elektrická sahara místo mechanické

Moderátor: Moderátoři

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Marek » čtv dub 06, 2017 14:53

Elektromagnetická spojka ......... osobně nevím, nevím. Sice je pravda, že když byla mimo provoz, chovalo se to, jako když tam žádná vrtule není. Ovšem jakmile spojka sepnula, odebíralo to motoru výkon, jako kdyby tam byla zcela legitimní mechanická vrtule. To si myslím, že elektrický ventilátor na chladiči je mnohem lepší řešení, protože motoru zdaleka tolik výkonu neodebírá. Sice samozřejmě zatíží alternátor, ale rozhodně ne třemi kilowatty (jako mechanická vrtule). Jeho odběr je možná 200-300 Wattů, podle typu, což je desetkrát méně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Marek
 
Příspěvky: 5266
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Jimmi » čtv dub 06, 2017 16:04

Což je právě ten nesoulad. Jaktože stejně výkonnou vrtuli utáhne slabý elektromotor.....? :wink:
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod valda1971 » čtv dub 06, 2017 16:25

Další rozdíl, že v zácpě když se motor moc zahřeje běží elektrická naplno a elektromagnetická se točí jen dle otáček motoru, což je v zácpě většinou na volnoběh :wink:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Honza854 » pát dub 07, 2017 03:56

A co takhle viskoza?
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Luděk Musil » pát dub 07, 2017 05:30

Jimmi píše:... .
Každopádně za nejlepší stále považuji elektromagnetickou spojku, i když prý občas odcházely uhlíky a pak to nechodilo.
Elektromagnetická spojka je asi dobrá věc, ale která automobilka to u svých aut používala? Tak nějak si nemůžu vzpomenout, kdysi s tím (co jsem asi zaslechl) snad zkoušelo Volvo (?).
Mechanicky určitě všechny automobilky, potom se postupně přecházelo na elektromotor :idea: . Nehledě na to, že toto řešení se dá použít u podélně ložených motorů, u motorů napříč už je řešení (s ohledem na prostor) technicky složité, ne-li nemožné. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod valda1971 » pát dub 07, 2017 09:26

U nás známé auto Fiat 125p s motorem 1500 měl elektromagnetickou spojku. 1300 pevnou vrtuli.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7198
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Viko » pát dub 07, 2017 09:40

King bude mať tiež pravdu, rýpal som sa v jednom volve 740 a vrtula bola na remenici avšak voľne sa pretáčala. Ovšem jaký systém spojky tam bol neviem.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: :( zachránil nám životy
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Viko
 
Příspěvky: 1149
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Luděk Musil » pát dub 07, 2017 10:30

valda1971 píše:U nás známé auto Fiat 125p s motorem 1500 měl elektromagnetickou spojku. 1300 pevnou vrtuli.
Aha - tak o polákovi jsem neslyšel ... zajímavé. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Honza854 » pát dub 07, 2017 11:03

Ja mam elmag z polaka doma, ale nepasuje, je tam jina pumpa, ted davam dohromady mechaniku s naroubovanou viskozou z octavie...
LADA 1500 béžové barvy, r. v. 1977, typ 2103
LADA 1500s červené barvy, r. v. 1979, typ 21061 (už bez papírů).
LADA 1500 tmavě modré barvy, r.v.1987, typ 2107
Uživatelský avatar
Honza854
 
Příspěvky: 413
Registrován: sob úno 21, 2015 19:48
Bydliště: Strančice

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Wenca084 » pát dub 07, 2017 11:13

I v BMW řady 3 jsem viděl tu elektromagnetickou věc pod vrtulí.
Vaz 21061 r.v. 1986 Lada 1500S , Mechanik Lada 1600 MTX , Simson SR70
Uživatelský avatar
Wenca084
 
Příspěvky: 329
Registrován: sob zář 22, 2007 17:04
Bydliště: Mělník

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Jimmi » pát dub 07, 2017 11:39

Ano, měl to Polski Fiat 1500, pak třeba z u nás prodávaných vozů Simca 1300 a 1500. Ve světě to bylo dost běžné řešení obecně, žádné jednorázové experimenty.
Pravda je s tím volnoběhem a zácpou; možná tohle byl ten pravý důvod, proč přejít na elektrické. V době vynálezu elmag. spojky ještě u nás zácpy nebývaly.
Жигули ВАЗ 2103 1.5/55,4 kW белый (сделано в 1974 г.) оу йеах гуд джоб ёлки-палки t.č. odstraněny dva metráky pavučin, vrčí a jezdí kolem bloku
Toyota Corolla LiftBack 1.3/65 kW deep turquoise
Toyota Corolla HB 3D 1.3/55 kW red
Uživatelský avatar
Jimmi
 
Příspěvky: 1528
Registrován: pon čer 12, 2006 15:41
Bydliště: Praha, Teplice

Re: elektrická sahara místo mechanické

Příspěvekod Majo » pát dub 07, 2017 19:01

Wenca084 píše:I v BMW řady 3 jsem viděl tu elektromagnetickou věc pod vrtulí.

bmw pouziva visco...
ale stale je to o tom, ze v kolone na volnobeh su otacky nizke.
najlepsie to ma chevy niva, dve elektricke, z toho jedns s dvomi rychlostami, takze je mozne v rj nastavit 3 rozne teploty zapnutia(a 3 rozne vypnutia)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Předchozí

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků