Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Shackey1
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Shackey1 »

Zacinam tento tyzden s tymto zariadenim . Postupne budem podavat info o progresse ;)
Přílohy
medium_DSC_6240.JPG
S Ladou na vzdy
Uživatelský avatar
Shackey1
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Shackey1 »

Takto to vyzera doma :D
Přílohy
posilovac 2.jpg
S Ladou na vzdy
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1250
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od mušketýr »

Kolikpak to stojí nové?
Proč je na tom napsáno Niva 2121?
Co je ta věc vpravo nahoře?Je to snímač otáček převodovky?
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
radek mb
Příspěvky: 5189
Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
Bydliště: okr.MB
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od radek mb »

НИВА=NIVA
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
Uživatelský avatar
Michal2101
Příspěvky: 208
Registrován: stř črc 16, 2008 12:25
Bydliště: Kolín
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Michal2101 »

Toto mě velice zajímá, setkal jsem se s montáží elektrických posilovacu z jiných vozů např. Opel agila, ale posilovače z těchto vozů právě zabírají stejnou silou jak u stojícího vozidla tak i u jedoucího, což může být problém protože se tak nějak podle mě ztrácí odezva od kol a lehce může dojít ke smyku přední nápravy zejména na kluzných površích. Takže mě zajímá jestli a jak je zde tento problém řešen, protože do tohoto bych šel s chutí :)
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Yellow01 »

Nečeká doufám někdo, že by tohle mělo proměnlivej převod, že ne? Kdyby bylo tak jednoduchý a hlavně tak levný vyrábět servo s proměnlivým účinkem, tak by se to masivněji rozšířilo do výroby, ale většina běžných aut má servo s neměnným převodem. Maďaři na rally taky používaj elektrický serva, v tomhle videu je vidět, jak to funguje (https://www.youtube.com/watch?v=apgIMgM14xI). Podle mě je to hrozně přeposilovaný a nemá to žádnou zpětnou vazbu. Na rally, kde člověk potřebuje rychle kontrovat volantem při smyku nebo když jezdí slalom mezi retardérama se to hodí, ale na běžný ježdění bych to nechtěl.
Uživatelský avatar
Petr HC
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Petr HC »

Yellow01 píše:Nečeká doufám někdo, že by tohle mělo proměnlivej převod, že ne? Kdyby bylo tak jednoduchý a hlavně tak levný vyrábět servo s proměnlivým účinkem, tak by se to masivněji rozšířilo do výroby, ale většina běžných aut má servo s neměnným převodem. Maďaři na rally taky používaj elektrický serva, v tomhle videu je vidět, jak to funguje (https://www.youtube.com/watch?v=apgIMgM14xI). Podle mě je to hrozně přeposilovaný a nemá to žádnou zpětnou vazbu. Na rally, kde člověk potřebuje rychle kontrovat volantem při smyku nebo když jezdí slalom mezi retardérama se to hodí, ale na běžný ježdění bych to nechtěl.
Tady nejde o proměnlivý převod, ale o závislost účinku serva na rychlosti vozu. To znamená, že s rostoucí rychlostí vozu účinek serva klesá, případně se servo od určité rychlosti úplně vypne. Nejsem sice závodník, ale myslím si, že servo na závodní vůz nepatří, právě z toho důvodu, že potlačí odezvu od kol do volantu, což při různých režimech jízdy a jízdě na různých površích není zrovna to "pravé ořechové". Druhá věc je to, že záleží i na konstrukci řízení. Šnekové řízení (Lady 2101-7) už ze svého principu potlačuje odezvu od kol (šnekový převod je do určité míry samosvorný). Nejlepší odezvu má řízení hřebenové (Lady počínaje od Samary).
A dalo by se zde dále rozebírat temata předokolka/zadokolka/čtyřkolka.
Если бы автомобили Лада были безпроблематичными, я бы определенно русский язык забыл.
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1250
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od mušketýr »

Ptal jsem se proč je na tom napsáno: Niva 2121
a ne co to znamená.
M.S:
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
Yellow01
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Yellow01 »

Petr HC píše:Tady nejde o proměnlivý převod, ale o závislost účinku serva na rychlosti vozu. To znamená, že s rostoucí rychlostí vozu účinek serva klesá, případně se servo od určité rychlosti úplně vypne. Nejsem sice závodník, ale myslím si, že servo na závodní vůz nepatří, právě z toho důvodu, že potlačí odezvu od kol do volantu, což při různých režimech jízdy a jízdě na různých površích není zrovna to "pravé ořechové". Druhá věc je to, že záleží i na konstrukci řízení. Šnekové řízení (Lady 2101-7) už ze svého principu potlačuje odezvu od kol (šnekový převod je do určité míry samosvorný). Nejlepší odezvu má řízení hřebenové (Lady počínaje od Samary).
A dalo by se zde dále rozebírat temata předokolka/zadokolka/čtyřkolka.
Tak jsem to myslel. Čím je vyšší rychlost, tím by mělo být řízení tužší. Některá auta proměnlivý účinek posilovače řízení mají, ale tam se používá servo elektro-hydraulické a má vlastní diagnostiku.
U tohohle elektrickýho serva, o kterém tu je řeč bych rozhodně neuvažoval, že proměnlivý účinek umožňuje.
Já taky nejsem příznivcem serva řízení, právě naopak. Ale Maďaři to prostě na závodních Ladách dost používají. Je to jejich věc, já bych si to do auta nedal. Jezdím na 8" širokých kolech s gumama 195/45/15, volant mám s průměrem 35 cm a nemám s řízením žádný problém.
Uživatelský avatar
Marek89
Příspěvky: 1818
Registrován: úte úno 20, 2007 17:45
Bydliště: Čaňa, KE - Okolie
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Marek89 »

Ja tiez nemam rad auta so servom, proste mat cit od volantu, aj ked v robote by som prijal servo do Multikary, lebo to na porazenie je s tym volantom v uzkom priestore.
Lada 2105

Vaz náš, ktorý si vyvarený
roztoč sa opäť kolesa tvoje,
buď jazda Tvoja na všetkých diaľniciach
a cestach, odpusť nám naše úpravy ako
i my odpúštame Tvoje neduhy a neuved nás
do pokušenia prejsť na inú značku a zbav
nás všetkých protivných techinkov STK.
NATURAL!
Uživatelský avatar
Shackey1
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Shackey1 »

mušketýr píše:Kolikpak to stojí nové?
Proč je na tom napsáno Niva 2121?
Co je ta věc vpravo nahoře?Je to snímač otáček převodovky?

Stalo ma to nove asi okolo 400e neviem presne doviezli sme to z Ukrajiny s Majom asi pred mesiacom a pol , da sa to kupit aj lacnejsie priamo z Ruska asi za 350e bez postovneho .
Je to set na Ladu Niva 2121 ale podla vsetkeho by to malo pasovat aj na klasiku len treba u tych starsich modelov vymenit domec riadenia ale to budem moct potvrdit az neskor :D
ano to co je v pravo hore je snimac rychlosti na Ladu 2109 3843010 ci to bude pasovat zatial nemozem potvrdit
Naposledy upravil(a) Shackey1 dne pon srp 04, 2014 04:42, celkem upraveno 1 x.
S Ladou na vzdy
Uživatelský avatar
Shackey1
Příspěvky: 60
Registrován: stř čer 26, 2013 16:42
Bydliště: Trstena (Orava) Limerick (Ireland)

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Shackey1 »

inac ma to vyvod na snimanie otacok motora a dalsi na snimanie rychlosti ako to bude pracovat a ci vobec uvidime za par tyzdnov a mozno skor ak bude cas ;)
S Ladou na vzdy
Uživatelský avatar
smajchl
Příspěvky: 413
Registrován: ned lis 21, 2010 14:11
Bydliště: Praha

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od smajchl »

Nikdy sem to nevidel ale ciste teoreticky kdyz to ma snimac rychlosti do prevodovky tak by to mohlo s pribyvajici rychlosti snizovat ucinnek posilovace... kdyt v tom stejne bude nakej procesor takze to dalsi penize uz nestoji jen nepoustet motor naplno vzdycky...
Majo
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od Majo »

stejny posilovac sa pouziva v kalinach a priorach. Pri rychlosti nad 40km sa vypina uplne, do 40 funguje premenlivo. Odozva od kolies je dobra, pri tom prednom nahone az prehnana :wink:

Ja mam v kombiku hydroposilovac, tiez z Nivy a myslim, ze toto bude lepsia volba a do buducna do toho urcite pojdem. Vsak uvidime az to shackey namontuje, sam si od toho slubujem dost. Kto ma na aute 165ky kolesa a volant z Karosy si mozno zvykol na absenciu posilovaca, kto vsak pouziva Ladu na denne jazdenie a obuje si na to normalne gumy a nahodi normalny volant urcite nad takouto vychytavkou zaslinta 8-)
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1250
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: Montaz elektronickeho posilovaca riadenia do Lady 2103 .

Příspěvek od mušketýr »

To zbrojíte na slalom na srazu?To abych taky něco vymyslel.M.:S
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“