Klimatizacia

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Klimatizacia

Příspěvek od Majo »

Dal som sa na prerabku mojej Lady a okrem ineho do nej montujem klimatizaciu. Uz som sa na to chystal tri roky. V par veciach by sa mi zisla pomoc. :?
Chladic - uz mam osadeny - dostal som ho pred chladic na vodu, po upraveni predneho cela tam sadol z nejakeho Korejca ako zadok na serbel. Na miesto povodneho chladica pojde o 10 cm vacsi s dvomi el. ventilatormi.
Kompresor - mam z Fordu Escort - 5 valec cinny na obe strany - proste hovado. Mam uz aj plan ako ho upevnit na motor, dokonca uz mam aj urobenu duralovu remenicu na motor - dvojitu, teda na dva klinove remene. Avsak bodli by mi nejake fotky - viem, ze Madari montovali turbokompresori len som akosi nikde nevidel nijake fotky. Ak niekto o niecom viete - sem s tym - kazda rada dobra.
No a vyparnik - to je trochu problem. Lada ma totiz tak malo miesta pod pristrojovkou a okolo kurenia, ze tam ziadny normalny vyparnik nenarvem. Preto to mienim riesit bud tak, ze nataham mosadzne trubky vsade do kurenia, kde to len bude mozne, co je dost zlozite a bude sa mi vsade kondenzovat voda, alebo to budem musiet riesit systemom co vymyslel kamos. Teda len chladit nemrznucu zmes v radiatore kurenia(hovori o hodnotach -20st. C., ovsem tomu velmi neverim). To chceme riesit tak, ze sa radiator trojcestnym ventilom odpoji od sustavy chladenia motora a napoji na akysi HomeMade vymennik, kde bude freon nastrekovany do uzavreteho obalu ochladzovat v trubkach prudiacu vodu(teda tak to chce robit kamarat, ja to chcem opacne - voda v obale, freon v trubkach). Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat.
Fotky dodam, az ked bude cely system hotovy, odskusany a bude fungovat :wink:
Cakam akekolvek rady, napady, podnety, logicke myslenie v pisanej forme, cokolvek, pleeease :)
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

:roll: Nestacim se divit, ale fandim Ti:-)Olejovej chladic z karosy bohuzel nemam, jen z T613...Pokud by Ti pomohl nevim, zda se mi dost mohutnej...
Honza
Příspěvky: 62
Registrován: stř kvě 26, 2004 12:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Honza »

Taky držim palce. Myslím, že Marek o něčem podobném před časem uvažoval.
Honza
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

ozaj zabudol som napisat - ten vodny okruh potom bude musiet nieco pohanat - na to uz mam cerpadlo(nieco ako z pracky) a pohon - motorcek povodne urceny na stierace.

Idealne rozmery toho chladica by boli cca 30x20x10cm. Zhruba. Je to len orientacne, plus minus. Proste aby to moc nezavadzalo niekde v okoli poistkovej skrine.

Marku? Ty tiez uvazujes nad klimou? Mas nejaky plan "ako na to"?
Dusan
Příspěvky: 3872
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvek od Dusan »

Predavaju sa čerpadla do akvarii alebo malych jazierok a to aj na 12 voltov teraz si nespominam na prietok ale na klimu by to malo stačiť naviac je to tiche a hlavne v celku :)
JA mam v PC vodne chladenie cerpadlo z akvarka 600l/h vymenik z lady zmenšeny asi o polovicu a topi to celkom dobre :D
Drobek81
Příspěvky: 2129
Registrován: pon lis 01, 2004 19:47
Bydliště: Brno-Vyškov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Drobek81 »

Dusan píše:Predavaju sa čerpadla do akvarii alebo malych jazierok a to aj na 12 voltov teraz si nespominam na prietok ale na klimu by to malo stačiť naviac je to tiche a hlavne v celku :)
JA mam v PC vodne chladenie cerpadlo z akvarka 600l/h vymenik z lady zmenšeny asi o polovicu a topi to celkom dobre :D


Kamos je taky takovej silenec, puvodne mel vodni chlazeni (taky vymenik z Lady-ode mne) ale to ho uz omrzelo tak tam dal peltierovy clanky a je to narez.Akorat je problem ze to je schopne to zmrazit:-)
Jeho dalsi meta je ponorit komplet dasku do chladiciho oleje :roll:
Rikam ze je to silenec :wink:
Deli
Příspěvky: 85
Registrován: úte čer 01, 2004 12:37
Bydliště: Havířov
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Deli »

Drobek81 píše:Kamos je taky takovej silenec, puvodne mel vodni chlazeni (taky vymenik z Lady-ode mne) ale to ho uz omrzelo tak tam dal peltierovy clanky a je to narez.Akorat je problem ze to je schopne to zmrazit:-)
Jeho dalsi meta je ponorit komplet dasku do chladiciho oleje :roll:
Rikam ze je to silenec :wink:

A co to ma za stroj? P1 / 133MHz? :D :D :D :D
Deli
capodrak
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od capodrak »

Kluci nechci se vám dothoo moc montovat ale viděl někdo zvás klimatizaci? Jako v baráku nebo vubec v autě? Doporučuju se poradit s někym kdo utoho dělá a montuje to nebo servisuje jinak to nemá moc vyznam!!! ..... Držím palce a přeju supěch :wink:
goodji
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 02, 2004 06:17

Re: Klimatizacia

Příspěvek od goodji »

Majo píše:...Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat...


Ani se nedivím, že ho nemůžeš sehnat, protože Karosa žádnej chladič oleje nemá. Karosy s mototry Liaz mají jen kulatý dvouplášťový hliníkový válec (výměník), kde se olej chladí vodou. Možná, že ho měly některé verze řady 700 s olejovým retartérem Voith, ale takovej typ máme ve firmě jen jeden a ten chladič nemá. A řada 900 používá motory Reanault a novější Iveco Cursor a ty chladič oleje nepotřebují.
čmelák
Příspěvky: 1636
Registrován: úte čer 01, 2004 15:29
Bydliště: Trnava
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od čmelák »

:lol: ja hladam duralove drevecko :D
Števo
Příspěvky: 298
Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
Bydliště: Veĺký Krtíš
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Števo »

A z Volgy by bol asi dost maly. Totiz , ten by som mozno jeden vedel. Ked pojdem pre struny mozno by mal aj chladic.
capodrak
Příspěvky: 224
Registrován: pon pro 20, 2004 23:14
Bydliště: Boskovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od capodrak »

mám někde doma olejovej chadič z mosvičku je dost podobnej tomu co se dáva dízlovýho UNA ten by byl pdle mě akorát
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od Majo »

Chlapi preboha - chladic oleja z volgy, ci moskvica mi je na dve veci! Ja potrebujem taky vymennik, kde olej ochladzuje prudiaca voda a nie vzduch. Vsak ja som tam pisal -
vymennik, kde bude freon nastrekovany do uzavreteho obalu ochladzovat v trubkach prudiacu vodu(teda tak to chce robit kamarat, ja to chcem opacne - voda v obale, freon v trubkach). Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat.

goodji: mne ide presne o ten dvojplastovy vymennik, kde voda chladi olej - presne to potrebujem. Akurat my tam dame trysku, cez ktoru bude tam bude nastrekovany freon(tam, kde predtym prudil olej bude prudit freon). To ochladi vodu, ktora odtial poputuje do radiatora kurenia. No a takto ochladeny radiator by mal dostatocne stihat ochladzovat cely interier(za pomoci ventilatora kurenia).
Capodrak, neboj, my vieme co robime :wink:
goodji
Příspěvky: 15
Registrován: stř čer 02, 2004 06:17

Příspěvek od goodji »

Majo píše:Chlapi preboha - chladic oleja z volgy, ci moskvica mi je na dve veci! Ja potrebujem taky vymennik, kde olej ochladzuje prudiaca voda a nie vzduch. Vsak ja som tam pisal -
vymennik, kde bude freon nastrekovany do uzavreteho obalu ochladzovat v trubkach prudiacu vodu(teda tak to chce robit kamarat, ja to chcem opacne - voda v obale, freon v trubkach). Kamarat chcel na to pouzit origo chladic oleja z Karosy, ovsem zrovna ho nevieme zohnat.

goodji: mne ide presne o ten dvojplastovy vymennik, kde voda chladi olej - presne to potrebujem. Akurat my tam dame trysku, cez ktoru bude tam bude nastrekovany freon(tam, kde predtym prudil olej bude prudit freon). To ochladi vodu, ktora odtial poputuje do radiatora kurenia. No a takto ochladeny radiator by mal dostatocne stihat ochladzovat cely interier(za pomoci ventilatora kurenia).
Capodrak, neboj, my vieme co robime :wink:



Tak to není problém. Firma nakupuje nový autobusy a každou chvíli jde nějakej do šrotu, tak ti ho můžu vymontovat. Ale jak ho dostat z Podkrkonoší na Slovensko? Možná... Každej den jezdí linka Trutnov-Žilina na které se střídají dva autobusy. Jeden náš a jeden ze slovenska. Nebyl by problém poslat to linkou. Jde jen o to aby jsi řekl kdy a kde si ho určitě vyzvedneš. Kdyby jim zůstal v autobuse tak mě ukamenujou.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“