od Marek » čtv dub 06, 2017 09:55
Hrubý výkon je SAE, čistý je DIN, jí dosti podobná je ČSN. GOST je někde mezi.
Ovšem hrubý výkon není jen bez vrtule, ale i bez alternátoru, vodní pumpy a mám dojem, že i bez filtru sání a výfukového potrubí.
Ono těch metodik je hodně a každá je definována jinak. Hrají tam roli i vnější vlivy, teplota, složení paliva, nastavení motoru, vlhkost vzduchu a další.
Lada s motorem VAZ 2103 měla podle SAE výkon 83 koní (60,8 kW) / 5600 rpm a podle DIN 75 koní (55,2 kW). Maximum točivého momentu bylo 114 Nm / 3400 rpm, resp. 106 Nm / 3400 rpm.
S motorem VAZ 2106 to bylo 86 koní (62,8 kW) / 5200 rpm, resp. 78 koní (57,6 kW) / 5400 rpm. Maximum točivého momentu bylo 122 Nm / 3000 rpm, resp. 116 Nm / 3200 rpm.
Neberte, prosím, tyhle údaje za jediné platné. V mnoha zdrojích se nepatrně liší. Nicméně ono není asi důležité, jestli to přesně souhlasí, nebo ne, ale spíš o to, jak velký je rozdíl ve výkonových parametrech při různých podmínkách měření.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)