Chladic oleja

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Marťas » pát srp 27, 2010 23:29

MartasBrno, Taky záleží při kolika stupních by ten termostat vpouštěl olej do chladiče. Kdyby ho tam pouštěl při 80°C, tak by to asi nebylo nic dobrýho, ale tak při těch 105 by to tomu by to tomu mohlo jenom prospět.
(Moje logická dedukce :D )
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Příspěvekod MartasBrno » sob srp 28, 2010 10:08

No já právě logicky vydedukoval, že by to uspořádání chladič v chladiči nemělo termostat oleje, pouze termostat vody. No a ten výměník v chladiči vody by teda měl vždycky prospět ve fázi zahřívání motoru, protože, jak bylo jinde řečeno, olej se vždycky zahřívá pomaleji než voda. Takže by se jeho ohřátí na provozní teplotu zrychlilo přibližně na dobu ohřevu vody. Spíš, jestli nemá olej v "divokém" - klasickém režimu vyšší teploty než v tomto vylepšeném a jestli toto nemá horší vliv na motor než výhoda rychlejších ohřevů. Tuším, že se bude lišit podle využití auta, jestli na dlouhé trasy, nebo jako nákupní taška.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod vintera » pon srp 30, 2010 22:46

také se dá použít obrácená metoda, výměník vody (chladič) umístěný v oleji, teplejší voda ohřívá olej, po zahřátí oleje jej chladí. Vše záleží na vybalancování míry chlazení při absenci termostatu oleje. Chladič by měl být tak velký, aby nedocházelo k nadměrnému chlazení oleje. Jinak určitě trvalý provoz motoru s olejem nedosahujícího provozní teploty by vedl k rychlejšímu opotřebení. Na krátkých trasách do práce a tak by určitě bylo výhodou rychlejší ohřev oleje. Na dlouhých tratích by musel být výměník bez termostatu velký pouze tak, aby se zabránilo přechlazování oleje.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod MartasBrno » úte srp 31, 2010 17:00

vintera píše:Na krátkých trasách do práce a tak by určitě bylo výhodou rychlejší ohřev oleje. Na dlouhých tratích by musel být výměník bez termostatu velký pouze tak, aby se zabránilo přechlazování oleje.
No to je ono, akorát je to spíš úloha pro někoho kdo ovládá systémy topení / chlazení... A pro někoho, kdo zná tu optimální teplotu oleje...
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod vintera » úte srp 31, 2010 19:26

No ono dělat zásadní úpravy motoru bez odpovídajících znalostí jaksi nejde, zastávám názor, pokud něco nevím, nebo neumím, tak se do toho nepouštím dřív než posháním informace, nebo si nechám věc raději udělat. Většinou se to nakonec vyplatí.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod amiricas » pát zář 03, 2010 18:03

Mám dotaz kolik je na budíku maximální teplota ?? a kolik odpovídá když je ručička ve středu (kryje F). Počítám že je to spíš orientačně, ale rád bych to věděl Díky za odpověď.
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod Marek89 » pát zář 03, 2010 20:30

myslíš teplomer vody ? Max je cca 130°C, v strede by to malo byt okolo 90°C
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod Little Red Riding Hood » sob zář 04, 2010 20:43

amiricas, u 2107, to muže být ovšem jinak, kor u střikačky...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Dusan » ned zář 05, 2010 12:39

som nepocjhopil ale teplota vody pre jeden a ten isty motor je stale rovnaka ci uz tam bude lektronika alebo karburator..
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Příspěvekod Little Red Riding Hood » ned zář 05, 2010 21:22

u 1700 je pry normální že ti budík teploty ukazuje jinak...
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod amiricas » pon zář 06, 2010 20:52

hmm zajímavé ale já si taky myslím že je to jedno jestli je to elektronika nebo karburátor možná tam bude rozdíl v teplotách ale asi zanedbatelný. Jen jsem chtěl vědět kolik tak odpovídá jaká poloha na budíku (orientačně). Červená (max teplota když už je přehřátej motor je teda cca 130°C, nebo to je nejvyžší hranice kdy je motor ještě "v pořádku" ?
amiricas
 
Příspěvky: 56
Registrován: sob srp 21, 2010 17:26
Bydliště: Borkovice

Příspěvekod vintera » čtv zář 09, 2010 23:41

teploty 130 voda asi nedosáhne, začne se vařit dříve, takový tlak vody soustava neudrží. ručička na začátku červeného pole značí přehřátí a další její postup signalyzuje problém, který je třeba neodkladně řešit, tedy červená znamená stop jako na křižovatce. Krátkodobě při jasné příčině (velké vedro, náklad, kopce, přílišné špapání na plyn, kolony) se někdy ručička teploměru dostává do červeného pole, ale nesmí v něm být trvale, to je již někde chyba.

Obecně lady netrpí přehříváním (dle mých zkušeností ani s nákladem) při normálním provozu. Proto bych hledal příčinu (volný klíňák, málo vody, zanesený chladič, špatně seřízený motor, těžká noha). Obecně každé červené světýlko či pole signalyzuje problém.
Zrovna nedávno přitáhli auto, zadřeli motor, přestože mu svítila olejnička červeně. Auto ale ještě pořád jelo, tak se nevzrušoval.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Cooper » pát zář 17, 2010 13:25

Mě u 1700 vyleze teplota vody do zeleného jen vyjímečně. U otce na 1300 se drží tak ve 3/4......
Lada 21044i r.v. 1997 "Láďa"
Lada 2105 r.v. 1984 "Ivan"

http://www.spotreby.cz/sigs/ico_1_3751.gif

http://www.flickr.com/photos/minicoopercz/

Akce roku: Ke každému vozu Lada, svářečka MIG/MAG Zdarma!!!!

Tři Sestry Lada Gang
Cooper
 
Příspěvky: 1070
Registrován: úte črc 21, 2009 16:54
Bydliště: Ostrava

Příspěvekod vintera » pát zář 17, 2010 13:45

jestli jsi nemyslel - do červeného. Jinak v zeleném je normálně, a pokud do zeleného doleze jen vyjímečně, tak nefunguje termostat. Motor by neměl trvale provozní teplotu = větší opotřebení a spotřeba.
vintera
 
Příspěvky: 671
Registrován: úte bře 23, 2010 21:07
Bydliště: Podbořany

Příspěvekod Cory » pát zář 17, 2010 13:59

To je skor vada teplomera na vsetkych 07kach...
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků