující hmoty jsou nižší. A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne. Ta, co tam byla už nevypadala na 100%.
Jinak unašeče křížů, kříže a ten vytahovací tisícihran na začátku je od firmy Spicer, ale to už sem asi psal...
To Ondra07: Kříže by ti asi prodali, ale nevim, jestli maj i kříže na žiguláckej kardan. Ty co tam mám já sou jiný. VĚTŠÍ A SILNĚJŠÍ!!! :supz:
Pája
 
Příspěvky: 991
Registrován: ned čer 06, 2004 19:51
Bydliště: Pardubice

Příspěvekod Atex » úte dub 15, 2008 12:51

Pája píše:A odpadá přemejšlení o tom, jestli při příštim odjezdu z křižovatky roztrhnu hardynu, nebo ne.

ja jsem ji mel roztrhnutou kdo vi jak dlouho a ani sem to nepoznal :-) ona se vzdycky pretrhne v takovych mistech kde se teoreticky nemuze nic stat.. auto jede dal do dalsi vymeny.
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

Re: Kardan na zakázku

Příspěvekod corsair » pát říj 31, 2014 20:28

Ja mam hardy jak handru ale ta ma za sebou 30rokou a 74tisic km... Aj ruska guma starne...
Ušetrime korunu, nech to stojí milión.
Sme bohatý, že si kupujeme lacné veci...
Jedine Madit M8AD
Uživatelský avatar
corsair
 
Příspěvky: 563
Registrován: pon říj 27, 2014 10:22
Bydliště: TVRDOŠÍN

Re: Kardan na zakázku

Příspěvekod Roman » pát říj 31, 2014 21:44

Kup si novu, mladu a budes sa divit :-)
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr


Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron