Klimatizacia

Moderátor: Moderátoři

Klimatizacia

Příspěvekod Majo » čtv čer 30, 2005 17:27

Dal som sa na prerabku mojej Lady a okrem ineho do nej montujem klimatizaciu. Uz som sa na to chystal tri roky. V par veciach by sa mi zisla pomoc. :?
Chladic - uz mam osadeny - dostal som ho pred chladic na vodu, po upraveni predneho cela tam sadol z nejakeho Korejca ako zadok na serbel. Na miesto povodneho chladica pojde o 10 cm vacsi s dvomi el. ventilatormi.
Kompresor - mam z Fordu Escort - 5 valec cinny na obe strany - proste hovado. Mam uz aj plan ako ho upevnit na motor, dokonca uz mam aj urobenu duralovu remenicu na motor - dvojitu, teda na dva klinove remene. Avsak bodli by mi nejake fotky - viem, ze Madari montovali turbokompresori len som akosi nikde nevidel nijake fotky. Ak niekto o niecom viete - sem s tym - kazda rada dobra.
No a vyparnik - to je trochu problem. Lada ma totiz tak malo miesta pod pristrojovkou a okolo kurenia, ze tam ziadny normalny vyparnik nenarvem. Preto to mienim riesit bud tak, ze nataham mosadzne trubky vsade do kurenia, kde to len bude mozne, co je dost zlozite a bude sa mi vsade kondenzovat voda, alebo to budem musiet riesit systemom co vymyslel kamos. Teda len chladit nemrznucu zmes v radiatore kurenia(hovori o hodnotach -20st. C., ovsem tomu velmi neverim). To chceme riesit tak, ze sa radiator trojcestnym ventilom odpoji od sustavy chladenia motora a napoji na akysi HomeMade vymennik, kde bude freon nastrekovany do uzavreteho obalu ochladzovat v trubkach prudiacu vodu(teda tak to chce robit kamarat, ja to chcem opacne - voda v obale, freon v trubkach). Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat.
Fotky dodam, az ked bude cely system hotovy, odskusany a bude fungovat :wink:
Cakam akekolvek rady, napady, podnety, logicke myslenie v pisanej forme, cokolvek, pleeease :)
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Drobek81 » čtv čer 30, 2005 17:35

:roll: Nestacim se divit, ale fandim Ti:-)Olejovej chladic z karosy bohuzel nemam, jen z T613...Pokud by Ti pomohl nevim, zda se mi dost mohutnej...
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Honza » pát črc 01, 2005 07:36

Taky držim palce. Myslím, že Marek o něčem podobném před časem uvažoval.
Honza
Uživatelský avatar
Honza
 
Příspěvky: 62
Registrován: stř kvě 26, 2004 12:01
Bydliště: Praha

Příspěvekod Majo » pát črc 01, 2005 10:14

ozaj zabudol som napisat - ten vodny okruh potom bude musiet nieco pohanat - na to uz mam cerpadlo(nieco ako z pracky) a pohon - motorcek povodne urceny na stierace.

Idealne rozmery toho chladica by boli cca 30x20x10cm. Zhruba. Je to len orientacne, plus minus. Proste aby to moc nezavadzalo niekde v okoli poistkovej skrine.

Marku? Ty tiez uvazujes nad klimou? Mas nejaky plan "ako na to"?
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Dusan » pát črc 01, 2005 15:28

Predavaju sa čerpadla do akvarii alebo malych jazierok a to aj na 12 voltov teraz si nespominam na prietok ale na klimu by to malo stačiť naviac je to tiche a hlavne v celku :)
JA mam v PC vodne chladenie cerpadlo z akvarka 600l/h vymenik z lady zmenšeny asi o polovicu a topi to celkom dobre :D
Dusan
 
Příspěvky: 3871
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Drobek81 » sob črc 02, 2005 18:14

Dusan píše:Predavaju sa čerpadla do akvarii alebo malych jazierok a to aj na 12 voltov teraz si nespominam na prietok ale na klimu by to malo stačiť naviac je to tiche a hlavne v celku :)
JA mam v PC vodne chladenie cerpadlo z akvarka 600l/h vymenik z lady zmenšeny asi o polovicu a topi to celkom dobre :D


Kamos je taky takovej silenec, puvodne mel vodni chlazeni (taky vymenik z Lady-ode mne) ale to ho uz omrzelo tak tam dal peltierovy clanky a je to narez.Akorat je problem ze to je schopne to zmrazit:-)
Jeho dalsi meta je ponorit komplet dasku do chladiciho oleje :roll:
Rikam ze je to silenec :wink:
Uživatelský avatar
Drobek81
 
