Výfukové systémy, vačky

Moderátor: Moderátoři

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Cory » ned kvě 01, 2016 10:45

Su k tomu tesnenia a vyraba ho Stinger.

Neviem co moze byt na vyfuku ne/sympaticke :mrgreen: Jedine netradicne riesenie je ta priruba na poslednom dieli, co moze sposobovat problem, ak je cely vyfuk zle tvarovany - neda sa v spoji nahnut. S tesnenim medzi zvodmi a prvym dielom na madarskom vyfuku nemam zle skusenosti, ale mam ho uchyteny aj na prvodovke. Dokonca na tom Stingeri je priruba na hlavu vyfrezovana z jedneho kusu, co je podla mna o dost lepsie riesenie ako 4 jednotlive priruby v pripade madarskeho vyfuku, kde mi jedna priruba nesedi celkom idealne. Majo, nesympaticky je ti preto, lebo zavidis :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Yellow01 » ned kvě 01, 2016 22:32

To uchycení na převodovku vyzkouším. Já jsem přidal jeden silentblok na konec středovýho dílu a to taky pomohlo. Už se mi párkrát stalo, že se vyhákly oba závěsy zadního tlumiče a ten silenblok na středovým dílu výfuku to krásně celé udržel.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Coryho 2105

Příspěvekod dvk » pon kvě 02, 2016 07:50

Řešil jsem podobný problém na UAZu, jedno atypické těsnění mezi sací/výfukové svody a druhé těsnění mezi příruby svody - výfuk. Vyrobil jsem si to z odřezků tabule 3mm grafitu, resp. je to grafitový plát vyztužený uvnitř nerezovou fólií. Sehnal jsem si to ve firmě, kde dělají těsnění na míru a tento materiál používají např. i mezi jednotlivé "domky" turba. Mám to takto smontované už rok a není s tím problém, doporučuju. :thumbleft: Těsnění jsem si vysekal průbojníkama a starým dlátem, díky nerezové fólii to jde trochu ztuha, ale jde to.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Vašátor » pon kvě 02, 2016 08:37

A tenhle Stinger je ten pro mě, nebo dorazili rovnou oba tři? :mrgreen:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Majo » pon kvě 02, 2016 10:35

nesympaticky mi je okruhly zadny tlmic a prave tie priruby. Ja som s tymi zasuvackami nikdy v zivote nemal problem, ked tak vzdy len so sroubovanym spojom. A hlavne, uz som strasne zvyknuty na Janodob, pre mna su oni krali :lol:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Coryho 2105

Příspěvekod dvk » pon kvě 02, 2016 11:32

Na druhou stranu, tyto příruby ve spojení s nerez šrouby jsou pecka věc na rozebírání. A pokud má člověk ještě těsnění "v metráži" a vysekne si co potřebuje, nemá to chybu. Jediná nevýhoda je fakt akorát složitejší dopasování.

Zrovna o víkendu jsem jeden zasouvací spoj stažený sponou rozebíral, a není to nic co bych chtěl v brzké době opakovat. Zarezlou sponu jsem ukroutil a vnitřní trubku zarostlou v osazení jsem ven dostával poklepem sekyry na tlumič. :?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Cory » pon kvě 02, 2016 12:12

Vasku, ono je to prakticky jedno, kedze dalsie kusy pridu asi o 2 tyzdne. A ak by sme vymysleli dopravu k Tebe nejak rychlejsie, tak bude Tvoj :P
Ja som minule pred STK minul tolko košíkov Bohov, že do konca roka musim byť slušný :mrgreen: Zasuvacie spoje su pre mna hnus. O rozoberani ani nevravim.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Vašátor » pon kvě 02, 2016 12:36

dvk píše: A pokud má člověk ještě těsnění "v metráži" a vysekne si co potřebuje, nemá to chybu.

Pokud máš kontakt na nějakého prodejce, kde sehnat těsnění na výfuky v metráži, budu vděčen. Azbestový je zakázaný a průmyslový mi všude odmítli prodat, protože se v metráži prostě neprodává.

Na šroubované spoje jsem zvědavý. Každopádně to chce nerezové šrouby, bez těch ani prd. Spoj trubka-trubka mě osobně nijak neoslovuje. Prvně z něj teče vodní kondenzát a následně se z toho stane zarezlý nerozebiratelný spoj. Já ze začátku zkoušel různé těsnící pasty, nyní už to mažu pouze vazelínou MoS2. Alespoň to lze občas rozebrat.
U šroubovaných spojů asi hodně záleží na síle příruby. Jak se příruba prohne, může být těsnění sebe lepší a stejně to bude stát za prd.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Coryho 2105

Příspěvekod dvk » pon kvě 02, 2016 13:07

Grafitové odřezky jsem bral tady
http://www.tesatesneni.cz/

konkrétně si myslím, že to je Temagraph FI tloušťky 3mm v sekci
http://www.tesatesneni.cz/grafitove-desky.php

Nevím jak je to s posláním poštou, já jsem tam jel osobně po předchozím telefonátu, kdy jsem řekl co chci a na co a pán už to měl nachystané.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Cory » pon kvě 02, 2016 14:53

Napriklad na felde mam za katom jednu pevnu trojuholnikovu prirubu na sroby. Nikdy s tym nebol ziaden problem.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Yellow01 » úte kvě 03, 2016 09:29

Já ten můj výfuk od Janodobu hned po přivezení převařil na příruby síly 8 mm, tvar příruby jsem udělal podle těsnění Bosal BS 256-206. Výfuk mám našopovaný a šrouby používám pouze pozinkovaný. Rozebrání výfuku je otázka 10 minut bez jakýchkoliv potíží, který jsem vždycky měl se spojem zasouvacích trubek. Takže za mě výfuk jedině na příruby. A pro 2101 chci použít nerezové spony V-band. Sice jsou drahý, ale tam je to ještě o level výš.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Coryho 2105

Příspěvekod dvk » úte kvě 03, 2016 11:00

Když už sme nakousli téma spojování výfuků, jaký máte pánové názor na tento systém ?

Obrázek + Obrázek + Obrázek ?

Překvapilo mě, že se mezi díly nedává žádné těsnění - maximálně se to podmázne Bosal pastou.
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Jan Vaníček » úte kvě 03, 2016 11:42

Tento spoj mám origo na Berlingu a funguje to dobře. Pokud to člověk dělá sám, je horší to smontovat (chybí třetí ruka), těsní to, rozdělání bezproblémové.
Jan Vaníček
 
Příspěvky: 1093
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Cory » úte kvě 03, 2016 15:09

Takto to ma Samara, resp. dva lieviky oproti sebe a medzi ne sa vklada tesniaca vlozka a zvrchu sa to stahuje sponami. Nove kusy tesnia perfektne, starsie spoje su nachylne na perfektne vycistenie a treba pouzit pastu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Coryho 2105

Příspěvekod Cory » ned kvě 08, 2016 12:26

Porovnaval som Madara a Stinger.

Zvody Madar/Stinger:

- priemer potrubia pri hlave 36 mm/36 mm
- dlzka 1.-3. zvodu 30cm/30cm
- dlzka 4. zvodu 36cm/24cm
- priemer potrubia pri prirube k 1. dielu 40mm/40mm

Rozdielne dlzky 4. zvodu su sposobene inym natocenim a naklonenim priruby k 1. dielu. Madar ma v tomto male plus. Spojenie zvodov do spolocnej trubky je u Madara vyriesene navarenim trubiek do lieviku, čo vytvara zvacseny priemer v mieste spoja. Stinger ma trubky zrezane pod uhlom a zvarene k sebe. Vzhladom na spätne prudenie vyfukovych plynov z valca do valca by to malo byt lepsie.
zvody1.jpg

zvody2.jpg

zvody3.jpg

Spoj trubky a priruby pri hlave ja rieseny rovnako ako u Madara, ale tu medzeru, ktoru vidno na fotke by som zavaril a vybrusil. No rovnako to je aj na Madare. Stinger ma prirubu v kuse, čo by som hodnotil ako plus - u Madara mam prirubu k 4. valcu trosku skosenu. Ale tesni.

1. diel Madar/Stinger:

- priemer na prirube k 2. dielu 46mm/50mm

Posledny spoj trubiek je znovu spraveny rovnakymi sposobmi ako na zvodoch. Stinger ma spoj o 19cm dalej ako Madar. V kombinacii s vacsim vnutornym priemerom a pletencom je 1 diel vyfuku Stinger omnoho lepsi nez Madar. Diera na lambdu je v 10°naklone, presne tak ako by to malo byt. U Madara som ju dorabal ja, no vtedy som este nevedel, ze sklon sondy ma vplyv na jeho funkcnost. Moj Stinger bude sice na karburatore, no budem pouzivat sirokopasmovu lambdu na nastavovanie.

prvy1.jpg

prvy2.jpg

prvy3.jpg


2. diel Madar/Stinger

- priemer na prirube k 3. dielu 45mm/48mm
- dlzka rezonatora 30cm/20cm

Priruba medzi 1. a 2. dielom je riešena rovnako ako u 1,7i, na 1. dieli je grafitovy zaobleny kruzok, na 2. dieli je zaoblene "vybratie", do ktoreho dosadne kruzok. Spoj je pruzny, s 2 pruzinami a specialnymi skrutkami. Rezonator ma Stinger kratsi o 10cm, no nie plosky, ale okruhly. V tomto vedie Madar. Na nizkych objemoch to nemusi byt citelny rozdiel, ale pri vacsich kubaturach to uz asi nieco spravi. Ale tazko sudit, zvnutra som nevidel ani jeden, ani druhy rezonator. Ten mensi moze mat viac dier, ktore brzdia spätny tok plynov.

druhy1.jpg

druhy2.jpg


3. diel Madar/Stinger

Dlzky tlmicov su rovnake, Stinger ma valcovity tlmic, Madar ovalny. Priruba je seriova z Priory/Kaliny, čiže tesnenie je seriove :)

treti1.jpg
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků