Stránka 1 z 5

Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 02:25
od Shackey1
Zacinam tento tyzden s tymto zariadenim . Postupne budem podavat info o progresse ;)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 02:34
od Shackey1
Takto to vyzera doma :D

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 08:17
od mušketýr
Kolikpak to stojí nové?
Proč je na tom napsáno Niva 2121?
Co je ta věc vpravo nahoře?Je to snímač otáček převodovky?

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 08:25
od radek mb
НИВА=NIVA

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 09:45
od Michal2101
Toto mě velice zajímá, setkal jsem se s montáží elektrických posilovacu z jiných vozů např. Opel agila, ale posilovače z těchto vozů právě zabírají stejnou silou jak u stojícího vozidla tak i u jedoucího, což může být problém protože se tak nějak podle mě ztrácí odezva od kol a lehce může dojít ke smyku přední nápravy zejména na kluzných površích. Takže mě zajímá jestli a jak je zde tento problém řešen, protože do tohoto bych šel s chutí :)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 10:38
od Yellow01
Nečeká doufám někdo, že by tohle mělo proměnlivej převod, že ne? Kdyby bylo tak jednoduchý a hlavně tak levný vyrábět servo s proměnlivým účinkem, tak by se to masivněji rozšířilo do výroby, ale většina běžných aut má servo s neměnným převodem. Maďaři na rally taky používaj elektrický serva, v tomhle videu je vidět, jak to funguje (https://www.youtube.com/watch?v=apgIMgM14xI). Podle mě je to hrozně přeposilovaný a nemá to žádnou zpětnou vazbu. Na rally, kde člověk potřebuje rychle kontrovat volantem při smyku nebo když jezdí slalom mezi retardérama se to hodí, ale na běžný ježdění bych to nechtěl.

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 11:03
od Petr HC
Yellow01 píše:Nečeká doufám někdo, že by tohle mělo proměnlivej převod, že ne? Kdyby bylo tak jednoduchý a hlavně tak levný vyrábět servo s proměnlivým účinkem, tak by se to masivněji rozšířilo do výroby, ale většina běžných aut má servo s neměnným převodem. Maďaři na rally taky používaj elektrický serva, v tomhle videu je vidět, jak to funguje (https://www.youtube.com/watch?v=apgIMgM14xI). Podle mě je to hrozně přeposilovaný a nemá to žádnou zpětnou vazbu. Na rally, kde člověk potřebuje rychle kontrovat volantem při smyku nebo když jezdí slalom mezi retardérama se to hodí, ale na běžný ježdění bych to nechtěl.

Tady nejde o proměnlivý převod, ale o závislost účinku serva na rychlosti vozu. To znamená, že s rostoucí rychlostí vozu účinek serva klesá, případně se servo od určité rychlosti úplně vypne. Nejsem sice závodník, ale myslím si, že servo na závodní vůz nepatří, právě z toho důvodu, že potlačí odezvu od kol do volantu, což při různých režimech jízdy a jízdě na různých površích není zrovna to "pravé ořechové". Druhá věc je to, že záleží i na konstrukci řízení. Šnekové řízení (Lady 2101-7) už ze svého principu potlačuje odezvu od kol (šnekový převod je do určité míry samosvorný). Nejlepší odezvu má řízení hřebenové (Lady počínaje od Samary).
A dalo by se zde dále rozebírat temata předokolka/zadokolka/čtyřkolka.

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 15:21
od mušketýr
Ptal jsem se proč je na tom napsáno: Niva 2121
a ne co to znamená.
M.S:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 16:51
od Yellow01
Petr HC píše:Tady nejde o proměnlivý převod, ale o závislost účinku serva na rychlosti vozu. To znamená, že s rostoucí rychlostí vozu účinek serva klesá, případně se servo od určité rychlosti úplně vypne. Nejsem sice závodník, ale myslím si, že servo na závodní vůz nepatří, právě z toho důvodu, že potlačí odezvu od kol do volantu, což při různých režimech jízdy a jízdě na různých površích není zrovna to "pravé ořechové". Druhá věc je to, že záleží i na konstrukci řízení. Šnekové řízení (Lady 2101-7) už ze svého principu potlačuje odezvu od kol (šnekový převod je do určité míry samosvorný). Nejlepší odezvu má řízení hřebenové (Lady počínaje od Samary).
A dalo by se zde dále rozebírat temata předokolka/zadokolka/čtyřkolka.


Tak jsem to myslel. Čím je vyšší rychlost, tím by mělo být řízení tužší. Některá auta proměnlivý účinek posilovače řízení mají, ale tam se používá servo elektro-hydraulické a má vlastní diagnostiku.
U tohohle elektrickýho serva, o kterém tu je řeč bych rozhodně neuvažoval, že proměnlivý účinek umožňuje.
Já taky nejsem příznivcem serva řízení, právě naopak. Ale Maďaři to prostě na závodních Ladách dost používají. Je to jejich věc, já bych si to do auta nedal. Jezdím na 8" širokých kolech s gumama 195/45/15, volant mám s průměrem 35 cm a nemám s řízením žádný problém.

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: ned srp 03, 2014 20:33
od Marek89
Ja tiez nemam rad auta so servom, proste mat cit od volantu, aj ked v robote by som prijal servo do Multikary, lebo to na porazenie je s tym volantom v uzkom priestore.

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2014 04:30
od Shackey1
mušketýr píše:Kolikpak to stojí nové?
Proč je na tom napsáno Niva 2121?
Co je ta věc vpravo nahoře?Je to snímač otáček převodovky?



Stalo ma to nove asi okolo 400e neviem presne doviezli sme to z Ukrajiny s Majom asi pred mesiacom a pol , da sa to kupit aj lacnejsie priamo z Ruska asi za 350e bez postovneho .
Je to set na Ladu Niva 2121 ale podla vsetkeho by to malo pasovat aj na klasiku len treba u tych starsich modelov vymenit domec riadenia ale to budem moct potvrdit az neskor :D
ano to co je v pravo hore je snimac rychlosti na Ladu 2109 3843010 ci to bude pasovat zatial nemozem potvrdit

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2014 04:39
od Shackey1
inac ma to vyvod na snimanie otacok motora a dalsi na snimanie rychlosti ako to bude pracovat a ci vobec uvidime za par tyzdnov a mozno skor ak bude cas ;)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2014 07:46
od smajchl
Nikdy sem to nevidel ale ciste teoreticky kdyz to ma snimac rychlosti do prevodovky tak by to mohlo s pribyvajici rychlosti snizovat ucinnek posilovace... kdyt v tom stejne bude nakej procesor takze to dalsi penize uz nestoji jen nepoustet motor naplno vzdycky...

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2014 14:42
od Majo
stejny posilovac sa pouziva v kalinach a priorach. Pri rychlosti nad 40km sa vypina uplne, do 40 funguje premenlivo. Odozva od kolies je dobra, pri tom prednom nahone az prehnana :wink:

Ja mam v kombiku hydroposilovac, tiez z Nivy a myslim, ze toto bude lepsia volba a do buducna do toho urcite pojdem. Vsak uvidime az to shackey namontuje, sam si od toho slubujem dost. Kto ma na aute 165ky kolesa a volant z Karosy si mozno zvykol na absenciu posilovaca, kto vsak pouziva Ladu na denne jazdenie a obuje si na to normalne gumy a nahodi normalny volant urcite nad takouto vychytavkou zaslinta 8-)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

PříspěvekNapsal: pon srp 04, 2014 16:06
od mušketýr
To zbrojíte na slalom na srazu?To abych taky něco vymyslel.M.:S