elektrická sahara místo mechanické

Moderátor: Moderátoři

elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod JmJ » ned srp 19, 2007 14:12

Vim, ze pro vetsinu to nemá valný význam, ale treba to nekdo sezna zajimavym.

Diky vydatne pomoci FOMy jsme namontovali do meho Werglu elektrickou saharu.

instalace:
Elektircka sahara byla komplet i s chladicem a cidlem. Vlastni namontovani chladice bylo bezproblemove, elektroinstalaci jsme provedli tak, jak bylo zamysleno jiz pri vyrobe. Stacilo osadit rele a ze dvou konektoru v pojistkove skrini vyvezt dva vodice (silovy k elektromotoru a signalni od cidla teploty). Paralelne k cidlu teploty jsme zapojili kolibkovy spinac a ten jsme umistili do kabiny (od koupi Werglu mam v palubce diru akorat na dalsi spinac).

vysledek:
motor prestal mit zvuk jako vrtulove letadlo. tento fakt si clovek uvedomi, az kdyz uslysi motor bez vrtule :-). zda se, ze motor je trosku lepsi do otacek. nemam tuto informaci jak zmerit, takze to muze byt jen dojem. zvysil se volnobeh (zvysilo se dobijeci napeti pri volnobehu).

s mechanickou saharou jsem nedostal teplotu nikdy dal jak "za polovinu" ukazatele. nyni teplota pri stani na miste roste az na 3/4 ukazatele a tam sepne ventilator. teplota mirne klesne. chod motoru na volnobhem se i pri teto vyssi teplote zdal normalni. po jizde cca 1 km do kopce (od Drnovic smerem na Jedovnici) na 3. kvalt 60 - 70 se motor ochladil zpet na "polovinu" ukazatele.

foto:
http://lada.barinka.net/galerie.php?ces ... dice&pos=0
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Majo » pon srp 20, 2007 13:03

dal by som tam cidlo na spinanie vrtule(to co je naspodku chladica) s nizsou spinacou teplotou, napr. 88st. Pokial Ti vsetko ukazuje spravne, tak tych 3/4ukazatele by malo byt uz skoro 110stupnov :!:
co by bolo vcelku mozne, kedze cidlo budika je navrchu hlavy a cidlo spinania ventilatora naspodu chladica(pre nechapavych hore je voda teplejsia nez dole, o to viac priamo "pri zdroji") a zrejme bude 95-98 stupnove...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod JmJ » pon srp 20, 2007 18:35

Majo píše:dal by som tam cidlo na spinanie vrtule(to co je naspodku chladica) s nizsou spinacou teplotou, napr. 88st. Pokial Ti vsetko ukazuje spravne, tak tych 3/4ukazatele by malo byt uz skoro 110stupnov :!:
co by bolo vcelku mozne, kedze cidlo budika je navrchu hlavy a cidlo spinania ventilatora naspodu chladica(pre nechapavych hore je voda teplejsia nez dole, o to viac priamo "pri zdroji") a zrejme bude 95-98 stupnove...


kde takovou vec sehnat? nevim co je s cim kompatibilni atd.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Majo » pon srp 20, 2007 20:20

prides do kramu kde nakupujes diely a povies ze chces cidlo na chladic, ktore spina pod 90stupnov. Mohli by ho mat aj ako na Ladu, alebo skodu... ja osobne mam nemecke, takze to asi bude nejaky VW, hlavne aby pasoval zavit(chcelo by to mat stare zo sebou)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod JmJ » pon srp 20, 2007 20:31

Majo píše:prides do kramu kde nakupujes diely a povies ze chces cidlo na chladic, ktore spina pod 90stupnov. Mohli by ho mat aj ako na Ladu, alebo skodu... ja osobne mam nemecke, takze to asi bude nejaky VW, hlavne aby pasoval zavit(chcelo by to mat stare zo sebou)


no prave :-) a ja stare nemam, bo "stare sebou" = "wergl unmovable" :-).

kdyby byl nejaky konkretnejsi typ nebo parametry zavitu, nebo kdyby si nejake takove nasel a vzal ho treba do jedovnice, tak se urcite nebudu zlobit :-)

totiz mam silnou obavu, ze v tech kseftech, kde ja nakpuju, mi prodavac povi, kdy to cidlo spina :-/

kazdopadne kdyz je to cidlo z 1500, tak by tu teplotu mohla snest i 1300 nebo je tam potreba brat v potaz, ze prece jen motor 2105 je trochu odlisny a nemuselo by mu to delat dobre?
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Majo » pon srp 20, 2007 20:41

tu teplotu to urcite znesie, nemaj boja.
Cidlo mrknem, taku teplotu nemam, ale mozem ti kupit u nas v krame alebo doniest stare pokazene co by si mal na vzor "sebou v krame, wergl movable" :mrgreen:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Miichaal » čtv srp 23, 2007 14:55

a co chladič + sahara z 03 do 01?
nějak sem to tam nemohl poskládat(vrtule se nevesla mezi chladič a motor)..tak se chi na to optat než něco někde uříznu...protože pak už to tam nevrátim :?
Uživatelský avatar
Miichaal
 
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvekod Malda » čtv srp 23, 2007 14:57

Miichaal píše: něco někde uříznu...

To je vono. Musis vyriznout ten nasos a chladic jakoby sklopit od motoru ...
mimochodem, tak pekny auto a je tak zbastleny tou cernou maskou a hroznejma poklicema a ty blinkry, no skoda mluvit. fuj
Calling name Bastl One
Uživatelský avatar
Malda
 
Příspěvky: 1013
Registrován: čtv srp 18, 2005 13:17

Příspěvekod Little Red Riding Hood » čtv srp 23, 2007 15:01

Miichaal, uřízní ten rámeček o kterej je chladič opřenej a to tak aby ti tam zůstal ten malinkatej prolis z horní strany.. potom ještě není špatná věc si na sahaře naznačit místo kde bude rotovat řemenice a v tom místě tu konstrukci trochu "odlehčit".. :mrgreen: to znamená kousek z ní vybrousit/ vyříznout, ad je pokoj, ale není to nutností.... jak je známo co auto to orginál.. mě vlezla sahara aj bez řezání.. :lol:
Little Red Riding Hood
 
Příspěvky: 2585
Registrován: ned zář 25, 2005 21:38
Bydliště: Olomoucity-Brnotown

Příspěvekod Miichaal » čtv srp 23, 2007 15:15

jo tak sem to myslel... díky klucíí
Uživatelský avatar
Miichaal
 
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvekod Miichaal » ned zář 30, 2007 21:16

konečně jsem se k tomu dokopal...a za pomoci táty jsme dospěli ke kladnému konci:-))) už to chladí :lol:
Uživatelský avatar
Miichaal
 
Příspěvky: 391
Registrován: pát led 20, 2006 18:07
Bydliště: Kutná Hora

Příspěvekod Marek89 » pát zář 12, 2008 18:44

Do 05 sadne elektrická sahara bez úprav ? Mohol by niekto dodať schému zapojenia elektrickej sahary ? Ďakujem
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Marek89
 
Příspěvky: 1812
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie

Příspěvekod JmJ » pát zář 12, 2008 19:31

Marek89 píše:Do 05 sadne elektrická sahara bez úprav ? Mohol by niekto dodať schému zapojenia elektrickej sahary ? Ďakujem


pokud myslis jen ventilator na stavajici chladic, tak pak musis poladit uchyty na chladici. resp. musis si poradit s tim jednim uchytem na prave strane. pokud vymenis cely chladic za chladic z hranataka s elektrickou saharou, tak je to bez uprav.

mas li nekde schema k elektrice 04/05, tak tam bude zakresleno i zapojeni el. sahary, tak to zapoj dle toho. vseho vsudy tusim 2 draty na spravne piny v pojistkove skrince a relatko.
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Laďuša » pát zář 12, 2008 20:44

No tak v pojistkovce je na relátko místo (teda nevim, kolik je typů hranatých pojistkovek, ale v 21072 to tak je) a pak jenom navéct drátky na větrák (silový kontakty relé) a čidlo/knoflík (ovládací kontakty relé). Takže by opravdu měly stačit 2 dráty - na motor a na čidlo - od relé v případě, že + je centrálně navedenej do pojistkovky (předpokládam, že jo) a motor a čidlo ukostříš poblíž. Motor jistit 16A pojistkou (už jsem viděl i 25A).
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Příspěvekod swics » pon dub 13, 2009 10:16

a co tak kebyze sem hodite niekto presne foto?plssss
zapojenia chladica?
Uživatelský avatar
swics
 
Příspěvky: 66
Registrován: čtv pro 15, 2005 11:43
Bydliště: NOVE MESTO NAD VAHOM

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron