Stránka 1 z 1

Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: čtv říj 18, 2018 20:16
od koprfilmtatra
Delší dobu jsem přemýšlel, jak zabránit klepání motoru po startu, než se natlakuje mazací soustava, címž snížit jeho opotřebení. Problém je většinou v tom, že vyteče olej z filtru do vany a trvá, než se naplní. Tomu má samozřejmě zabránit membrána ve filtru. V některých filtrech je membrána lepší, v některých horší. I Mann filtr, který drží poměrně dobře tak ke konci výměnného intervalu oleje to už není ono.
Napadlo mě tedy přesunout filtr do jiné polohy, a to vodorovně tak, aby olej zůstával gravitací ve filtru a nevytékal ven. Podobně to bylo řešeno u prvních 2105. Toto koleno je však obtížené sehnat, navíc neumožňuje nastavit filtr kolmo dolů. Podařilo se mi však najít různá tuningová kolena na filtr, jejich cena však byla v řádech tisíců korun.
Po delším hledání na internetu jsem našel vhodný díl - z Renaultu Dacia 1.5 Dci. Číslo objednací je 8200858164. Cena cca. 500,-. K tomu jsem začal hledat olejový filtr vhodných parametrů pro žigulíka. Aby byl co největší, vešel se k motoru a měl přepouštěcí tlak jak má být. Je to Mann filtr W712/47.
Na žigulíka pasuje tento komplet bezproblému, jediné, co se musí vyměnit je šroubení v bloku motoru(originál je UNF, Renault má M20x1,5). Nicméně díra v bloku žigulíka je taky M20x1,5, takže stačí udělat potřebné šroubení. Lze přišroubovat i na UNF originál závit, jde to bezproblému zlehka i dotáhnout, ale...
Výsledkem je dřívější mazání motoru a zkrácení doby klepání motoru na sucho po startu...Není to žádný úžasný objev, ale podělím se o něj, když jsem potřebné díly těžce hledal :).

Obrázek Obrázek Obrázek Obrázek

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2018 04:49
od Luděk Musil
Za mě palec nahoru. L.

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2018 10:06
od valda1971
Za mne také, ač o úpravě neuvažuji.

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2018 11:11
od Jimmi
Nesmíš to za jízdy urazit 8)

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2018 11:22
od Luděk Musil
Jimmi píše:Nesmíš to za jízdy urazit 8)
Teoreticky (snad i prakticky) by se to nemělo stát. K nosníku to bude daleko a doufejme, že na tak velký kámen na cestě nenarazí :D . L.

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2018 15:00
od valda1971
Mne to připadá, že olejová vana je stále níže.

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: pát říj 19, 2018 19:25
od Honza854
Tak to je chytre...

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2018 10:44
od Laďuša
Já to nechápu :) Když tam bude špatnej ventil, tak to stejně steče dolů, ne?

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2018 11:20
od valda1971
Laďuša píše:Já to nechápu :) Když tam bude špatnej ventil, tak to stejně steče dolů, ne?

Filtr bude stále plný, v origo poloze polovina vyteče.

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: sob říj 20, 2018 12:19
od Vašátor
Čoveče, je to velmi zajímavá úprava a za mne určitě palec nahoru. Nicméně co jsem já začal dávat filtry Mann, nemazání motoru po delší odstávce jsem nezaznamenal. Dávám tam W920/21.

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: ned říj 21, 2018 07:25
od Míra151
Man n je údajně jeden z nej. kvalit

Re: Úprava olejového filtru

PříspěvekNapsal: ned říj 21, 2018 18:09
od Dusan
Do seatu dabam bosch a spokojnost.
A do lady vzdy stacil test ustami... Ci to tesni aj spatne.