Stránka 2 z 3

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pát úno 28, 2014 20:59
od Laďuša
A na jakým kvaltu? Třeba na 4. je to 1200 :)

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pát úno 28, 2014 21:08
od Pepa
Míra151 píše:sice to sem asi nepatří ale neví někdo jaký počet otáček má motor 1200+4q převodovka při 1400otáčkách na kardanu?

Laďuša píše:A na jakým kvaltu? Třeba na 4. je to 1200 :)

Podle mě to bude 1400 a ne 1200 :D (stejně jako kardan)

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pát úno 28, 2014 21:14
od Laďuša
Jo, poplet jsem si ty čísla, samozřejmě 1400 :) Čet jsem o 1200 a blbě to napsal.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pát úno 28, 2014 21:17
od Míra151
potřebuji nejlépe 500otáček ,
sestrojil jsem špalíčkovač za traktor ale traktor nemám , sem tam si ho půjčím ale nejde to vždy tak jsem oživil po 15letech motor s převodovkou a dám to na pohon špalíčkovače jenže tam potřebuji +/- 500ot.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pát úno 28, 2014 23:04
od Pepa
500 otáček na kardanu je přibližně 1900 ot. motoru při zařazené jedničce (převodovka z 2101 s přev. poměrem 3,753) Problém bude jak udržet stejné otáčky motoru při různém zatížení a otázka je jak moc bude motoru vadit zatěžování při tak nízkých otáčkách.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2014 17:06
od uha2324
souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.
je ale mozne ze po uprave motoru, to je navyseni vykonu a pri pouziti nejlehciho diferencialu (treba z 2102) by mohla mit petka smysl i pro nejvyssi rychlost, pak ale zacne byt zase prilis kratka jednicka. takze petka ano, ale jen pro pohodli a kvuli spotrebe.
jinak dost pochybuju ze 2107 ma Cx=0,35. 2103 ma Cx nekde kolem 0.42-0.46, myslim ze Cx=0.36 ma Favorit.
Petr-HC pise vzorecek aerodynamicke sily ktera se zvysuje geometricky s rychlosti, kdyz se k tomu pripocte jeste linearni valivy odpor, da se spocitat maximalni rychlost auta - pro tuto rychlost by mel existovat prevod ktery zajisti otacky motoru pri maximalnim vykonu. zadna veda, jen to chce dynamometr :-(

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2014 18:14
od Marťas
uha2324 píše:souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.

Moment, o jakém motoru je řeč? 1.7 v rychlosti nad 80km/h nemá na pětku problém skoro s žádným kopcem.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2014 18:52
od Yellow01
uha2324 píše:souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.


To je ale blbost. Bych ti přál zažít, jak mi táhne 1700 na pětku třeba od 110 do 150 Km/h :P
Na rovině je to jak utržený ze řetězu a málokterý kopec musím podřadit za čtyři.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2014 18:59
od uha2324
dobre, ale 2107i jiz byla od pocatku konstruovana s petikvaltem. verim ze zde jiz petka neni jen ekonomicky dlouhy stupen.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: ned bře 02, 2014 22:33
od Ivo
Já ti nevím, ale i 2107 s 1,5 motorem, se kombinovaly s 5ti kvaltem. A že by byla použitelná jenom z kopce a na rovince s větrem v zádech si nemyslím.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pon bře 03, 2014 07:30
od Luděk Musil
Já mám 5q ve 21011 a taky nemám problém. L.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pon bře 03, 2014 07:37
od Majo
Takisto v 2105 1300....
Ale pokial sa bavime o maximalnej rychlosti tak aj 1.7 ju dosiahne na 4ty stupen a urcite 5ka uz potom nebude zrychlovat. Ak to tak nie je, tak je chyba v motore, ze nestiha zapalovanie alebo plnenie palivom v max otackach.
Aj na Orechu s motorom 1.9 som dosahoval 200 na 4ke a na patke to uz ani pri 180 nezrychlovalo....

Takze ano, patka je o pohodli a ekonomike jazdy, rozhodne nie o zvyseni maximalky. Ale netvrdte, ze je zbytocna a ze v kopci nevladze.

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pon bře 03, 2014 11:20
od Vašátor
Já třeba na pětku s mojí 2101 tahám kopce i plně naložen. Otázkou je, jak je vůz rozjetý, jaký je povrch silnice, jak fouká výtr :mrgreen: ... je to o spoustě faktorů, kdy motoru 1200 dojde dech. Spíš mne štve rozložení prvních třech rychlostí, které je oproti převodovce 2101 rozdílné. Jo holt slabej motor velkejm kouskům nenaučíš...

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: pon bře 03, 2014 22:32
od Luky
Vašátor píše:Já třeba na pětku s mojí 2101 tahám kopce i plně naložen

No jo, s dvanáctkou se člověk musí umět podívat na kopec z té správné strany :lol: .
Též potvrzuji naprostý neproblém s pětkou (044) v kopcích. Jen bylo celkem komické odřadit čtyři kvalty normálně a pátý vylovit kdesi mezi nohama spolujezdce :lol:

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

PříspěvekNapsal: úte bře 04, 2014 07:51
od Luděk Musil
Luky píše:.... Jen bylo celkem komické odřadit čtyři kvalty normálně a pátý vylovit kdesi mezi nohama spolujezdce :lol:
Sorry za OT, ale to mi nedá :oops: : není lepší jej lovit u spolujezdkyně :?: .
Ještě jednou :oops: . L.