Stránka 1 z 5

elektrická sahara místo mechanické

PříspěvekNapsal: ned srp 19, 2007 14:12
od JmJ
Vim, ze pro vetsinu to nemá valný význam, ale treba to nekdo sezna zajimavym.

Diky vydatne pomoci FOMy jsme namontovali do meho Werglu elektrickou saharu.

instalace:
Elektircka sahara byla komplet i s chladicem a cidlem. Vlastni namontovani chladice bylo bezproblemove, elektroinstalaci jsme provedli tak, jak bylo zamysleno jiz pri vyrobe. Stacilo osadit rele a ze dvou konektoru v pojistkove skrini vyvezt dva vodice (silovy k elektromotoru a signalni od cidla teploty). Paralelne k cidlu teploty jsme zapojili kolibkovy spinac a ten jsme umistili do kabiny (od koupi Werglu mam v palubce diru akorat na dalsi spinac).

vysledek:
motor prestal mit zvuk jako vrtulove letadlo. tento fakt si clovek uvedomi, az kdyz uslysi motor bez vrtule :-). zda se, ze motor je trosku lepsi do otacek. nemam tuto informaci jak zmerit, takze to muze byt jen dojem. zvysil se volnobeh (zvysilo se dobijeci napeti pri volnobehu).

s mechanickou saharou jsem nedostal teplotu nikdy dal jak "za polovinu" ukazatele. nyni teplota pri stani na miste roste az na 3/4 ukazatele a tam sepne ventilator. teplota mirne klesne. chod motoru na volnobhem se i pri teto vyssi teplote zdal normalni. po jizde cca 1 km do kopce (od Drnovic smerem na Jedovnici) na 3. kvalt 60 - 70 se motor ochladil zpet na "polovinu" ukazatele.

foto:
http://lada.barinka.net/galerie.php?ces ... dice&pos=0

PříspěvekNapsal: pon srp 20, 2007 13:03
od Majo
dal by som tam cidlo na spinanie vrtule(to co je naspodku chladica) s nizsou spinacou teplotou, napr. 88st. Pokial Ti vsetko ukazuje spravne, tak tych 3/4ukazatele by malo byt uz skoro 110stupnov :!:
co by bolo vcelku mozne, kedze cidlo budika je navrchu hlavy a cidlo spinania ventilatora naspodu chladica(pre nechapavych hore je voda teplejsia nez dole, o to viac priamo "pri zdroji") a zrejme bude 95-98 stupnove...

PříspěvekNapsal: pon srp 20, 2007 18:35
od JmJ
Majo píše:dal by som tam cidlo na spinanie vrtule(to co je naspodku chladica) s nizsou spinacou teplotou, napr. 88st. Pokial Ti vsetko ukazuje spravne, tak tych 3/4ukazatele by malo byt uz skoro 110stupnov :!:
co by bolo vcelku mozne, kedze cidlo budika je navrchu hlavy a cidlo spinania ventilatora naspodu chladica(pre nechapavych hore je voda teplejsia nez dole, o to viac priamo "pri zdroji") a zrejme bude 95-98 stupnove...


kde takovou vec sehnat? nevim co je s cim kompatibilni atd.

PříspěvekNapsal: pon srp 20, 2007 20:20
od Majo
prides do kramu kde nakupujes diely a povies ze chces cidlo na chladic, ktore spina pod 90stupnov. Mohli by ho mat aj ako na Ladu, alebo skodu... ja osobne mam nemecke, takze to asi bude nejaky VW, hlavne aby pasoval zavit(chcelo by to mat stare zo sebou)

PříspěvekNapsal: pon srp 20, 2007 20:31
od JmJ
Majo píše:prides do kramu kde nakupujes diely a povies ze chces cidlo na chladic, ktore spina pod 90stupnov. Mohli by ho mat aj ako na Ladu, alebo skodu... ja osobne mam nemecke, takze to asi bude nejaky VW, hlavne aby pasoval zavit(chcelo by to mat stare zo sebou)


no prave :-) a ja stare nemam, bo "stare sebou" = "wergl unmovable" :-).

kdyby byl nejaky konkretnejsi typ nebo parametry zavitu, nebo kdyby si nejake takove nasel a vzal ho treba do jedovnice, tak se urcite nebudu zlobit :-)

totiz mam silnou obavu, ze v tech kseftech, kde ja nakpuju, mi prodavac povi, kdy to cidlo spina :-/

kazdopadne kdyz je to cidlo z 1500, tak by tu teplotu mohla snest i 1300 nebo je tam potreba brat v potaz, ze prece jen motor 2105 je trochu odlisny a nemuselo by mu to delat dobre?

PříspěvekNapsal: pon srp 20, 2007 20:41
od Majo
tu teplotu to urcite znesie, nemaj boja.
Cidlo mrknem, taku teplotu nemam, ale mozem ti kupit u nas v krame alebo doniest stare pokazene co by si mal na vzor "sebou v krame, wergl movable" :mrgreen:

PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2007 14:55
od Miichaal
a co chladič + sahara z 03 do 01?
nějak sem to tam nemohl poskládat(vrtule se nevesla mezi chladič a motor)..tak se chi na to optat než něco někde uříznu...protože pak už to tam nevrátim :?

PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2007 14:57
od Malda
Miichaal píše: něco někde uříznu...

To je vono. Musis vyriznout ten nasos a chladic jakoby sklopit od motoru ...

PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2007 15:01
od Little Red Riding Hood
Miichaal, uřízní ten rámeček o kterej je chladič opřenej a to tak aby ti tam zůstal ten malinkatej prolis z horní strany.. potom ještě není špatná věc si na sahaře naznačit místo kde bude rotovat řemenice a v tom místě tu konstrukci trochu "odlehčit".. :mrgreen: to znamená kousek z ní vybrousit/ vyříznout, ad je pokoj, ale není to nutností.... jak je známo co auto to orginál.. mě vlezla sahara aj bez řezání.. :lol:

PříspěvekNapsal: čtv srp 23, 2007 15:15
od Miichaal
jo tak sem to myslel... díky klucíí

PříspěvekNapsal: ned zář 30, 2007 21:16
od Miichaal
konečně jsem se k tomu dokopal...a za pomoci táty jsme dospěli ke kladnému konci:-))) už to chladí :lol:

PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 18:44
od Marek89
Do 05 sadne elektrická sahara bez úprav ? Mohol by niekto dodať schému zapojenia elektrickej sahary ? Ďakujem

PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 19:31
od JmJ
Marek89 píše:Do 05 sadne elektrická sahara bez úprav ? Mohol by niekto dodať schému zapojenia elektrickej sahary ? Ďakujem


pokud myslis jen ventilator na stavajici chladic, tak pak musis poladit uchyty na chladici. resp. musis si poradit s tim jednim uchytem na prave strane. pokud vymenis cely chladic za chladic z hranataka s elektrickou saharou, tak je to bez uprav.

mas li nekde schema k elektrice 04/05, tak tam bude zakresleno i zapojeni el. sahary, tak to zapoj dle toho. vseho vsudy tusim 2 draty na spravne piny v pojistkove skrince a relatko.

PříspěvekNapsal: pát zář 12, 2008 20:44
od Laďuša
No tak v pojistkovce je na relátko místo (teda nevim, kolik je typů hranatých pojistkovek, ale v 21072 to tak je) a pak jenom navéct drátky na větrák (silový kontakty relé) a čidlo/knoflík (ovládací kontakty relé). Takže by opravdu měly stačit 2 dráty - na motor a na čidlo - od relé v případě, že + je centrálně navedenej do pojistkovky (předpokládam, že jo) a motor a čidlo ukostříš poblíž. Motor jistit 16A pojistkou (už jsem viděl i 25A).

PříspěvekNapsal: pon dub 13, 2009 10:16
od swics
a co tak kebyze sem hodite niekto presne foto?plssss
zapojenia chladica?