Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Moderátor: Moderátoři

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Shackey1 » pon srp 04, 2014 22:53

takze diery na uchytenie budu sediet , akurat ich trochu zvecsim aby sa to dalo lepsie nastavit. Horsie to bude zo siticom a pakou na otvaranie kurenia . Sitic treba premiesnit a paka pojde prec lebo zavadzia ;) Senzor na rychlost je namontovany a sadol tam bez problemov :D foto dam neskor .
Přílohy
rozobrate 2.jpg
rozobrate.jpg
S Ladou na vzdy [color=#0000BF] [/color]
Uživatelský avatar
Shackey1
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Majo » úte srp 05, 2014 20:23

ovladanie kurenia mam mozno take, co by tam voslo(z nivy tusim), pozriem.... montuj, montuj, uz som nazhaveny na vysledok :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Shackey1 » stř srp 06, 2014 01:18

netreba Majo aj tak mi to tam bolo zbytocne da sa to otvorit aj bez tej paky a ani nepametam kedy som to otvaral :roll: . Takto vyzera ten senzor na prevodovke sedi tam ako rit na serbli :lol:
Přílohy
senzor.jpg
S Ladou na vzdy [color=#0000BF] [/color]
Uživatelský avatar
Shackey1
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Majo » stř srp 06, 2014 05:14

jasne, tak sa to totiz dava aj na 1.7i. Samaracke cislo to ma len kvoli tomu, ze to ma iny konektor nez u 2107micky...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod tomass » pát srp 08, 2014 14:33

Je potřeba o posilovači v Ladě vůbec uvažovat ? Mám u 21043 v převodovce řízení plně syntetický olej pro hypoidní diferenciál Castrol SAF-X. Dával jsem ho tam asi po 2 letech co bylo auto nový. Občas kontroluju a nepatrně dolívám - tak 10-20ml za rok, možná dva roky, ale převodovka řízení asi absolutně těsnit nejde, když má na sobě tolik těsnění (vše je na ní taky původní). Olej jsem v ní měnil podruhé asi před 8 lety i když to bylo možná zbytečné. Jen jsem dotahoval šrouby a asi 2x vymezoval axiální vůli šroubem nahoře. Kulový čepy mažu od začátku jehlou se stříkačkou přes prachovku červenou brzdovou kapalinou a nebo motorovým olejem, podle toho co mám zrovna po ruce, takže je tam maglajs obojího. Asi 2 x jsem dal do kloubů i převodovky Militec. Mazání stačí olejem tak 1x za 2 roky cca 0,5 ml do každýho kloubu. Všechny prachovky na řízení až na jednu (ta se měnila asi po 5 letech) mám původní, vizuelně nezpuchřelý, tedy neděravý kromě vpichů od jehly. Čepy řízení samozřejmě taky původní. Vůle v nich není. Pneu 175/70 R13, tlak o něco vyšší, blízký maximálnímu dovolenému tlaku výrobcem pneumatik. Když se auto sotva pohne (asi 1 km/hod), tedy skoro nemusí jet, jenom nestát na místě, tak na asfaltu otáčím dlaní v celým rozsahu otáčení volantu, šlo by to i jedním prstem. Stáří 19 let, 183 tkm. Fakt, myslím to naprosto vážně.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Majo » pát srp 08, 2014 16:39

to som cakal kedy s tym niekto pride a keby som si bol vsadil, kto to bude, bol by som vyhral :lol:

Nikto Ta nenuti aby si si posilovac namontoval aj Ty, ani aby si na auto obuval nizkoprofilove 205/50(resp 195/55) 15ky ako to mam napriklad ja, len neviem preco odsudzovat, resp. nechapat, ze niekto ma aj ine priority. Keby som musel jazdit na seriovom aute, urcite by to nebola Lada...
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod tomass » pát srp 08, 2014 18:23

Tak u těch širších pneu posilovač třeba význam má. (Určitě do doby, než se stane průser kvuli rozměru pneumatik). Alespoň, když vídám občas silniční kontrolu, tak kontrolují vždycky nějaké starší, zanedbané auto, nebo takové co zjevně vyčnívá z řady, třeba i v dobrém stavu. Alespoň podle fotky co máš v profilu Tvoje elektrony vypadají velmi pěkně, ale na druhou stranu vyčnívají na první pohled. Já třeba když už, tak ukazuju obvykle lékárničku, nebo dejchám do balonku. Asi všechno, kde se zjevně nedá najít nedostatek. I když jsem jel s nabouraným zadním blatníkem, bez zadní lampy, ani se mě kontrola neptala co se stalo. Jen doklady, kontrola jestli není kradený a za 2 minuty šťastnou cestu pane řidiči. Pojišťovák i když byla nehoda nezaviněná, věnoval rozměru pneu mimořádně velkou pečlivost. Doufal, že najde důvod neplnit. Skoro byl až vzteklej, že mu nevyšel vcelku běžný nedostatek. Měl smůlu, já tam měl správný rozměr. Tak se mi pomstil aspoň tím, že napsal totálku. Asi byl nasranej, že bych na krásným udržovaným autě zbohatnul, když sám jezdil viditelně zanedbaným i když relativně novým autem. Neumím si představit, že bych dal na auto jiný rozměr pneu, než co tam patří. Dokonce jsem po dojetí dal pryč i zimní 165/70 R13 (doporučoval značkový servis, že je to jedno) a dal 165/80 co mám v TP, přesto že s rozměrem problém nikdy nebyl.

Chtěl jsem tím říci, že i u Lady může jít volant velmi lehce. Naopak jsem seděl v autech o několik set kg lehčích, než Lada, třeba Fiat Panda ročník 2011 s hřebenovým řízením a bez posilovače trošku smůla - šlo to dost ztuha (posilovač v autě opravdu nebyl, projížděl jsem na předváděcím autě v salonu asi před 2 lety obě verze). S oběma auty jsem ujel na silnici pár km. Verze bez posilovače šla tak ztuha asi jako dodávka z 90. let bez posilovače s víc, než o 500 kg větší hmotností. Prostě se bez posilovače dalo jezdit velmi ztuha-blbě. I ve služební Felicii Pickup s hřebenem bez posilovače jde volant víc ztuha, než u mě v Ladě, takže hřebenové řízení ani hmotnost nejsou vždy ten rozhodující faktor. Když trochu zvedneš tlak v pneu, půjde i na místě řízení víc zlehka. Drncat to bude v obou případech hodně, ale to jsi se u zvětšeného profilu disku jistě přesvědčil - nic ve zlém, třeba jezdíš po kvalitnějších cestách, než já. Nejezdím po tak kvalitních silnicích, aby větší disk zvedl komfort jízdy. I jako spolujezdci v Superbu II mi byl o 1" zvětšený disk nepříjemný na komfortu jízdy oproti standardnímu rozměru disku. Majitel co s tím jezdil denně, ani nedojezdil jedny gumy a dal je pryč i s diskama. Taky ho časem to drncání štvalo. Asi tak. :)
Naposledy upravil tomass dne pát srp 08, 2014 18:36, celkově upraveno 1
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Majo » pát srp 08, 2014 18:35

Velmi nafukane 13ky(2,5-2,6) a normalne nafukane 15ky(2,2) su na komfort jazdy zhruba to iste, akurat, ze tie cm na sirke navyse ma v kazdej zakrute podrzia tak ze mozem ist o dost rychlejsie a tiez sa na nizkom profile nezohne bocnica pri extremnom prejazde tej istej zakruty..... To je vsetko o mnohych faktoroch a prioritach daneho jedinca, neda sa zovseobecnovat a tvrdit, ze len takto a nijak inak to nie je dobre.... To je ale na inu debatu, autor tejto temy je uz rozhodnuty, tak nam ostava len mu fandit a drzat palce :wink:
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod tomass » pát srp 08, 2014 19:16

Já mu taky držím palce. Je to dost originální řešení. Spíš se obávám toho, jak si člověk některými zásadními udělátky přidělá problém. Ne ve vlastním technickém řešení, proto to vlastně upravuje , ale v tom legislativním. Dřív, nebo později ten průser prostě může přijít. :( Si vem někdo tě naboří, sám si způsobí třeba jen drobné zranění (nebo se mu taky nic nestane), které třeba přifoukne, pojišťovna od toho dá ruce pryč (s ohledem na některé zásadní úpravy) a celej zbytek života nadšenej konstruktér platí jak mourovatej. :( :( :( Do brzd, řízení a podobných věcí (píšu za sebe)překonstruovávat nebudu. To musí být z fabriky..... Ale třeba držáky nárazníku, jak vyrobil JMJ jsou myslím prakticky bez povšimnutí, nevzbudí pozornost. :) A věř tomu, že se vždycky protistrana snaží něco najít. Já teda na JUDr.Sokola, nebo na JUDr. Lžičaře nemám prachy, abych si mohl dovolit absolutně cokoliv a myslím, že i oni si vybírají jen některé klienty.

Za několik dní mám soud s viníkem nehody o které jsem psal výše. Jsem ten co žaluje, protože pojišťovna krátila, viník odmítl doplatit rozdíl v podstatě ze mě začal dál dělat podvodníka, že jsem dostal dost i když to nebyla od pojišťovny ani výše faktury ze servisu. Chtěl jsem to řešit ze své havarijní, ale nedostal celou sumu. K tomu mi ještě tu mojí výhodnou havarijní se všema bonusama vypověděli. Takže jsem ztratil o dost víc, než bylo zdrávo. Pojišťovna viníka nedoplatila rozdíl. Viník taky odmítl doplatit rozdíl. K soudu jde viník a náhle se připojila k řízení jeho pojišťovna. Chci zaplatit podle účtů a náklady okolo + teď už i advokáta a soudní poplatky, nic víc. Odmítám doplácet na křiváky a šmejdy (pojišťovně jsem psal sám asi 4 dopisy, viníkovi 2, advokát pojišťovně 1, viníkovi 2, pak se podala žaloba). Jsem vstřícnější, než to na první pohled vypadá. Bylo dost času vše vyřešit a dohodnout se. K soudu samozřejmě nejdu, nebudu se rozčilovat, zastupuje mě advokát. Jsem 100%ně v právu. Přesto nevím jak to celé dopadne. Píšu to proto, že mít na autě nějakou zásadní neschválenou úpravu (třeba jen ty gumy), karty by se dávno obrátily a z viníka nehody by byl výherce jackpotu a ten soud bych měl na krku já už z titulu nějaké úpravy........to je ta odvrácená strana mince.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Vašátor » pát srp 08, 2014 21:01

No, že u nás člověk nedostane 100% ceny opravy se prostě musí počítat. Pokud je ovšem šikovný automechanik, dá se k tomu velice přiblížit. Ale to do tohoto tématu rozhodně nepatří.

Já jsem velice zvědavý, jak montáž posilovače řízení dopadne. Mně osobně řízení v Ladě vyhovuje, mám ho naprosto v pořádku a pro mne jde z lehka. Navíc nejezdím jen se svou Ladou a tak mám mnoho příležitostí pro srovnání, načež musím uznat, že na Oranžádě jde řízení opravdu lehce. Nicméně ženy jsou jiného názoru, přítelkyně se i tak s řízením občas pere a tak tomuto projektu velmi fandím. Jsem zvědavý na výsledek a držím palce ;-)
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod tomass » pát srp 08, 2014 21:32

Také jsem zvědavý. I když mi přijde zvláštní ho dávat právě pro možnou lehkost řízení i bez něj, jak jsem psal výše.
tomass
 
Příspěvky: 896
Registrován: čtv čer 28, 2012 00:16

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Shackey1 » sob srp 09, 2014 18:16

Vašátor píše:No, že u nás člověk nedostane 100% ceny opravy se prostě musí počítat. Pokud je ovšem šikovný automechanik, dá se k tomu velice přiblížit. Ale to do tohoto tématu rozhodně nepatří.

Já jsem velice zvědavý, jak montáž posilovače řízení dopadne. Mně osobně řízení v Ladě vyhovuje, mám ho naprosto v pořádku a pro mne jde z lehka. Navíc nejezdím jen se svou Ladou a tak mám mnoho příležitostí pro srovnání, načež musím uznat, že na Oranžádě jde řízení opravdu lehce. Nicméně ženy jsou jiného názoru, přítelkyně se i tak s řízením občas pere a tak tomuto projektu velmi fandím. Jsem zvědavý na výsledek a držím palce ;-)


No myslim ze si to krasne vystihol s tou priatelkou ta moja ma ten isty nazor :) cize otazka ci ide riadenie na Lade lahko alebo tazko je zodpovedana :lol: dalej to uz riesit nebudem ako vyzsie Majo napisal ja som sa uz rozhodol a neni cesty spet ;)
S Ladou na vzdy [color=#0000BF] [/color]
Uživatelský avatar
Shackey1
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Shackey1 » sob srp 09, 2014 22:55

takze po malych upravach som to tam konecne zavesil
Přílohy
20140809_172246  2.jpg
20140809_171238.jpg
20140809_170841.jpg
20140809_162534.jpg
20140809_162509.jpg
S Ladou na vzdy [color=#0000BF] [/color]
Uživatelský avatar
Shackey1
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Majo » ned srp 10, 2014 09:45

zmesti sa Ti tam prava noha? :-D zda sa mi to alebo to je fakt naklonene mierne doprava?
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvekod Shackey1 » ned srp 10, 2014 13:07

miesta tam je dost to len na tej fotke tak vyzera :o ono je to trochu naklonene uz od vyroby ale aj tak este zpevnim drziak
S Ladou na vzdy [color=#0000BF] [/color]
Uživatelský avatar
Shackey1
 
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron