Vrátím se k původnímu tématu a napíšu, jak jsem na to šel postupně já. Dneska už sice taky vím, že skutečně nejlepší řešení je koupit hotový funkční díl, který vydrží a funguje a i se na něj můžeš spolehnout, ale na druhou stranu i já jsem si prošel oddobím, kdy jsem vymýšlel kdovíjaké úpravy a "aby moc nestáli", když jsem ještě studoval a chtěl při tom jezdit hobby rallye
Bohužel musí být "minimální cena" vyvážena "maximálním umem" nebo možnostmi úprav. Zkrátka, pokud máš obě ruce levý a široko daleko není žádný známy, který ti zahubičku sníží hlavu, tak seš prostě vprd...
Jdeme na to:
0) příprava
- absolutně nemá cenu "tunit" auto, když není vcajku jako sériovka. Tj. pokud sou zpuchřelé hadičky na brzdách, karbec špinavej a ucpanej apod., je to bez debaty, prvotní investice musí být taková, že se auto dá to spolehlivého sériového stavu z hlediska výkonu, spolehlivosti i bezpečnosti!!
1) investice 0-1000,-
- odlehčit vše nepotřebné
- přesunout autobaterku dozadu
- snížit auto, seříznout pružiny v předu i vzadu, buď sériové, nebo předek Volha, zadek kombik/NIVA
- zrobiť závěsy náprav - ve předu např z ocelového lanka, vzadu z obyčejné kurty, kterou se vážou auta k podválu
- průchozí tlumič vejfuku, stačí otevřít zadní tlumič, vykuchat, vložit do něj navrtanou trubku, vycpat drátěnkou nebo skelnou vatou co nehoří a zpátky zavařit.
- přitvrdit tlumiče např. jiným olejem, nebo úpravou ve vnitř
- obřezat filtrbox ať se to může nadechnout
- použít karbec Weber ideálně s difuzory 23/24 nebo je převrtat na větší (např. 28/24)
- přetryskovat karbec (např. já jezdil s otryskováním: I: 162/190, II: 180/210 (tryska/vzdušnik)
- v rozdělovači dát tvrdší pružinky a trochu si s ním "pohrát" ideálně v kombinaci s lepším benzínem
- vyleštit sací kanály na přírubě sání
- vyleštit sací kanály hlavy i dříky ventilů, obrobit sedla
- snížit hlavu max o 1mm nebo snížit blok (mnohem lepší)
- odlehčit setrvačník
- kvalitní svíčky
- diferák z kombíka, převodovku také co nejkratší
- geometrie
- dvojitý stabik (podle toho jaké jsou ve předu pružiny)
2) investice 1000-5000
- koupit tvrdší gumy do silentbloků na nápravách
- ostrá vačka (přebrus sériové)
- odlehčit ojnice
- vyvážit kliku i se setrvákem a řemenicí
- jiné zapalko, např. bezkontakt
- rám z obyčejných trubek
- závodní brzdové obložení
- izolace výfuku pomocí termoizolační pásky
3) investice 5000-15000
- sportovní výfuk 50 nebo 60 a svody 4-2-1
- dvojité karburatory Weber nebo Dellorto
- sportovní vzduchový filtr
- ostrá vačka (výroba)
- sportovní tlumiče
- závodní gumy
- makrolomy místo bočních skel a a zadního skla
4) investice 15000 - 50000
- samosvorný diferenciál
- sportovní převodovka, např. hewland
- rám dle přílohy J
- hliníkové části karoserie (P+Z kapota, dveře)
5) investice 50000 - 100000
- motor na zakazku
6) investice 100000-500000
- zakoupení hotového zavodáku (MTX, VFTS apod)
7) invetsice > 500000
- zakoupení nějakého sporťáku, sice to nebude LADA, ale pojede to víc a bude žrát mín.. (tento bod je pouze informační, já sám bych ho nikdy nechtěl realizovat, LADA je prostě LADA
)
Když někoho napadne něco, co by šlo zařadit do jedné z těcho kategorií tak pište, nejsem si jist, jesli sem na něco nezapoměl