2102 Adventure

Moderátor: Moderátoři

2102 Adventure

Příspěvekod mates750 » úte říj 29, 2013 00:52

Nazdar mal by som par otazok a prosbu o radu. Prave vyvaram svoju 02jku a chcel by som z nej urobyt take expedicne vozidlo.
Aby som objasnil situaciu chodievame pokial sa da na výlety na motorkach enduro do slobodných neskazených krajín ako Rumunsko , BIH , Montenegro , Albansko a ked ze sa chcem o krasi týchto krajin podelit a na motorke to nejde. Havne ked to ma byt s mojim otcom ktoreho vek a hlavne zdravotný stav to vylucuje rozhodol som sa ze sa mi ako majitelovi auta lada 02 ponuka moznost tieto krasi sprostredkovat pohodlnejsie zo sedadla spolujazca. Nejde o absolutný off road ale o lesne polne cesty dajme tomu obcas v dost zlom stave.
Moj plan co sa auta týka je nasledovný: Plecharina standard vyvarit nastriekat, tmice čapy ....jasne vsetko zle pomenit. Zadne struny lada niva ked sa nalozi kufor nech nesedi na zemi. Kolesa 14 (fiat Doblo ET 31) a pneu 185/80C(pevne nepreraziš) Zahradka ako na SUV taka offroadova hmlovky hore , plech pod motor......
Je navrhnuta niaka hruba predstava potrebujem poradit napriklad v tom ze to co planujem ako struny z nivi ze mozno nepasuju ze sa mi take pneu nezmestia a podobne technicke dotazi. Motor chcem zatial ponehat povodný aj ked ma serie ze na dialnici 90km/h lebo dalej to reve.(možno vymenit dif z 03??) O výkon nejde priorita je spolahlivost priechodnost. Preto beriem aj pripomienky co si brat zo sebou na taku cestu ake nahradne diely.
Co potrebujem momentalne: ciklovac, lave zadne okno kufrove, a myslel som ze su vybite kardanove kríže ale vola je medzi kardanom a prevodovkou nie v hardi spojke!! ale ta cast co sa vsuva do prevodovky.
Vdaka za vase nazory a rady
mates750
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 28, 2010 20:08
Bydliště: bratislava

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod ger007 » úte říj 29, 2013 18:52

ked to ma chodit po dialnici, tak urcite dlhsi diff, 2102 ma najkratsi diff aky sa do lady daval, pokial to ma chodit po dialnici v klude by som dal dlhsi dif ci uz 2103 (4,1) alebo 2106 (3,9) ale to by teda uz chcelo silnejsi motor, v klude tam hod 1500vku alebo 1700vku, vacsinou je to minimum uprav, znizis spotrebu zlepsis jazdne vlastnosti, mozno by si mohol dat aj 5q prevodovku nevydrzi tak dlho ako 4q, ale ja ju mam uz 60tkm a nenisu problemi. zadne pruziny ani nemusis davat nivove, staci ked si kupis na UA original kombikove neake tvrde, (cervene) a das do nich napriklad gumove Hcka, Co sa capov tyka doporucujem TRW, cena stejna ako vsetky ruske ale kvalita je niekde inde.
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod Majo » úte říj 29, 2013 19:22

Pri kolesach 185/80 R14 by bol dif 3.9 pridlhy. Hlavne ked planuje rozbite cesty, kde sa casto zidu skoro volnobezne otacky a pomale prejazdy aby to nehrabalo. 4,1 dajme tomu, no skor by som isiel cestou 5stupnovej prevodovky.
Kazdopadne tie kolesa su dost velke, ja pouzivam na kombika (2104) na zimu 195/65 R14 a uz je to natesno. ET mam tiez okolo 30 vzadu a 35 vpredu. Ked dam na tieto kolesa retaze, tak chytaju vzadu o lemy blatnikov. To by si musel pri pouziti 185/80 upravit, pripadne zdvihnut.
Pruziny z Nivy vzadu to mierne zdvihnu, myslim ze tak akurat, ale asi nie dost pre pouzitie tych kolies. Inak zadne pruziny z Nivy su tvrdsie a kratsie ako kombikove, nenalozene je to nizsie lenze sa da viac nalozit. Ja pouzivam pruziny zo Chevrolet nivy, tie su este o nieco tvrdsie nez niva. Predne pruziny ma Niva kratke a tvrde, to nie je pre taketo auto dobre, tie by som nechal povodne plus 2cm podlozky.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod mates750 » stř říj 30, 2013 08:39

Dakujem za nazori. Ger007 je mi jasne ze 1500 by bolo fajn a prípadna dialnica by sa isla urcite lepsie ale samozrejme je to o nakladoch a v konecnom dosledku by som mohol kupit rovno JEEP CHEROKI. Aj tak vyvaranie , striekanie, striekanie dutin(To je tiez dilema ze čím) Vyroba zahradky , kupa svetiel na zahradku , Výmena spojky , kupa diskov a pneu........ Je to fakt dost penazi.
Majo: 5 kvalt nechcem ide o spolahlivost ten dif porozmyslam , no a pneu by som nerad kupil a potom bol problem pozeral so aj 175/80 14 ale ci je to niaky rozdiel netusim. No a struny to si ma prekvapil ze niva ma kratsie struny tak potom som vydel napredaj nafukovacie vankuse co sa vsuvaju do strun alebo dat este jednu strunu do povodnej struny. Predne necham povodne. A to je co " Chevrolet nivy " ???
mates750
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 28, 2010 20:08
Bydliště: bratislava

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod Cory » stř říj 30, 2013 10:35

No pri tolkych nakladoch na vyvaranie a striekanie je zamena motoru za silnejsi pouha čerešnička na torte. Chevrolet Niva je automobil. Kuk Google.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod ger007 » stř říj 30, 2013 12:02

Hm hm ked si zoberem ze len za najlacnejsi autolak das 250 e len to tak fuknr. Neaky motor za 100e uz ta nevytrhne
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod Cory » stř říj 30, 2013 12:25

za 100e uz ma 1,7 v dobrom stave.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod mates750 » stř říj 30, 2013 20:29

Dobre aj ked 100euro sem 100euro tam a cena stupa aj ked motor vide len kilo. No dobre nechcem tahat nove vlakno ako a co vsetko treba riesit pri vmene motora z 1,2 na 1,7 predpokladam vstrek. Ale skor spolahlivost motora 1,7 by ma zaujmala nieje na tom horsie ako karbec 1,5?? Ozaj mate niekno bočne lave zadne okno???? ak pasuje aj z 04ky ale malo by pasovat potvrdte. Razhodol so sa ze struny skusim niako vypodkladat teda zadne ak mate recept posunte. A vyjadrite sa co by ste si zobrali zo sebou na dlhsiu cestu inými slovami co sa moze najskor posrat.
mates750
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 28, 2010 20:08
Bydliště: bratislava

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod Cory » stř říj 30, 2013 20:33

1,7 sa k nam dovazala len na jednobodovom vstrekovani (v novsich nivach na MPi), ale jednoducho sa da prerobit na karburator, ktory sa tam supne z 1,5ky. Spolahlivost - povedal by som rovnaka, ide skoro o totozne motory.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod Majo » čtv říj 31, 2013 08:57

Motor 1.5/1.6 kupis, chytis, zalozis, neriesis. Teda ak ho kupis s karbom a rozdelovacom, tie su ine ako u 1.2jky, ostatne je totozne.
Motor 1.7 kupis, odstrojis a zhanas rozdelovac, karb z 1.5/1.7. Predne prsia, remenicu a sanie pouzijes z 1.2jky. Zalozis a ides.

Zadne pruziny sa daju bud podlozit vyrobenymi podlozkami(na ktore tu je niekde vykres, mozno v niva sekcii), alebo este jednoduhsie, na ukrajine sa daju kupit tie gumene srandy v ktorych pruzina drzi v hornej casti. Predavaju sa origo co su odhadom 1.5cm hrube, az po 6cm. Presne odstupnovanie neviem, su asi 3 druhy.... Stoji to par euro, Cory by to mozno bol ochotny doviezt(ak nie si dalsi z radu spekulantov co si nieco od neho vyprosikaju a potom sa na to vyseru).

Ked ides na dlhu cestu je vyhodne nebrat zbytocne vela veci, hlavne v takom malom aute ako je 02. Zbytocnym pretazenim si mozes totiz privodit nejaku zavadu, s ktorou nepocitas. Napr ja som raz viezol do RO skoro celu prednu napravu nahradnu a tym som tak pretazil zadok, ze mi ohlo uchyty uchytenia zadnej napravy a zlomilo kardan. Lepsie je spravit DOKLADNU predodjazdovu kontrolu a co si myslis, ze by nemuselo vydrzat rovno vymenit.
Je vhodne skontrolovat stav capov, ramien, kardanu, diferaku, hladiny olejov(idealne pomenit), ak ma nieco volu(vodna pumpa, alternator...), vymenit cele, pripadne loziska.....
Nejaky ten palec rozdelovaca, nahradna sviecka/dve sa v tom kufri strati, ale krajiny ktore popisujes vacsinou nie su chudobne na diely do Lady, takze hlavne naradie....
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod mates750 » čtv říj 31, 2013 10:13

Majo dakujem za vycerpavajucu odpoved asi by som skor riesil 1.5 1.6 motor asi aj s difom lebo ten ma bude brzdit aj keby som dal 1.6 motor. Ak si mal na mysli tie podkladacie gumicky medzi strunu tak to nechcem ta struna nepracuje v celom rozsahu a to je pri jazde v terene aj ked pomalej na prd. Asi vyrobyt podlozky. No ale k meritu veci mal by som kupit 07-.03.alebo 06 najlepsie cely kus a riesit prehadzovat. A modlit sa aby nebol motor na sracku ze bude mat 300tisic. Co sa tyka veci co sa mozu pokazit som nemal na mysli ze si hodim dalsi zigulak do kufra. Ked ze rezervy budu na zahradke vytvori sa mi dutina vhodna na pripadne nahradne dieli. Moj nazor alternator,rozdelovac,sviecky,regler, samozrejme klynovy remen ziarovky kus kabla zdrhovacie pasky atd.....
mates750
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 28, 2010 20:08
Bydliště: bratislava

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod Luděk Musil » čtv říj 31, 2013 10:54

Na cestu do Estonska (celkem ujeto 3300 km) jsem ssebou neměl snad ani nic :D .
Ale auto bylo předtím v provozu denně a prověřeno předchozími 50000 km bez závady :idea: . L.
PS: byla to 21044i
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod ger007 » čtv říj 31, 2013 13:47

no co nahradnu cievku, par kolies, regler urcite, rezdelovac netreba staci z neho par kramov ako ND, pruziny kup urcite nove a az tie podkladaj, neake stare unavene pruziny nemaju zmysel neako podkladat lebo to je fakt cele zle. a uvidis ze ked tam das nove kombikove bude to vysoke az az... vodnu pumpu by som mozno zobral ale urcite aj s remenicou :_D samozrejme klinove remene, sam neviem, co vsetko by som si bral na taku cestu. termostat urcite, motorove diely ako vacka vahadla ventily by som urcite nebral, hardy spojku by som mozno zobral este. nech sa vyjadria ty co uz ladami boli na konci sveta
Be better, not second best
if not better, be different
LADA !

1x2104X 16V, 1x 21044, 2 x 1111, 1xB210, 1xJawa550, 1x Toyota Avensis T25

Obrázek
детские игрушки
Uživatelský avatar
ger007
 
Příspěvky: 4784
Registrován: úte kvě 06, 2008 13:38
Bydliště: NMnV - Brno

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod Majo » čtv říj 31, 2013 20:41

nemyslel som to medzi jednotlive zavity pruziny, myslel som to co je original na kazdej lade, akurat sa to vyraba v roznych hrubkach.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: 2102 Adventure

Příspěvekod mates750 » čtv říj 31, 2013 21:52

Som rad ze su ludia co na lade nieco precestovali. Ja som na mojej behal asi rok a pol a menil som vodnu pumpu , ace pumpu, ventyl kurenia ,zadne valceky ,hadicky brzdove, predne capy, tlmice,rozdelovac s tým ze som zrusil podtlakovy , loziska v predných kolesach. Tie podlozky pod struny by som si rad objednal.A struny kde kupim?? Vzhladom na obmedzený rozpocet nebudem riesit výmenu motora budem si musiet vystacit s tým co je. Pýtam sa po tretí raz pasuje zadne okno(lave ) z 04ky na 02?????????? a nema niekto volne pohodené??? a ciklovač keby bol. CORY nosí aj orgo ruske rozvody napríklad prípadne nove zadne svetla lebo neviem kde nakupovat. Mozno origo LADA bratislava oficialný dovozca ale tam som videl samu Nivu ked som tam kupoval vodnu pumpu a netrklo mi spýtat ci maju vsetky veci aj na stare Lady.
mates750
 
Příspěvky: 17
Registrován: ned bře 28, 2010 20:08
Bydliště: bratislava

Další

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků