Pedál plynu

Moderátor: Moderátoři

Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » sob lis 15, 2014 09:31

Jelikož jsem o tom na fóru nic nenašel, chtěl bych se zeptat, jak je to s pedály plynu v modelech 01 - 07. Nelíbí se mi pedál plynu v 05, který ,,visí ve vzduchu", protože je vachrlatý a na mě má malý odpor. V některých 03 jsem viděl takový pedál, který ,,vycházel z podlahy" a mačkal se směrem dolů (snad pochopíte co myslím). Dal by se implementovat do 05? Má nějaké nevýhody oproti pedálu v 05? Děkuji za odpověď.
Naposledy upravil Dalibor29 dne sob lis 15, 2014 13:48, celkově upraveno 2
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Jelen » sob lis 15, 2014 09:50

Určitě by se implementovat dal, je to z prvních ročníků, později mají všechny stejné, jako 05. Je to ale jen placka přichycená k podlaze, systém nad tím je úplně stejný, tedy z té tyčky stačí sundat ta "šlapka" a nasunout ten starej pedál a přichytit k podlaze. Spíš jestli ti tam nechybí pružinka, která dává pedálu odpor.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Pedál plynu

Příspěvekod valda1971 » sob lis 15, 2014 09:50

Ty pedály "od země" měly první ročníky Žigulíků, musela by se předělat konzole a výhody/nevýhody záleží na jednotlivci....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
valda1971
 
Příspěvky: 7205
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » sob lis 15, 2014 10:19

Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.
Naposledy upravil Dalibor29 dne sob lis 15, 2014 11:18, celkově upraveno 1
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod radek mb » sob lis 15, 2014 10:25

Dalibor29 píše:Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.

Přiznávám se bez mučení, že nechápu, proč by měl být a v čem, pedál plynu, vedený shora, nestabilní. Ani mi není jasná přímá úměra " čím víc dole, tím větší odpor". To snad leda kvůli koberci.
To, že jde pedál až příliš volně, patrně působí slabá pružinka nebo její úplná absence na táhlech u karburátoru.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
radek mb
 
Příspěvky: 5186
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » sob lis 15, 2014 10:36

radek mb píše:
Dalibor29 píše:Děkuju. Jedná se mi o to, že ten starší pedál bude mít větší stabilitu, jelikož je připevněn k podlaze. A taky, čím víc ,,dole" ho budu mačkat, tím větší bude jeho odpor.

Přiznávám se bez mučení, že nechápu, proč by měl být a v čem, pedál plynu, vedený shora, nestabilní. Ani mi není jasná přímá úměra " čím víc dole, tím větší odpor". To snad leda kvůli koberci.
To, že jde pedál až příliš volně, patrně působí slabá pružinka nebo její úplná absence na táhlech u karburátoru.


No, chtěl jsem tím říci, že v 05 můžu s pedálem trochu pohybovat do stran. Doufám tedy, že pokud tam dám pedál ukotvený v podlaze, tak tuto vůli nebudu pociťovat. A s tím odporem jsem to myslel tak, že čím blíže k podlaze vyvíjím tlak na pedál, tím více musím tlačit, protože mám menší páku.

Pozn. : Výměnu pružinky jsem taky zvažoval.
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Marťas » sob lis 15, 2014 11:35

Pokud vím, tak v tom pákovém mechanismu jsou pružinky dvě. Máš tam obě?
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » sob lis 15, 2014 11:44

Jo, mám. Možná že ten odpor je malý jen pro mně.
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Marťas » sob lis 15, 2014 11:53

Zas při moc velkém odporu z toho bolí noha, hlavně na delší cestě.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Vašátor » sob lis 15, 2014 13:18

S plynovým pedálem by do strany rozhodně nemělo jít pohybovat. Pokud se ti do strany mele, je někde něco špatně (jako bylo třeba u mne, kdy bývalý majitel táhlo plynu přeříznul aby šlo lépe vyndávat a pak sešrouboval - načež se to ve spoji dosti mlelo a následně upadlo).

Pokud jde pedál plynu lehce, nepřijde mi to moc normální. Jedna pružina by měla být v motorovém prostoru poblíž výstupu pedálu z interieru, druhá pružina pak u karburátoru (na druhém konci táhla).

Co se týká pedálu z podlahy, nijak si nepomůžeš. Mám vůz i s tímto pedálem (z podlahy) a síla potřebná pro sešlápnutí je tam cca stejná.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » sob lis 15, 2014 13:43

Dobrá tedy. Děkuji za rady. Spíš než výměnu pedálu celý mechanismus zkontroluju.
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Jelen » sob lis 15, 2014 14:09

Jinak s tím odporem, když budeš mačkat pedál níž, máš pravdu. Možná to celé díky tomu staršímu pedálu získá větší odpor a stabilitu. Namontovat to tam je celkem sranda, jen sehnat ten pedál. Jdi do toho, jestli ti to bude víc vyhovovat. Měl jsem 03 s tímto pedálem a trochu jiný to bylo.
Uživatelský avatar
Jelen
 
Příspěvky: 6713
Registrován: stř kvě 17, 2006 13:33
Bydliště: Střední Čechy

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Dalibor29 » sob lis 15, 2014 14:27

Hm, ještě uvidím. :)
Dalibor
VAZ 2105

"Hranatci jsou ušlechtilé zázraky sovětské techniky, jež vznikly šlechtěním jich samotných speciálně vyšlechtěnými sovětskými inženýri, k tomuto účelu určenými. :D "
Uživatelský avatar
Dalibor29
 
Příspěvky: 72
Registrován: čtv črc 31, 2014 20:43
Bydliště: okres Novojičínský

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Petr HC » sob lis 15, 2014 14:45

Vašátor píše:... Pokud jde pedál plynu lehce, nepřijde mi to moc normální. Jedna pružina by měla být v motorovém prostoru poblíž výstupu pedálu z interieru, druhá pružina pak u karburátoru (na druhém konci táhla).

S těmi pružinami bych to nepřeháněl. Jsou-li silné, opotřebovávají se více kulové kloubky a pryžové uložení v čele kabiny. To mimochodem dovede pěkně hlasitě vrzat. Pomůže promáznutí brzdovou lapalinou.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Pedál plynu

Příspěvekod Vašátor » sob lis 15, 2014 16:43

Petře, myslím tím samozřejmě originální pružiny, které tam jsou dvě a dají se běžně zakoupit :wink:
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků