od Cory » pon kvě 23, 2016 19:28
1.) Ked sa postaví vačka s väčším prekrytím alebo "dlhším" prekrytím, stane sa to, že pri kratkych zvodoch preniká tlak vyfukovych plynov z jedneho valca do druheho, napr. z 2. do 1., kde plyny z 2. valca pocas prekrytia na 1. valci brania pohybu plynov z 1. valca, čím sa znižuje podtlakova schopnosť preplachu valca pri prekryti. Klasicky priklad je, ked sa na zigulak hodi ostra vacka a volnobeh musi byt aspon 1200 ot. pretože až pri tychto otačkach nestihaju plyny prechadzať z valca do valca. Ak by sme porovnali motor na ostrej vacke s klasickym vyfukom a s vyfukom s rovnakym priemerom a predlzenymi zvodami, tak maximalny vykon ostane rovnaky a zmeni sa akurat priebeh momentu - u dlhych zvodov bude lepsi (tak isto sa bude dat nastavit normalny volnobeh). Na celkovy vykon by mal vplyv az vyfuk s vacsim priemerom.
2.) Pri zachovani klasickej vacky, bezhlavom zväčšení priemeru výfuku, hlavne zvodov, a nepredlzeni zvodov,dojde k tomu, ze plyny vo zvodoch spomalia, co spôsobí slabší podtlak pri prekrytí, tým pádom v nizkych otackach nedochadza k takemu dobremu preplachu, co sa prejavi tupostou v nizkych otackach, ale ten prejav bude podla mna zanedbatelny, zasa by to bolo zivsie vo vyssich otackach. Treba si aj uvedomit ako je spraveny prechod na vacsi priemer. Vo vyfukovych plynoch pri prechode popri vyfukovom ventile vznikaju turbulencie. Pri bezhlavom nasadeni vacsich zvodov na neupravenu hlavu dojde k tomu, ze tieto turbulencie sa este zvacsia. Plyny stracaju turbulenciami svoju kineticku energiu, čím klesa ich rychlost a schopnost preplachu valca podtlakom. Ak sa spravi na vacsie zvody z hlavy plynuly prechod, tieto turbulencie sa utlmia a plyn dalej postupuje bez zbytocnych strat.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)