Posílení uložení klikového hřídele

Moderátor: Moderátoři

Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod dusin » úte led 23, 2018 10:12

Ahoj,
narazil jsem na to na ksichtoknize a vcelku měně to zaujalo.Má to vůbec nějakej význam nebo je to blbost?
Ten plech sám o sobě je obyčejná konstrukční ocel se zvýšenou pevností v tahu takže nic extra...
Vyrobit to na žigulí motor je otázka chvíle pokud to někdo oměří....
Přílohy
zesileni.jpg
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod Cory » úte led 23, 2018 13:58

Na ziguli sa to da aj kupit :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod dusin » úte led 23, 2018 14:29

Za kolik?Ať se s tím kdyžtak neseru když to bude za pár šupů popř ať nabídnu lepší cenu kdyby o to někdo měl zájem
(Na laseru to u nás vyšnajdnu za chvíli ale X kusové série toho dělat nemůžu)

BTW má to nějakej smysl/přínos?Selským rozumem mi přijde že to roznáší síly z jednoho šálu na ostatní a zvyšuje to "Torzní tuhost" bloku mezi jednotlivými uloženími?
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod Luděk Musil » úte led 23, 2018 14:43

A má to i nějaký výsledek? Když vidím, kolik je ve spojích materiiálu? L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod dusin » úte led 23, 2018 14:58

No proto jsem tu to téma založil.Ty spoje mi právě připadají moc tenký i když síla té desky je 8mm.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod Cory » úte led 23, 2018 15:00

Ma to zmysel pri blokoch, do ktorych osadis vysoku kluku, alebo extremne zvysis vykon. Na lahko poladeny zigulak zbytocna vec.

Edit: Ospravedlnujem sa, pozeral som to cez mobil. To, co sa predava na zigulaka, sa montuje na dosadaciu plochu olejovej vane. Kazdopadne, celkovo to brani deformaciam bloku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod Yellow01 » úte led 23, 2018 20:49

dusin píše:No proto jsem tu to téma založil.Ty spoje mi právě připadají moc tenký i když síla té desky je 8mm.


Spoje ti připadají moc tenký? Vždyť na 8 mm síle plechu to musí držet neskutečně. Jelikož děláš na laseru, tak jistě víš, jak drží skelet po vypálení, když se z něj vyklepou výpalky a zbyde jen mřížka s příčkami 5 mm silnými. I kdyby ten zpevňovací plech byl jen ze 4 mm plechu, tak po dotažení to musí zpevnit blok ohromně.

Na druhou stranu si myslím, že tu nikdo nedoluje z motoru tak obrovský výkony, aby to bylo třeba. Vždyť i závodní motory vyhnané klidně na 160-190 koní drží a neslyšel jsem ještě o tom, že by masivně odcházely na uložení kliky. Tahle úprava má smysl třeba na ty bavorácký motory, kde se k nim přidává ještě turbo, je to vyhnaný na 300-500 koní a jezdí se s tím drifty, kde ten motor jede pořád v horním pásmu otáček.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod dusin » úte led 23, 2018 21:34

No jenže tyhle vykony jsou u žigulů na atmosferach a po tom ja zrovna nepasu...
Zajímal mne hlavně přínos takového zařízení a pokud to spevní uložení kliky tak to i nějakej smysl má u přeplňovanýho motoru.
Podle mně to ale nespevňuje uložení jednotlivých šál ale celý blok který se má asi snahu kroutit při vyšším dynamickém zatíženi vlivem spalováni většího množství palivy při vyšší plnicím tlaku?(typicky u motoru kterej je přeplňováním vybavenej až někde v garáži)

Ohledně těch můstků jsem se blbě vyjádřil.Mělo to vyznít tak že je to z osmičky a tudíž to asi i nějakou pevnost má.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod Vašátor » úte led 23, 2018 22:25

Já si hlavně myslím, že to u čtyřválce nemá vůbec význam. Problém bude určitě u šestiválcových řadových motorů (u osmi válcových řadových ani nemluvě), kdy se klikovka na své délce dokáže opravdu solidně kroutit. Třeba Toyota Supra na to trpí až hrůza.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod Majo » úte led 23, 2018 22:34

Hlavne tie dva spominane motory su z hlinikovo silikonovej zliatiny (teda m52b28 je alusil a m50b25 este dokonca nikasil).
U Zigulackej liatiny by ten vykon musel byt hnany extremne aby to malo zmysel a stejne by skor ruplo nieco ine. Ci uz ojnica, kluka samotna alebo stena valca...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Posílení uložení klikového hřídele

Příspěvekod dusin » stř led 24, 2018 09:09

No takže když to shrnu tak pro litinovej blok starý řady to nemá smysl a basta.
Dík za osvětlení.
2103 - красное октябрь
21061 - экспедиционной машине/էքսպեդիցիոն մեքենա/საექსპედიციო მანქანა
2101 - Lahváček (Echt veterán 1975)
Uživatelský avatar
dusin
 
Příspěvky: 1022
Registrován: čtv srp 26, 2004 17:42
Bydliště: Libomyšl


Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků