Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Moderátor: Moderátoři

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Vašátor » úte čer 17, 2014 21:19

1° mimo toleranci na odklonu, nebo kde? A máš odklony pozitivní nebo negativní? Dělal to nějaký servis, co má se žigulíky zkušenosti? Je potřeba nejlépe auto nezvedat a řádně propérovat. Kompletní geometrii na 2105 jsme dělali zrovna v pátek (také po výměně všech ramen a navíc po drobné bouračce) a nepropérování udělá na odklonu klidně i 3°.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Dusan » úte čer 17, 2014 21:52

No ja nieviem, ale rozhybat to Icko na ktorom je spodne rameno mi dalo vzdy dost namahy, aby sa dal nastavovat zaklon a odklon kolesa. Kto vam to robil ? Krivo nalisovane silentbloku budu po 5000km na sracky, a ak to niekto dotiahol na fix vo vzduchu tak tak isto, dotiahnut sa musi ked je auto na zemi. DAj tu obrazok z protokolu geometrie.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Junior_131 » úte čer 17, 2014 22:03

Uff, to je nic moc sprava. Myslim ze sa to dotahovalo vo vzduchu. Protokol dam zajtra, nechal som v aute. Odklon na jednom kolese je v tol., druhe koleso je o stupen mimo. Zaklon je na jednom kolese mimo o 4 stupne, to si pamatam z protokolu.
Vasiľ - Lada 2105. 1700 ccm na cestách a necestách svetom
Uživatelský avatar
Junior_131
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv črc 11, 2013 12:06
Bydliště: Žilina

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Junior_131 » úte čer 17, 2014 22:13

Vašátor - odchylka na odklone - koleso je hore vzdialenejsie od osi vozidla. teda keby obe kolesa tak boli, boli by ako keby do V. Tolko k otazke, ci pozitivna alebo negativna :)

Propérovat - mozes vysvetlit? Moze to mat teda spojitost s novymi pružinami atď?
Vasiľ - Lada 2105. 1700 ccm na cestách a necestách svetom
Uživatelský avatar
Junior_131
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv črc 11, 2013 12:06
Bydliště: Žilina

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Cory » stř čer 18, 2014 05:50

Kto neveri, ze sa da zaklon spravit doma, moze prist a ukazem :mrgreen:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod ger007 » stř čer 18, 2014 10:02

properovat znamena ze auto sa pohupe hore dole. jako chytit za naraznik a hore dole ponatahovat, proste aby si vsetko sadlo na svoje miesto...

no ja som pisal ze ked niesi cory doma to nespravis :-D
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Vašátor » čtv čer 19, 2014 11:29

Takže máš odklony do V o 1° mimo toleranci? Tak to je velice zajímavé. My nastavujeme většinou okolo 1° do negativu (čili A), protože při zatížení auta jdou kola do pozitivu (čili do V). Tudíž pokud je máš na nezatíženém voze do pozitivu, při naložení vozu půjdou do pozitivu ještě většího. Jak jsou na tom pružiny? Nejsou unavené? Nicméně ten 1° defakto nic není.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Junior_131 » pát čer 20, 2014 07:34

Opäť zase jeden blbý dotaz.
Riešime, ako čo najviac chladiť auto za každých okolností /cca 40-50 v tieni/, bežná rada je: vykuchať termostat. Znamená to vybrať z neho úplne všetko, teda nechať otvorený malý aj veľký okruh súčasne, alebo sa musí malý okruh uzavrieť /vrchný vývod/?
Vasiľ - Lada 2105. 1700 ccm na cestách a necestách svetom
Uživatelský avatar
Junior_131
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv črc 11, 2013 12:06
Bydliště: Žilina

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Junior_131 » pát čer 20, 2014 08:22

Och, neprisla mi notifikacia na odpovede: Vašátor - pružiny sú úplne nové...je to určite výsledok výmeny ramien, niečo tam jednoducho nesedí ako má. Podľa protokolu /ktorý som zase zabudol odfotiť/ je to teraz na 1° do V. Viac sa to už ale nastaviť nedá..je to nadoraz.
Vasiľ - Lada 2105. 1700 ccm na cestách a necestách svetom
Uživatelský avatar
Junior_131
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv črc 11, 2013 12:06
Bydliště: Žilina

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Vašátor » pát čer 20, 2014 12:08

Njn, když to nejde, tak to nejde.

Vykuchat termostat mi přijde jako blbost, podle mne v něm takové ztráty proudění vody nebudou. Navíc problém s chlazením není v oběhu vody, ale v odvětrání chladiče. Neříkám, že vykuchání termostatu nepomůže, ale pokud mi to neřekne někdo, kdo to má vlastnoručně odzkoušené na svém voze a nemá to jen z doslechu "jedna babka povídala" či "měli jsme to na Škodovce", tak to pro mne bude prostě hloupost. Pokud by ses ale pro kuchání termostatu rozhodnul, musí být otevřen POUZE velký okruh, jinak neuchladíš absolutně nic.

Apropo k chlazení ... jak jsem již psal, problémem bude odvětrání chladiče. Moje zkušenosti z dlouhých cest (až do Turecka, hory do 2500m.n.m. ,....) říkají, že problém v oběhu vody není. Když jsem měl rafičku v červeném poli, chladič byl horký jak na vstupu, tak i na výstupu. Větší proudění vody by tedy nikam nevedlo. Chce to mít celý chladící okruh prostupný a v pořádku, doporučuji udělat čištění chladící soustavy. Co mám v dobrém odzkoušeno, je pouhé pootevření přední kapoty - horký vzduch pak nejde pouze pod auto, ale jde i vrchem pod kapotou (škvíra nezacvaknuté kapoty stačí) a teplota hezky klesne.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Dusan » pát čer 20, 2014 15:40

Mozno by stalo za to kupit novy chladic, 100% stave nezaneseny. vyhadzovat termostat je zbytocne ak funguje ako ma, lenze prax je taka ze ked sa spusti voda z motora co tam bola 10rokov tak to termostat nerozdycha a treba novy.
Dusan
 
Příspěvky: 3869
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Junior_131 » pát čer 20, 2014 16:04

je tam uz novy chladic, ale nejaka extra zmena to nebola...niekde je rozhodne este chyba, lebo v strede ta rucicka nie je nikdy, ani ked je 15 stupnov...stale sa taha doprava ako posadnuta :) mam aj novy termostat, povodne som ten stary povazoval za uplne dobry, ale skusim novy a uvidim. Akurat ma uz pomaly prestava bavit stale vypustat system :)

Moze byt problem so zavzdusnenim systemu? Chladic odvzdusnujem klasicky, nalejem to tam, necham bezat motor a potom pripadne dolejem. Ale napadlo mi, ci nemoze byt zavzdusneny aj vymennik kurenia.

A este jeden dotaz, k ovladaniu kurenia. Konecne sa nam podarilo rozhybat bowdeny na ovladani a chcem sa spytat, co presne ovladaju bowdeny na teply a studeny vzduch. Nerozumiem tomu systemu. Co sa stane so systemom, ked dam naplno bowden na studeny a co ked dam naplno bowden na teply vzduch? Vdaka
Vasiľ - Lada 2105. 1700 ccm na cestách a necestách svetom
Uživatelský avatar
Junior_131
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv črc 11, 2013 12:06
Bydliště: Žilina

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Majo » pát čer 20, 2014 16:12

packa na teply vzduch = ovladanie ventilu kurenia. Naplno = otvoreny ventil = voda prechadza vymennikom kurenia, zavrete = zavrety ventil = voda nejde do kurenia.

packa na studeny vzduch = ovladanie klapky umoznujucj vzduchu prudit do auta. Ked je zavrety auto ani nekuri, ani nechladi, proste nema odkial prudit vzduch do interieru a vnutorny okruh to nema. V podstate tuto packu mam v kazdom aute naplno :-D
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Vašátor » pát čer 20, 2014 18:55

Pokud máš nový chladič a stejně jde teplota nahoru, i když je chladno, je tu několik možností.
1) zavzdušněný systém - lze odvzdušnit ještě i přes čidlo teploty motoru (na hlavě). Pokud ale topení hřeje naplno, zavzdušněnost systemu není pravděpodobná.
2) špatný termostat, který neotvírá naplno
3) špatná vodní pumpa, která tlačí málo vody

Obě poslední možnosti poznáš podle toho, že vrch chladiče bude horký, spodek (výstup) chladiče bude vlažný ne-li studený. Potom ještě osahej vstupy na termostatu, ale krátký okruh je tak krátký, že bude teplý tak či tak. Nicméně vstup do termostatu krátkého okruhu by neměl být teplejší, než vstup dlouhého okruhu.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9311
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: Lada 2105 - Vasiľ /expedičný voz/

Příspěvekod Junior_131 » pát čer 20, 2014 20:30

Super rady, vďaka páni, zajtra otestujem na dlhšiu trasu, skúsim chladič atď. Nový termostat aj pumpu mám nachystané, len mám väčšiu dôveru v pôvodné diely :).
Vasiľ - Lada 2105. 1700 ccm na cestách a necestách svetom
Uživatelský avatar
Junior_131
 
Příspěvky: 50
Registrován: čtv črc 11, 2013 12:06
Bydliště: Žilina

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků