Stránka 2 z 3

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 17:53
od Pool
Cory píše:nemas maly odtrh?


Tím to nebude, shořel mi jak na klasice, tak na el. zap. se sníženým odtrhem (0.25)... prostě palec z Táborské... novej díl... znáš to :?

hornak.active.sound: Tak jestli je to pravda s tím zaměřováním a placením velkých pokut, tak než vyjedou a zaměří mě, já už někde stojím... :P Většinou nejsem v autě dýl jak 15 minut. Komu to dnes může vadit, za chvíli bude digitální přenos TV tak mi můžou... :)
Řek bych že závoďáky jsou taky upravený podobně, bez odporů.
Myslím že už větší riziko je jezdit s otevřeným výfukem, než s takhle upraveným zapalováním.

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 18:09
od Křečík Barbuška
Tomik píše:voni ty zaměřovací šmejdi fungujou?ja sem myslel ze to slo do hajz.u s bolševikama
Říká se tomu tuším odrušovací služba, celkem by jsi se divil jak jsou užiteční, vzhledem k tomu jaké výrobky se u nás prodávají a užívají. Jen pro příklad, kdysi dávno u nás jedna vysílačka v pásmu 150MHz příležitostně přijímala rozhlas. Způsobovalo to polské TV "síto" v kombinaci s kmitajícím zesilovačem a nevyhovujícím svodem. Rušení jsme se pokoušeli "zaměřit" svépomocí, ale po neúspěšné snaze byli povoláni "šmejdi", za necelou hodinku to měli, zdroj rušení byl vzdálen cca 500m v domovní zástavbě, poznali i které okno to dělá :lol: .

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 18:29
od Pool
Koko Loko píše:za necelou hodinku to měli, zdroj rušení byl vzdálen cca 500m v domovní zástavbě, poznali i které okno to dělá :lol: .


To je možný, ale na auto nemají šanci a zas tolik to rušit nebude.

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 18:35
od Křečík Barbuška
Pool píše:To je možný, ale na auto nemají šanci a zas tolik to rušit nebude.
Příklad jsem neudával kvůli vaší paranoi, že vás bude někdo pronásledovat, ale jen abych upozornil k čemu ti šmejdi sou. Mít adekvátně odrušenou zapalovací soustavu bych ovšem zařadil do pravidel slušného chování, to že ti žigul subjektivně akceleruje o milisekundu lépe není vše. Můžeš takto rušit, policajty, záchranku, hasiče v době, kdy se to nejméně hodí.

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 18:43
od Pool
Koko Loko píše:Příklad jsem neudával kvůli vaší paranoi, že vás bude někdo pronásledovat, ale jen abych upozornil k čemu ti šmejdi sou. Mít adekvátně odrušenou zapalovací soustavu bych ovšem zařadil do pravidel slušného chování, to že ti žigul subjektivně akceleruje o milisekundu lépe není vše. Můžeš takto rušit, policajty, záchranku, hasiče v době, kdy se to nejméně hodí.


To není moje paranoja, jenom vidím že píšeš že jsi někoho měřil, tak se snažím něco dozvědět :wink: O to zrychlení mi nejde, jde o to že se snažím odstranit závadu pro jednou a navždy a nebaví mě kupovat každou chvíli nový ND.

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 19:41
od Pool
Tak jo, potom poreferuju, jak to premává bez odporu a jestli mě někdo naměřil. Viděl bych to tak na sobotu, že to nahodím... :wink:

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 19:45
od Křečík Barbuška
Nikdo tě měřit nebude :lol: , jen si pár lidí možná kolem tebe zanadává, mmj. někde jsem tu četl, že absence rezistoru v zapalování je funkčně nevhodná.

PříspěvekNapsal: čtv říj 25, 2007 23:17
od Hurikán
Pool: myslím si, že pokud máš problémy s rezistorem v palci rozdělovače a chceš ho nahradit hřebíkem, tak by bylo dobré potom nainstalovat uhlíkové kabely, nebo ještě líp svíčky LRxxxx se zabudovaným odporem.

Stejně ale pořád nechápu, proč máš s odporem problém. U obou mých aut jsem nikdy podobný problém nezaznamenal. A to ani hluboko v minulosti. Jestli ti to třeba neodchází tak často z důvodu nějaké nevhodné úpravy nebo skryté vady. Jinak si to nedokážu vysvětlit. :?

PříspěvekNapsal: sob říj 27, 2007 18:01
od Pool
Hurikán píše:Pool: myslím si, že pokud máš problémy s rezistorem v palci rozdělovače a chceš ho nahradit hřebíkem, tak by bylo dobré potom nainstalovat uhlíkové kabely, nebo ještě líp svíčky LRxxxx se zabudovaným odporem.

Stejně ale pořád nechápu, proč máš s odporem problém. U obou mých aut jsem nikdy podobný problém nezaznamenal. A to ani hluboko v minulosti. Jestli ti to třeba neodchází tak často z důvodu nějaké nevhodné úpravy nebo skryté vady. Jinak si to nedokážu vysvětlit. :?


Já to taky nechápu. Můj otec bude teď rušit svojí 120L a po celých těch 20 let palec na ní nikdy neměnil. Já během 4 let dvakrát... Ale nějakou skrytou vadu nevylučuji, obzvlášť u Lady :) Všiml jsem si, že svíčky jsou na izolátoru malinko načernálé, jakoby se nějak opalovaly. Zkusím nahlédnout na ukostření motoru, to jsem ještě nikdy nekontroloval.

P.S. Sestava měděné kabely, palec bez odporu, svíčky L15YC, se neosvědčila, v nízkých otáčkách se to nějak zakuckávalo...

PříspěvekNapsal: sob říj 27, 2007 18:21
od Hurikán
Pool píše:... Všiml jsem si, že svíčky jsou na izolátoru malinko načernálé, jakoby se nějak opalovaly.....


Lehounké povrchové zešednutí až zčernání je běžný jev.

Jako poslední možnost zkus osadit nějaký starý, poctivý, sovětský palec. Pokud ti odejde i ten, pak bych začal opravdu hledat chybu někde jinde. :wink:

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2007 09:22
od JmJ
Pool píše:
Mino píše:Sakra trocha nie som v obraze, co take by to malo robit?

To červený na palci je odpor 5k6 Ohm a jakýkoliv odpor v cestě ke svíčkám snižuje energii jiskry.

Mám teď v autě Favo cívku, Cu kabely a L15YC, zbývá jenom odpor v palci a už tak to chytá na 1-2 otočení motoru za tepla i za studena na sytič (pokud si načepuju do karburátoru benzín).


Mam civku z Vazu, kabely z tesla blatna a svicky L15YC a auto velmi casto chytne na 2. někdy na 1. otočení a bez přidaní plynu :-) Možná stačí mit VN soustavu čistou a bez svodů a dobře seřízený motor ;-)

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2007 09:25
od JmJ
Co se rušetní týče, tak rušit příjem některých radiových stanic dokáže nekvalitní zdroj k PC třeba. A pokud bych zjistil, že nějaká dobrá duša za účelem přidal 0.01 KW svému autu mi ruší TV nebo rádio, tak bych mu umístil palec s odporem asi rovnou mezi oči.

Kdo ruší, nechť je zrušen! :-)

PříspěvekNapsal: ned říj 28, 2007 12:58
od Dusan
No valecek vyrabat :D obrus troska zober pajku a na priletuj drotik :) hlavne tak aby rpri 3000ot neuletel :D ...hm aby som siel ten svoj uz odstarnit. Ako docasne riesenie som to mal ked som nevedel zistit kde je chyba a auto neslo nastartovat :)

Re: Palec rozdělovače - tuning

PříspěvekNapsal: úte črc 05, 2016 10:23
od Majo
preco neoprasit 9 rokov staru temu, ze? :-D

Vcera sa mi po druhykrat na stejnom aute(zelena niva) stalo, ze v peknom teplom pocasi pri pokludnej jazde odisiel rezistor v palci rozdelovaca. Kedze to bolo 5km od domu a mne sa nechcelo peso po slnku, vytrhol som kusok bezprizorneho kablika, co sa povaloval v motorovom priestore a odpor som s nim premostil. Nenatocilo to ani nahodou, ani po opatovnych pokusoch - kontrole premostenia. Takze som sa pekne presiel peso domov, sused ma hodil naspat, zalozil som druhy palec a odfrcal domov... Zapalovanie je seriove, kladivkovy rozdelovac, originalna inducka s velkym odporom, ruzove, neodrusene kable a L14YC taktiez neodrusene, vsetko v perfektnom stave... Ked sa to stalo prvykrat, boli sme pri tom hadam 10ti, tiez sme to premostili a tiez to nepomohlo, az nas to zneistilo, ci je vadny skutocne palec...

Nedavno mi odisiel palec aj na inom aute(2104), bezkontaktne zapalovanie Bosch, cievka z favorita, uhlikove kable, odrusene viackontakne sviecky NGK. Premostenie drotikom nepomohlo, bez ohladu na pocet pouzitych drotikov.

Tak by ma zaujimalo, ci to niekomu aj naozaj s tym premostenym palcom v zivote fungovalo a preco to mne nikdy nejde, ked je to vlastne taka uzasna uprava....

Re: Palec rozdělovače - tuning

PříspěvekNapsal: úte črc 05, 2016 10:45
od JmJ
Tak me otazka kolem odporu zaujala a zavolal sem skinheadovi (otci), at mi to vysvetli. Takze to, ze nepomuze palec jen tak premostit ukazuje na to, ze odpor "kompenzuje indukcnost civky", coz v praxi znamena to, ze diky tomu odporu ma jiskra spravny prubeh. Bez odporu by zrejme slo jen o kratkodobou spici, ktera ale jako jiskra pro zapaleni nemusi byt vhodna. S odporem me zrejme jiskra delsi prubeh a mozna jeste i jine vlasnoti, vhodnejsi pro zapaleni smesi.