Stránka 5 z 5

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: čtv dub 06, 2017 14:53
od Marek
Elektromagnetická spojka ......... osobně nevím, nevím. Sice je pravda, že když byla mimo provoz, chovalo se to, jako když tam žádná vrtule není. Ovšem jakmile spojka sepnula, odebíralo to motoru výkon, jako kdyby tam byla zcela legitimní mechanická vrtule. To si myslím, že elektrický ventilátor na chladiči je mnohem lepší řešení, protože motoru zdaleka tolik výkonu neodebírá. Sice samozřejmě zatíží alternátor, ale rozhodně ne třemi kilowatty (jako mechanická vrtule). Jeho odběr je možná 200-300 Wattů, podle typu, což je desetkrát méně.

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: čtv dub 06, 2017 16:04
od Jimmi
Což je právě ten nesoulad. Jaktože stejně výkonnou vrtuli utáhne slabý elektromotor.....? :wink:

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: čtv dub 06, 2017 16:25
od valda1971
Další rozdíl, že v zácpě když se motor moc zahřeje běží elektrická naplno a elektromagnetická se točí jen dle otáček motoru, což je v zácpě většinou na volnoběh :wink:

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 03:56
od Honza854
A co takhle viskoza?

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 05:30
od Luděk Musil
Jimmi píše:... .
Každopádně za nejlepší stále považuji elektromagnetickou spojku, i když prý občas odcházely uhlíky a pak to nechodilo.
Elektromagnetická spojka je asi dobrá věc, ale která automobilka to u svých aut používala? Tak nějak si nemůžu vzpomenout, kdysi s tím (co jsem asi zaslechl) snad zkoušelo Volvo (?).
Mechanicky určitě všechny automobilky, potom se postupně přecházelo na elektromotor :idea: . Nehledě na to, že toto řešení se dá použít u podélně ložených motorů, u motorů napříč už je řešení (s ohledem na prostor) technicky složité, ne-li nemožné. L.

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 09:26
od valda1971
U nás známé auto Fiat 125p s motorem 1500 měl elektromagnetickou spojku. 1300 pevnou vrtuli.

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 09:40
od Viko
King bude mať tiež pravdu, rýpal som sa v jednom volve 740 a vrtula bola na remenici avšak voľne sa pretáčala. Ovšem jaký systém spojky tam bol neviem.

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 10:30
od Luděk Musil
valda1971 píše:U nás známé auto Fiat 125p s motorem 1500 měl elektromagnetickou spojku. 1300 pevnou vrtuli.
Aha - tak o polákovi jsem neslyšel ... zajímavé. L.

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 11:03
od Honza854
Ja mam elmag z polaka doma, ale nepasuje, je tam jina pumpa, ted davam dohromady mechaniku s naroubovanou viskozou z octavie...

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 11:13
od Wenca084
I v BMW řady 3 jsem viděl tu elektromagnetickou věc pod vrtulí.

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 11:39
od Jimmi
Ano, měl to Polski Fiat 1500, pak třeba z u nás prodávaných vozů Simca 1300 a 1500. Ve světě to bylo dost běžné řešení obecně, žádné jednorázové experimenty.
Pravda je s tím volnoběhem a zácpou; možná tohle byl ten pravý důvod, proč přejít na elektrické. V době vynálezu elmag. spojky ještě u nás zácpy nebývaly.

Re: elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: pát dub 07, 2017 19:01
od Majo
Wenca084 píše:I v BMW řady 3 jsem viděl tu elektromagnetickou věc pod vrtulí.

bmw pouziva visco...
ale stale je to o tom, ze v kolone na volnobeh su otacky nizke.
najlepsie to ma chevy niva, dve elektricke, z toho jedns s dvomi rychlostami, takze je mozne v rj nastavit 3 rozne teploty zapnutia(a 3 rozne vypnutia)