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov

Příspěvekod Deli » ned črc 03, 2005 10:08

Drobek81 píše:Kamos je taky takovej silenec, puvodne mel vodni chlazeni (taky vymenik z Lady-ode mne) ale to ho uz omrzelo tak tam dal peltierovy clanky a je to narez.Akorat je problem ze to je schopne to zmrazit:-)
Jeho dalsi meta je ponorit komplet dasku do chladiciho oleje :roll:
Rikam ze je to silenec :wink:

A co to ma za stroj? P1 / 133MHz? :D :D :D :D
Deli
Deli
 
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov

Příspěvekod capodrak » ned črc 03, 2005 19:20

Kluci nechci se vám dothoo moc montovat ale viděl někdo zvás klimatizaci? Jako v baráku nebo vubec v autě? Doporučuju se poradit s někym kdo utoho dělá a montuje to nebo servisuje jinak to nemá moc vyznam!!! ..... Držím palce a přeju supěch :wink:
Uživatelský avatar
capodrak
 
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice

Re: Klimatizacia

Příspěvekod goodji » pon črc 04, 2005 06:23

Majo píše:...Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat...


Ani se nedivím, že ho nemůžeš sehnat, protože Karosa žádnej chladič oleje nemá. Karosy s mototry Liaz mají jen kulatý dvouplášťový hliníkový válec (výměník), kde se olej chladí vodou. Možná, že ho měly některé verze řady 700 s olejovým retartérem Voith, ale takovej typ máme ve firmě jen jeden a ten chladič nemá. A řada 900 používá motory Reanault a novější Iveco Cursor a ty chladič oleje nepotřebují.
Uživatelský avatar
goodji
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 02, 2004 06:17

Příspěvekod čmelák » pon črc 04, 2005 17:39

:lol: ja hladam duralove drevecko :D
čmelák
 
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava

Příspěvekod Števo » pon črc 04, 2005 21:50

A z Volgy by bol asi dost maly. Totiz , ten by som mozno jeden vedel. Ked pojdem pre struny mozno by mal aj chladic.
Števo
 
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš

Příspěvekod capodrak » úte črc 05, 2005 11:08

mám někde doma olejovej chadič z mosvičku je dost podobnej tomu co se dáva dízlovýho UNA ten by byl pdle mě akorát
Uživatelský avatar
capodrak
 
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice

Příspěvekod Majo » úte črc 05, 2005 13:31

Chlapi preboha - chladic oleja z volgy, ci moskvica mi je na dve veci! Ja potrebujem taky vymennik, kde olej ochladzuje prudiaca voda a nie vzduch. Vsak ja som tam pisal -
vymennik, kde bude freon nastrekovany do uzavreteho obalu ochladzovat v trubkach prudiacu vodu(teda tak to chce robit kamarat, ja to chcem opacne - voda v obale, freon v trubkach). Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat.

goodji: mne ide presne o ten dvojplastovy vymennik, kde voda chladi olej - presne to potrebujem. Akurat my tam dame trysku, cez ktoru bude tam bude nastrekovany freon(tam, kde predtym prudil olej bude prudit freon). To ochladi vodu, ktora odtial poputuje do radiatora kurenia. No a takto ochladeny radiator by mal dostatocne stihat ochladzovat cely interier(za pomoci ventilatora kurenia).
Capodrak, neboj, my vieme co robime :wink:
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod goodji » úte črc 05, 2005 16:28

Majo píše:Chlapi preboha - chladic oleja z volgy, ci moskvica mi je na dve veci! Ja potrebujem taky vymennik, kde olej ochladzuje prudiaca voda a nie vzduch. Vsak ja som tam pisal -
vymennik, kde bude freon nastrekovany do uzavreteho obalu ochladzovat v trubkach prudiacu vodu(teda tak to chce robit kamarat, ja to chcem opacne - voda v obale, freon v trubkach). Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat.

goodji: mne ide presne o ten dvojplastovy vymennik, kde voda chladi olej - presne to potrebujem. Akurat my tam dame trysku, cez ktoru bude tam bude nastrekovany freon(tam, kde predtym prudil olej bude prudit freon). To ochladi vodu, ktora odtial poputuje do radiatora kurenia. No a takto ochladeny radiator by mal dostatocne stihat ochladzovat cely interier(za pomoci ventilatora kurenia).
Capodrak, neboj, my vieme co robime :wink:



Tak to není problém. Firma nakupuje nový autobusy a každou chvíli jde nějakej do šrotu, tak ti ho můžu vymontovat. Ale jak ho dostat z Podkrkonoší na Slovensko? Možná... Každej den jezdí linka Trutnov-Žilina na které se střídají dva autobusy. Jeden náš a jeden ze slovenska. Nebyl by problém poslat to linkou. Jde jen o to aby jsi řekl kdy a kde si ho určitě vyzvedneš. Kdyby jim zůstal v autobuse tak mě ukamenujou.
Uživatelský avatar
goodji
 
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 02, 2004 06:17


Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků