Moderátor: Moderátoři
Yellow01 píše:Nečeká doufám někdo, že by tohle mělo proměnlivej převod, že ne? Kdyby bylo tak jednoduchý a hlavně tak levný vyrábět servo s proměnlivým účinkem, tak by se to masivněji rozšířilo do výroby, ale většina běžných aut má servo s neměnným převodem. Maďaři na rally taky používaj elektrický serva, v tomhle videu je vidět, jak to funguje (https://www.youtube.com/watch?v=apgIMgM14xI). Podle mě je to hrozně přeposilovaný a nemá to žádnou zpětnou vazbu. Na rally, kde člověk potřebuje rychle kontrovat volantem při smyku nebo když jezdí slalom mezi retardérama se to hodí, ale na běžný ježdění bych to nechtěl.
Petr HC píše:Tady nejde o proměnlivý převod, ale o závislost účinku serva na rychlosti vozu. To znamená, že s rostoucí rychlostí vozu účinek serva klesá, případně se servo od určité rychlosti úplně vypne. Nejsem sice závodník, ale myslím si, že servo na závodní vůz nepatří, právě z toho důvodu, že potlačí odezvu od kol do volantu, což při různých režimech jízdy a jízdě na různých površích není zrovna to "pravé ořechové". Druhá věc je to, že záleží i na konstrukci řízení. Šnekové řízení (Lady 2101-7) už ze svého principu potlačuje odezvu od kol (šnekový převod je do určité míry samosvorný). Nejlepší odezvu má řízení hřebenové (Lady počínaje od Samary).
A dalo by se zde dále rozebírat temata předokolka/zadokolka/čtyřkolka.
mušketýr píše:Kolikpak to stojí nové?
Proč je na tom napsáno Niva 2121?
Co je ta věc vpravo nahoře?Je to snímač otáček převodovky?
Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků