smajchl píše:No to je mi jasny ze to ukazuje skokove, ale lepsi nez nic, hlavne kdyz ty svody s lambdou uz mam... ji nakonec nemusim ani pouzivat, ale na to ladeni abych videl jeslti uz je to moc bohaty nebo naopak malo si myslim ze dobra pomucka nebo ne?
Je teda otázka, co vlastně naladíš a jaký to má smysl. Já bych se s tímto nezabýval, jedině s širokopásmovou sondou, anebo změnit metodu - a měřit třeba CO. To jsem i začal, mám spojité měření CO, ale skončil jsem na tom, jak fyzikálně spolehlivě ředit výfukové plyny. I to jsem vymyslel, s jistýma systematickýma chybama, no - a co bys řekl. Vykašlal jsem se na to, jsem línej.
Metoda je založená na snímači, který je levný a měří spojitě do 1000, resp. 2000ppm CO. Ředění jsem založil na definovaném potrubí protékaném čistým vzduchem asi padesátinásobným průtokem, než je předpokládaný průtok výfukových plynů. A ten je jaký?
V podstatě si měřič postavíš z novoduru z instalatérství, ale detaily, detaily a zase detaily... žerou čas, kterej není.
Co se ladí šroubkama na karbecu? Volnoběh a nízké zatížení. Co z toho? Kulový. Na seřízení havní soustavy nic nemáš, nastavíš milimetry hladiny a je to. Emise jsem si s přivřenýma očima natočil sám přímo na kontrole emisí, byl tam normální člověk.
Ještě proč ne kasickou lambdu: Protože prdlajs poznáš, kolik to ukazuje. Existuje sice možnost levnou sondu přecejchovat na linearizovanou stupnici, ale to si neuděláš. A jestli uděláš, tak teoreticky, tabulkou, bez možnosti praktického ověření. Základem je znalost převodní charakteristiky TVOJÍ sondy, přesné měření (8b převodník je málo) a ověřit výsledky.