rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Moderátor: Moderátoři

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Laďuša » pát úno 28, 2014 20:59

A na jakým kvaltu? Třeba na 4. je to 1200 :)
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Pepa » pát úno 28, 2014 21:08

Míra151 píše:sice to sem asi nepatří ale neví někdo jaký počet otáček má motor 1200+4q převodovka při 1400otáčkách na kardanu?

Laďuša píše:A na jakým kvaltu? Třeba na 4. je to 1200 :)

Podle mě to bude 1400 a ne 1200 :D (stejně jako kardan)
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Pepa
 
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Laďuša » pát úno 28, 2014 21:14

Jo, poplet jsem si ty čísla, samozřejmě 1400 :) Čet jsem o 1200 a blbě to napsal.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Laďuša
 
Příspěvky: 12117
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Míra151 » pát úno 28, 2014 21:17

potřebuji nejlépe 500otáček ,
sestrojil jsem špalíčkovač za traktor ale traktor nemám , sem tam si ho půjčím ale nejde to vždy tak jsem oživil po 15letech motor s převodovkou a dám to na pohon špalíčkovače jenže tam potřebuji +/- 500ot.
Přílohy
Fotografie0251kopooooooooo.jpg
Fotografie0249kooooooooooooooooo.jpg
Obrázek
Obrázek
Uživatelský avatar
Míra151
 
Příspěvky: 928
Registrován: pát črc 22, 2005 13:41
Bydliště: Skoro JEDOVNICE

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Pepa » pát úno 28, 2014 23:04

500 otáček na kardanu je přibližně 1900 ot. motoru při zařazené jedničce (převodovka z 2101 s přev. poměrem 3,753) Problém bude jak udržet stejné otáčky motoru při různém zatížení a otázka je jak moc bude motoru vadit zatěžování při tak nízkých otáčkách.
2101 r.v.09.1971
21073 r.v.06.1996
21044 r.v. 1998
Uživatelský avatar
Pepa
 
Příspěvky: 129
Registrován: úte čer 01, 2004 21:09
Bydliště: Říčany

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod uha2324 » ned bře 02, 2014 17:06

souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.
je ale mozne ze po uprave motoru, to je navyseni vykonu a pri pouziti nejlehciho diferencialu (treba z 2102) by mohla mit petka smysl i pro nejvyssi rychlost, pak ale zacne byt zase prilis kratka jednicka. takze petka ano, ale jen pro pohodli a kvuli spotrebe.
jinak dost pochybuju ze 2107 ma Cx=0,35. 2103 ma Cx nekde kolem 0.42-0.46, myslim ze Cx=0.36 ma Favorit.
Petr-HC pise vzorecek aerodynamicke sily ktera se zvysuje geometricky s rychlosti, kdyz se k tomu pripocte jeste linearni valivy odpor, da se spocitat maximalni rychlost auta - pro tuto rychlost by mel existovat prevod ktery zajisti otacky motoru pri maximalnim vykonu. zadna veda, jen to chce dynamometr :-(
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Marťas » ned bře 02, 2014 18:14

uha2324 píše:souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.

Moment, o jakém motoru je řeč? 1.7 v rychlosti nad 80km/h nemá na pětku problém skoro s žádným kopcem.
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Marťas
 
Příspěvky: 3465
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Yellow01 » ned bře 02, 2014 18:52

uha2324 píše:souhlasim s Vasatorem, na petku jede Zigul min nez na ctyrku, je to jen ekonomicky prevod, auto je s nim i vice tiche. snad jen s velmi silnym vetrem v zadech popripade z kopce petka ozije, ale na rovine bych od ni zadne rychlostni zazraky neocekaval, no a do kopce je petka nepouzitelna.


To je ale blbost. Bych ti přál zažít, jak mi táhne 1700 na pětku třeba od 110 do 150 Km/h :P
Na rovině je to jak utržený ze řetězu a málokterý kopec musím podřadit za čtyři.
Uživatelský avatar
Yellow01
 
Příspěvky: 1862
Registrován: úte kvě 17, 2005 20:14
Bydliště: Třeboň

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod uha2324 » ned bře 02, 2014 18:59

dobre, ale 2107i jiz byla od pocatku konstruovana s petikvaltem. verim ze zde jiz petka neni jen ekonomicky dlouhy stupen.
3xVAZ 2103
s Ladou na vecne casy!
Uživatelský avatar
uha2324
 
Příspěvky: 1081
Registrován: čtv led 05, 2012 12:41
Bydliště: Uherske Hradiste

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Ivo » ned bře 02, 2014 22:33

Já ti nevím, ale i 2107 s 1,5 motorem, se kombinovaly s 5ti kvaltem. A že by byla použitelná jenom z kopce a na rovince s větrem v zádech si nemyslím.
►Stodolní II◄
Expedice Estonia 2010 :hrob:
Iniciátor všeho zlého! Bacha na mě!
Život je tak rozmanitý. Každej den mě nasere někdo jinej.

Octavia combi 1,9tdi
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1998 až 5.3.2012 prodáno
Vaz 21073 1,7i, r.v. 1996 - 19.2.2012 až 20.2.2012 prodáno
Vaz 2107 1,5 AXTEC, LPG r.v.1995 - 3.6.2008 až 3.6.2008 :hrob:
Uživatelský avatar
Ivo
 
Příspěvky: 1730
Registrován: ned led 29, 2006 19:07
Bydliště: Janovice

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Luděk Musil » pon bře 03, 2014 07:30

Já mám 5q ve 21011 a taky nemám problém. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Majo » pon bře 03, 2014 07:37

Takisto v 2105 1300....
Ale pokial sa bavime o maximalnej rychlosti tak aj 1.7 ju dosiahne na 4ty stupen a urcite 5ka uz potom nebude zrychlovat. Ak to tak nie je, tak je chyba v motore, ze nestiha zapalovanie alebo plnenie palivom v max otackach.
Aj na Orechu s motorom 1.9 som dosahoval 200 na 4ke a na patke to uz ani pri 180 nezrychlovalo....

Takze ano, patka je o pohodli a ekonomike jazdy, rozhodne nie o zvyseni maximalky. Ale netvrdte, ze je zbytocna a ze v kopci nevladze.
21043(reinkarnacia), 2105 1.3k(svagrov), 2110 1.5 16V, Niva(rozobrata), Chevy Niva 1.7i, Priora1,8+, BMW e36 328iA, Fiat Tempra 2.0i.e, 4x4
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Vašátor » pon bře 03, 2014 11:20

Já třeba na pětku s mojí 2101 tahám kopce i plně naložen. Otázkou je, jak je vůz rozjetý, jaký je povrch silnice, jak fouká výtr :mrgreen: ... je to o spoustě faktorů, kdy motoru 1200 dojde dech. Spíš mne štve rozložení prvních třech rychlostí, které je oproti převodovce 2101 rozdílné. Jo holt slabej motor velkejm kouskům nenaučíš...
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Vašátor
 
Příspěvky: 9296
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Luky » pon bře 03, 2014 22:32

Vašátor píše:Já třeba na pětku s mojí 2101 tahám kopce i plně naložen

No jo, s dvanáctkou se člověk musí umět podívat na kopec z té správné strany :lol: .
Též potvrzuji naprostý neproblém s pětkou (044) v kopcích. Jen bylo celkem komické odřadit čtyři kvalty normálně a pátý vylovit kdesi mezi nohama spolujezdce :lol:
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/

Dva PoJeBy ze Skašova

„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
Uživatelský avatar
Luky
 
Příspěvky: 1994
Registrován: úte čer 15, 2010 19:44
Bydliště: na cestách/Praha 10 - Strašnice

Re: rozdil v pomeru 4-kvalt a 5-kvalt prevodovka

Příspěvekod Luděk Musil » úte bře 04, 2014 07:51

Luky píše:.... Jen bylo celkem komické odřadit čtyři kvalty normálně a pátý vylovit kdesi mezi nohama spolujezdce :lol:
Sorry za OT, ale to mi nedá :oops: : není lepší jej lovit u spolujezdkyně :?: .
Ještě jednou :oops: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10469
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků