Výfukové systémy, vačky

Moderátor: Moderátoři

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvekod Vašátor » stř kvě 11, 2016 20:33

Parádní porovnání :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvekod dvk » pon kvě 23, 2016 13:42

Pokud se postaví sportovní vačka s větším překrytím fází sání/výfuku a nechá se sériový výfuk, tak výsledek může být udajně ještě horší než na sériové vačce, protože zadušený výfuk brání správnému výplachu válců, který překrytí fází vyžaduje.

Co když se to ale udělá naopak, tzn. namontuje se otevřený výfuk na jinak sériový motor se standartní vačkou ? Je jasné, že nějaký drastický přírůstek výkonu se neobjeví (kromě přírůstku hluku), ale je možné, že motor naopak výkon ztratí a začne být "tupý", tzn. nemá takovou odezvu na plyn ?
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvekod Cory » pon kvě 23, 2016 19:28

1.) Ked sa postaví vačka s väčším prekrytím alebo "dlhším" prekrytím, stane sa to, že pri kratkych zvodoch preniká tlak vyfukovych plynov z jedneho valca do druheho, napr. z 2. do 1., kde plyny z 2. valca pocas prekrytia na 1. valci brania pohybu plynov z 1. valca, čím sa znižuje podtlakova schopnosť preplachu valca pri prekryti. Klasicky priklad je, ked sa na zigulak hodi ostra vacka a volnobeh musi byt aspon 1200 ot. pretože až pri tychto otačkach nestihaju plyny prechadzať z valca do valca. Ak by sme porovnali motor na ostrej vacke s klasickym vyfukom a s vyfukom s rovnakym priemerom a predlzenymi zvodami, tak maximalny vykon ostane rovnaky a zmeni sa akurat priebeh momentu - u dlhych zvodov bude lepsi (tak isto sa bude dat nastavit normalny volnobeh). Na celkovy vykon by mal vplyv az vyfuk s vacsim priemerom.

2.) Pri zachovani klasickej vacky, bezhlavom zväčšení priemeru výfuku, hlavne zvodov, a nepredlzeni zvodov,dojde k tomu, ze plyny vo zvodoch spomalia, co spôsobí slabší podtlak pri prekrytí, tým pádom v nizkych otackach nedochadza k takemu dobremu preplachu, co sa prejavi tupostou v nizkych otackach, ale ten prejav bude podla mna zanedbatelny, zasa by to bolo zivsie vo vyssich otackach. Treba si aj uvedomit ako je spraveny prechod na vacsi priemer. Vo vyfukovych plynoch pri prechode popri vyfukovom ventile vznikaju turbulencie. Pri bezhlavom nasadeni vacsich zvodov na neupravenu hlavu dojde k tomu, ze tieto turbulencie sa este zvacsia. Plyny stracaju turbulenciami svoju kineticku energiu, čím klesa ich rychlost a schopnost preplachu valca podtlakom. Ak sa spravi na vacsie zvody z hlavy plynuly prechod, tieto turbulencie sa utlmia a plyn dalej postupuje bez zbytocnych strat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvekod dvk » úte kvě 24, 2016 06:37

Super, díky za vysvětlení. :thumbleft:
2x УАЗ 452, еx 21044 a 2105
Uživatelský avatar
dvk
 
Příspěvky: 2562
Registrován: pát pro 04, 2009 16:21
Bydliště: okr. Přerov

Re: Výfukové systémy, vačky

Příspěvekod sylviashea » ned led 21, 2018 23:58

Of course, if we compare the engine to a classic blower and a blower with the same diameter and elongated leaks, the maximum performance will remain the same!It's incredible!
sylviashea
 
Příspěvky: 1
Registrován: ned led 21, 2018 23:29

Předchozí

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků