od MartasBrno » sob zář 07, 2013 13:01
Jak jsi na to přišel, že to jede se zkrácenou regulací líp? Třeba to není obecné pravidlo, třeba je to souhra více úprav, nebo seřízení.
Předstih obecně zavisí na všem možném, a měl by se podle všeho možného i řídit do optima. Optima čeho? Výkonu, životnosti, emisí, spotřeby? Jede to líp a nesmrdí to hůř? (!)
Podle čeho všeho se řídí motor je vidět na modernějších autech s elektronikou. Karbecová auta mají karbecem danou směs a předstih se mění podle otáček, anebo podle otáček a míry zatížení (Ozon, ...) Každá typová sestava motoru je unikát v tom smyslu, že co změna na karburáturu, to jiný rozdělovač. Koukni třeba do škodovácké literatury, jak vypadal vývoj tvorby směsi a zapalování tam... Dvacet typů karbeců a příslušných rozdělovačů k nim, jen to fikne. No a tím, že zkombinuješ karbec a rozdělovač jinak než výrobce zamýšlel, někde získáš a někde se pose*reš. Výsledkem můžou být motory, které sotva jedou, ale skoro zadarmo, přitom jsou to jedovnice jak blázen, nebo máš motor kterej jede pěkně za pěknou spotřebu a moc nesmrdí...
Co se týká těch vysokých otáček, je možné, že konec regulace výrobce nějak neřešil, protože oblast max. otáček není běžný provozní režim - a dopustil se tak jisté chyby. navíc motivace výrobce je mít nejmenší možný sortiment výrobků, dílů... tak unifikuje co se dá. Pak je možné, že někdo amaterskou úpravou dosáhne lepších výsledků, zpravidla ale bez objektivního měření.
Ještě technicky - se zvyšováním otáček se dostává mimo optimální režim snad všechno, co na motoru nebo v motoru je. Je pak možné, že se průběh spalování mění podle nesledovaných dějů, třeba jiného způsobu víření směsi, než je zamýšleno pro běžný režim, jiná účinnnost plnění a podobně. Pak je možné, že směs prohoří rychleji nebo pomaleji, než by původní rozdělovač čekal.
Asi tak poobědový výplod.
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba...