Air box neboli čistič vzduchu a jeho úpravy

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Nemo » pát lis 28, 2008 20:50

Jimmi píše:.......i žigulíka jsem mnoho let provozoval v zimě s přepnutým sáním zásadně na studený vzduch a nikdy se mi nic podobného nestalo.

Mohu říct totéž, až pak jednou, předloni, teplota těsně kolem nuly, a najednou to vůbec nejelo, kouřilo jak TD Oktávka, a benzín smrděl široko po okolí.
[size=85]Lada ? - tím jezdit, není normální !
>2121- ? hniloba s velkou budoucností! Již vyvařená a bojeschopná.
Uživatelský avatar
Nemo
 
Příspěvky: 784
Registrován: stř pro 07, 2005 23:50
Bydliště: Praha-západ

Příspěvekod Roman » pát lis 28, 2008 22:08

Trochu OT, ale princip je rovnaky.Mal som staru Daciu 1300 (1972), este viac Renault 12 ako Dacia, karburator Weber, nemala este prepinanie na nasavanie tepleho vzduchu a ta to robila bezne. Pri teplotach okolo nuly, na dialnici, vykon dolu, cierny dym z vyfuku, stacilo na par minut zastavit na parkovisku aby sa prehrial karbec ( a to mal vyhrievanu prirubu teplou vodou) a slapalo to zasa chvilu poriadne. Raz sa mi stalo, ze pri pocasi, ked boli stromy ako z rozprvky pekne biele mi zamrzol karbec tak, ze som musel zhodit horny dekel a ladovy stupel som musel vyrazit z vnutornej strany von. Spravila to az vymena za nasavanie z novsieho typu, kde sa dalo prepnut na nasavanie tepleho vzduchu.
Roman
Uživatelský avatar
Roman
 
Příspěvky: 1285
Registrován: úte čer 01, 2004 09:18
Bydliště: Kralův Dvůr

Příspěvekod Hurikán » pát lis 28, 2008 22:14

JJ, také důvěrně znám. Projeví se to jen v úzkém pásmu teplot (0-4°C) vyšší vlhkosti vzduchu a delší jízdě s vyššími otáčkami motoru (kdy je vysoká rychlost proudění vzduchu dufuzorem). Kromě nasávání teplého vzduchu se tomu dá předejít přidáním Velfobinu do nádrže.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod Maniac » ned lis 30, 2008 20:13

proto říkám že studený vzduch až ledový není dobrý. Každý na to může mít jaký názor chce, ale já po dlouhé studii a zkušenosti mám svůj.viz. můj minulý odtavec. :D
Uživatelský avatar
Maniac
 
Příspěvky: 227
Registrován: čtv zář 25, 2008 08:50
Bydliště: Uničov

Příspěvekod Hurikán » ned lis 30, 2008 20:35

Ledový vzduch ničemu nevadí, protože při teplotách mínus x°C je vzduch suchý (zbaven vlhkosti), takže pokud není v palivu voda, nemá co kde namrznout. Nebezpečná je jen oblast teploty těsně nad nulou, kdy je v mlze a plískanicích vzduch velmi vlhký a vlivem proudění a odpařování benzínu se dále ochlazuje až pod bod mrazu, což vede k vytvoření námrazy a zamrznutí karburátoru.

Nutno ještě dodat, že tímto neduhem trpí hlavně karburátory řady Ozon. U Weberů k tomu může dojít taky, ale v praxi je to dosti zřídkavý jev.

Samotné nasávání vzduchu s teplotou pod 25 - 30 °C a méně motoru nijak nevadí. Pouze se bude dlouho ohřívat.
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod JmJ » ned lis 30, 2008 20:42

Nevim co furt resite :-) Proste bimetal a je klid :-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6483
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Příspěvekod Hurikán » ned lis 30, 2008 22:02

Já nic neřeším. Jen vysvětluju. :D

Navíc bimetal není samospásný. Zamrznout to může i s ním. :wink:
Моя фотогалерея здесь.

Я слежу за тобой. Всегда!
Obrázek
Uživatelský avatar
Hurikán
 
Příspěvky: 5802
Registrován: čtv úno 17, 2005 11:07
Bydliště: Brno

Příspěvekod XavierX » úte bře 24, 2009 21:32

zdravím páni,
po čase som sa rozhodol prerobiť aj ja sanie na priame.
No ostali my v podstate 3 hadičky, na tu 1 asi pôjde ešte oddychový filter.
Ale neviem čo s ostatnými dvomi, či môžu ostať vulne otvorene či tu 2 uzavrieť
a čo s tím tretím?
viď foto *klik*
Láďuš behá zatiaľ dobre :)
PLS poradte :roll:

PS: na aute sa len začínaju robiť upravy preto je to všetko na fotke take zatr*kané
Naposledy upravil XavierX dne úte bře 24, 2009 23:20, celkově upraveno 1
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Uživatelský avatar
XavierX
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK

Příspěvekod Jelen » úte bře 24, 2009 23:02

Hadici číslo jedna v klidu zaslep, dvojka ani nevím, k čemu je, ale taky bych ji zaslepil a trojku zaveď pod auto :)
nebude to od toho chladiče sát teplý vzduch?
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Příspěvekod XavierX » úte bře 24, 2009 23:19

Teoreticky by nemalo,
pretože vpredu pred filtrom je viacero otvorov napr. na klaksony + ešte ďalšie otvori pod nimi, mnou zvečšené.
Takže za jazdy by to malo sať vzduch náporom hnaný cez prednu masku.
Ale ešte to plánujem odizolovať od bloku motora a chladiča plechom.

EDIT/ ok ďakujem páni za pomoc ;) :D
Naposledy upravil XavierX dne stř bře 25, 2009 21:09, celkově upraveno 1
LADA 2101 r.v.1975, 5q, biely hrabač
LADA 2101 r.v. 1974
FORD Sierra 2,0 EFI DOHC r.v. 1993
IBA Zadohraby :D
Uživatelský avatar
XavierX
 
Příspěvky: 24
Registrován: úte bře 17, 2009 17:50
Bydliště: Banská Bystrica, SVK

Příspěvekod Křečík Barbuška » stř bře 25, 2009 20:36

Dvojka je normálně zavedena do filtrboxu a slouží k tomu, aby plyny z klikovky byly nasávány i v době, kdy jsou klapky uzavřeny. Jedničku si nevybavuji, není to vyvedeno z čela hlavy? Tak tu zaslep, i ve fabrice tak později učinili. A přečti si toto http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... sc&start=0 .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
 
Příspěvky: 11023
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Příspěvekod Grov3 » ned kvě 17, 2009 21:05

Rozmyslal us niekto nad takouto upravou sania ??? -> Obrázek na prvej fotke je moj sportovy filter,teda rozmyslal som ze by som ten filter dal takto zvislo na karb., do kapoty vyrezal dieru a dal tam nasavac ako je na druhej fotke
No drift, no fun....
http://amkvk.sk/
Uživatelský avatar
Grov3
 
Příspěvky: 121
Registrován: sob lis 08, 2008 23:48
Bydliště: Lučenec

Příspěvekod Puhi » ned kvě 17, 2009 21:12

somarina kamarát. Ten nasávač by musel ísť o dosť viac k stredu kapoty. Mrkni túto moju fotku: http://puhi.rajce.idnes.cz/Nasavac/#26022009194.jpg
Na nej je na kapote zakreslená presná poloha vzduchového filtra :wink:
Uživatelský avatar
Puhi
 
Příspěvky: 2727
Registrován: čtv čer 07, 2007 20:48
Bydliště: Michaelsheep

Příspěvekod Grov3 » ned kvě 17, 2009 21:46

ahhaa no hej ale nevadí aj bez toho z orezanym airboxom do taha dobre :D
No drift, no fun....
http://amkvk.sk/
Uživatelský avatar
Grov3
 
Příspěvky: 121
Registrován: sob lis 08, 2008 23:48
Bydliště: Lučenec

Příspěvekod Atex » ned kvě 17, 2009 22:04

Vsem co resi ten studeny vzduch, doporucuji muj kit sani.. Jezdil jsem asi dva dny bez filtru, takze vzduch to bralo z prostoru nad vikem motoru. Pak jsem tam nainstaloval nove, primo naporove sani a je to jak se rika "nebe a dudy", fakt velky rozdil. Sice je tam problem treba s pocasim, nevim co budu delat az bude prset nebo tak neco... vice v mem tematu
Fiat Coupe 16VT+ - T3/4 powered - Simota intake, Big intercooler - Prosport EBC + Defi Boost Gauge - Free 2.5' exhaust - ext. Wastegate, Walbro 255 - Unit managed by lanciahf.eu

Lada 2106, 2006 - 2013 Konec

Bratrstvo Vana Tallinn
Uživatelský avatar
Atex
 
Příspěvky: 1826
Registrován: sob led 13, 2007 17:22
Bydliště: Frýdek-Místek

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron