Stránka 4 z 6

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: sob pro 05, 2015 21:45
od luboš
:lol:

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2015 13:21
od dirtjump
tak start sa uz konal.. :) startlo to celkom pekne .. :) treba dokoncit nejake veci,co som aj cakal ale inak to celkom dobre vyzera :D

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2015 18:36
od Ivo
Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: pon pro 07, 2015 22:50
od dirtjump
Ivo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?



zatial ano :D

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: úte pro 08, 2015 07:11
od Luděk Musil
dirtjump píše:
Ivo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
zatial ano :D
Jen aby nedošlo ke změně textu na: Kde domov můj :lol: . L.

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: úte pro 08, 2015 09:57
od dirtjump
Luděk Musil píše:
dirtjump píše:
Ivo píše:Ještě pořád máte v hymě " nad tatrou sa blýská" ?
zatial ano :D
Jen aby nedošlo ke změně textu na: Kde domov můj :lol: . L.


:D :D :D :D

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2015 20:13
od dirtjump
tak uz som to skusal aj s karbecom za turbom...utesneni bol vydrzalo to len 2km,rozmyslal som pouzit karbec 21053 ten ma prepad do nadrze,da sa pouzit regulator tlaku paliva...alebo mate niekto nejake vychytavky s mechanickym karbecom ?

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2015 20:38
od Vašátor
Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování :!: , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.

Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza :P

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2015 22:15
od dirtjump
Vašátor píše:Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování :!: , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.

Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza :P


karbec je upraveny z madarska, rozdiel je v tom ze tesnenie som si vyrobil gumene, je z neho vybrany sytic,zaslepene vsetky zbytocne otvori...v mieste lopatiek ma 55mm...tlacim momentalne 0,9bar... karburator zajtra pozriem ake su tam trysky atd... al vravim to je z madarska...

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2015 22:37
od Panthymaeus (Honza)
Vašátor píše:Podle mne pleteš hrušky s jabkama. Mluvíš o regulaci tlaku paliva a zároveň o karburátoru. Regulace tlaku paliva se používá u vstřikování :!: , kde má svůj opodstatněný význam - vstřikovací tryska dá víc paliva. Ovšem karburátor pracuje úplně jinak. Karburátor palivo nevstřikuje, palivo z karburátoru neproudí díky tlaku palivové pumpy, ale je strháváno proudícím vzduchem. Pokud snížíš tlak paliva u karburátoru, při plném výkonu nebude stíhat benzín dotékat do plovákové komory a krmit motor. Pokud tlak paliva zvedneš, uchčiješ motor protože nezavře plovákový ventil. Pokud tedy karburátor nestíhá dávat palivo, není to tlakem palivové pumpy, ale natryskováním karburátoru.

Jaký má to tvoje turbo průměr v místě lopatek? Jaký tlak tlačí? Jaký karburátor máš osazený? Jaké má karburátor průměry difuzorů? Jak je natryskovaný? A teď se ukaž, že to tam nemontuješ bezmyšlenkovitě jak lojza :P


Vašku, regulace tlaku paliva je potřeba i u karbece. Když zvyšuješ plnící tlak v sacím potrubí, potřebuješ karburátor zásobovat vyšším tlakem paliva a regulátor slouží k tomu, aby tlak od čerpadla odpovídal tomu plnícímu a karburátor fungoval v zásadě, jak u klasiky...

Edit: Kdyby jsi při zvyšování tlaku v sacím potrubí nezvyšoval tlak paliva v trysce, mohlo by se v extrémní situaci stát, že by jsi dohnal stlačený vzduch skrze trysku až třeba do plovákové komory a nebo ještě dal.

Neberte mě úplně vážně, vše co píši je pouhá teorie vyčtená ze schémat a z knížek o fungování karburátorů a turbodmychadel.

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: stř pro 09, 2015 23:57
od luboš
Jenomže tlak turba nabíhá postupně podle otáček a zatížení motoru. Například při jízde po rovině třeba 90km/h je v sání podtlak.
Takže pokud by to bylo jak píše panthymaeus musel by se zvyšovat tlak paliva v závislosti na tlaku turba což je asi nereálné.
Jsou karburátory podtlakové a přetlakové, nejní to tak jednoduché a seřízení už vubec ne .

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2015 07:08
od Panthymaeus (Honza)
luboš píše:Jenomže tlak turba nabíhá postupně podle otáček a zatížení motoru. Například při jízde po rovině třeba 90km/h je v sání podtlak.
Takže pokud by to bylo jak píše panthymaeus musel by se zvyšovat tlak paliva v závislosti na tlaku turba což je asi nereálné.
Jsou karburátory podtlakové a přetlakové, nejní to tak jednoduché a seřízení už vubec ne .


Zvyšovat tlak paliva na základě tlaku ze sání není problém, od toho tu jsou regulátory paliva ovládané tlakem (například: http://www.speedpro.eu/regulator-tlaku-paliva-turbo-motor-karburatory-p-13056.html), kde se zvyšujícím tlakem vzrůstá tlak paliva.

O přetlakových karbech toho není moc k dohledání, snad jen to, že je měli Renaulty a pár dalších aut. Pod turbo se ale dá používat i podtlakový s úpravami (a ty jsou kámen úrazu a problémů). Nikdo ti neřekne jaké jsou potřeba u konkrétního kusu. Někdo to řeší zavřením karbu do krabice natlakové stejným tlakem jako je v sání (staré mustangy a jiné ameriky) a jiní to řeší tlakem zavedeným do míst odvětrání karburátoru (zjednodušeně).

Já se do toho nehodlám pouštět právě kvůli seřízení a potřebnému času na ladění. Vlastně celé je to velký problém naladit. Zajímalo by mě, zda "dirtjump" hlídá bohatost směsi a jak. Nejideálnější by asi byla lambda...

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2015 09:12
od dirtjump
Já se do toho nehodlám pouštět právě kvůli seřízení a potřebnému času na ladění. Vlastně celé je to velký problém naladit. Zajímalo by mě, zda "dirtjump" hlídá bohatost směsi a jak. Nejideálnější by asi byla lambda...[/quote]


lamba by bola najidealnejsia :D lenze lambdu nato nemam,skusame to ladit vymenou roznych trysiek...snad sa nieco realne na jazdu podari,a bude to ako tak jazdit ...

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2015 09:25
od uha2324
Jaka je vubec vyhoda pretlakoveho systemu? Rekl bych ze snad jen kratsi turbo-lag..?
Trochu jina situace je pouzit pretlakovy system u supercharger-u (linearni charakteristika) se vstrikovanim a PCM, je to snaze regulovatelny system. Ale turbo (exponencialni charakteristika) a navic s karburatorem je v pretlakovem systemu tezce regulovatelne. Netvrdim ze to nejde, ale se seriovym podtlakovym intake systemem?
Dirtjump by nam mohl ukazat i nejake fotky toho co tvori.

Re: lada turbo!!!

PříspěvekNapsal: čtv pro 10, 2015 12:41
od Vašátor
Palivovou směs je určitě potřeba hlídat v celém rozsahu otáček. Pokud pojedeš v celém režimu otáček na bohatou směs, nic se nestane. Pokud ovšem pojedeš na chudou směs, motor začne klepat (což neuslyšíš), načež popraskají písty a pístní kroužky. Takže pozor na to.