MPi

Moderátor: Moderátoři

Příspěvekod Majo » pon led 16, 2006 21:37

a co toto:
Obrázek
tu je to trosku inak - jedno T-cko tu nieje a vyzera to jednoduchsie...
Uživatelský avatar
Majo
 
Příspěvky: 6455
Registrován: úte čer 01, 2004 19:32
Bydliště: Zvolen

Příspěvekod Trevor » pon led 16, 2006 23:57

no to pozeras zlu stranu to je je system urceny pre karburator. Tam je to trochu inak ale ako to neviem lebo u icka to riadi ECU ale tu je to neviem ako ale to bude asi solex s elektrikou takze....

Koniec koncov teba to trapit nemusi lebo ty to mas z icka takze to budes zapajat tak ako je to na obr co je o stranu dalej alebo ked to chces v origo verzii
Obrázek
530i
Chatka 12 4ever :mrgreen:
Expedicia Eesti 2010
Trevor
 
Příspěvky: 759
Registrován: ned zář 04, 2005 19:09
Bydliště: Šurany -SK

Příspěvekod expa » stř úno 22, 2006 01:54

to na tej prvej foto je mechanicky vstrek aj by som tipoval nieco z VW, ibaze co je tam navyse, je akoby stvorklapkove sanie! Co uz nie je len tak!
VAZ 2107 ... kdyz milujes, neni co resit ;)
Uživatelský avatar
expa
 
Příspěvky: 130
Registrován: čtv pro 09, 2004 15:54
Bydliště: Bratislava

Příspěvekod Jany_RS » úte úno 01, 2011 21:55

aky zasadny rozdiel je v nepriamom vstrekovani(do sacieho potrubia) okrem toho že palivo je zmiešane v presnejšom pomere smesi riadene riadiacou jednotkou,ktora ho vlastne aj škrti (čiptuning),nebolo by lepšie mechanicke vstrekovanie riadene mojou nohou :D

och,už dluho rozmyšlam nad použitim vstrekovania z karosy :mrgreen: ,lenže priamy vstrek nie je ho kam pichnut :( ...
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod MartasBrno » úte úno 01, 2011 23:36

Tak za prvé - jaký je rozdíl v nepřémém vstřikovanéí vůči čemu?
Co škrtí řídicí jednotka?
Co to je čiptuning?
Cokoliv tvojou nohou je tragedie.

Hele - mám nějaké ty dvanáctky v nevhodné konstelaci, tak sorry za můj projev.
Jestli porovnáváš systémy přípravy směsi, tak když začneš karburátorem, tak to je tzv. parametrický systém (teorie automatizace). To znamená, že míchá takovou směs, na jakou je vyroben a/nebo nastaven. Podobné to je třeba u nafťáků, jako je zetor a podobně. je tam mechanické čerpadlo, které dávkuje naftu podle toho, jak moc sešlápneš pedál plynu.
Vstřikování, které je řízeno elektronicky, dělá to, že míchá směs, která je optimální z hlediska výkonu, spotřeby paliva, emisí škodlivin. A to tak, že očuchává svoje snímače. je to tedy kvalitativně mnohem lepší systém, protože je to systém zpětnovazební, čili má uzavřenou smyčku zpětné vazby, díky které vyhodnocuje důsledky svých vlastních zásahů do procesu dávkování paliva. Díky tomu je schopem vyhodnotit potřebu korekce, kterou taky záhy provede. Takový systém ví, kdy má kolik přidat nebo ubrat. Ale vždy jen v rámci pracovního cyklu jednou, v daný čas. (SPi, MPi).
Systémy s vrstvením paliva jsou ještě o kus dále, umí, namíchat danou smes jako předešlý systém, ale umí jí udělat jisté dané množství v jiném objemu nasátého média než je výsledná směs. Totiž systémy (FSi a podobné) umí do daného objemu pracovního cyklu motoru dostat jistým způsobem namíchanou směs, která definovaně hoří tím, že používají vrstvený vstřik paliva. Tím se vytvoří v daném objemu zóna, která je zápálitelná, přičemž stejné množství paliva nasáté se vzduchem běžným způsobem by vůbec nemuselo jít zapálit, nebo by hořelo blbě. Je to pokrok.

Drobný detail, na ktrém ale hodně závisí, je doprava směsi do válců. Karbec, SPi dopravují směs do válců dlouhou cestou, kde hlavně za studeného motoru (všechny pojížďky na nákupy, po městě, do školy, do práce) kondenzuje, zvyšuje spotřebu, zhoršuje exhalace... MPi vstřikuje palivo na ventily nebo do jejich blízkosti, což je o dost lepší. Poslední v řadě je přímý vstřik paliva rovnou do válce. To je nejlepší způsob. Ale stejně jsou tyhle řešení pouhým předpokladem pro to, aby je inteligentní řídicí jednotka mohla použít.

Jak jsem už někde napsal, moderní auto, které má jezdit s dobrým výkonem, dobrou spotřebou a dobrými exhalacemi a dobrou životností, nemůže být řešené jinak, než s elektronickým pedálem plynu a inteligentním řízením. Přičemž jediným stropem technologie je akční člen, nebo objekt podléhající řízení - mechanický motor.
Cokoliv našlapeš pedálem ty, je špatně. Ty nemáš čuch na to, co motor dělá a co letí z výfuku. Od toho je řídicé jednotka se souborem čidel a snímačů a její více či méně dokonalý matematický model stroje a algoritmy k jeho řízení.

Tak a zítra tu dostanu na frak za tento aditovovaný výplod.
Naposledy upravil MartasBrno dne stř úno 02, 2011 12:16, celkově upraveno 1
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Luděk Musil » stř úno 02, 2011 06:50

MartasBrno píše:Tak a zítra tu dostanu na frak za tento aditovovaný výplod.
Pěkně vysvětleno ... já to pochopil ... :prayer: . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Luděk Musil
 
Příspěvky: 10479
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov

Příspěvekod Petr HC » stř úno 02, 2011 11:05

To Marťas Brno - co dodat k Tvému výstižnému příspěvku? Snad jen předpoklad bezchybné funkce všech - i mechanických čidel a stále se zvyšující nároky na kvalitu a čistotu paliva.
Těm, kdo chtějí "ovládat nohou" - nechť zůstanou u karburátoru. Chiptuning je tak náročná disciplina, že si troufám říci, že pro amatéra je to naprostá "Čihošť". A těch několik našich špičkových odborníků tak jako tak pouze kopíruje (a někdy se i snaží vylepšit) algoritmy vytvořené v automobilkách vyspělého světa. Změna algoritmu řízení je určitě jiná pro motor soutěžní, jiná pro okruhový a jiná pro vrchařský (a existují i ŘJ s on line přepinatelnými režimy). A všechny ty "chiptuningy" seriových motorů jsou předem připravené metody, jak motoristům vytahnout z kapsy další tisícovky (a někdy i podstatně zkrátit životnost motoru).

[ Komentář přidal: Luděk Musil: st únor 02, 2011 11:10 ]
i dalších bankovky podobných hodnot či měny :cry: . L.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod MartasBrno » stř úno 02, 2011 12:12

Někdy se musím smát nad tím, když někdo řekne, že mu to trošku kouří proto, že je to "špatně čiplé". Doháje, co to znamená "špatně čiplé"? Jako že mu s tím udělali něco jiného než měli, nebo tomu dotyčný úpravce / nahrávač nerozuměl? Celé to zavání myšlenkou, že "běžný čiptuning" dělají normální pneuservismeni, umývači aut, nebo měniči dílů po té, co si koupí do dílny počítač a diagnostiku + nějaké další vybavení. Chápu, že chtěj vydělat, toto se nikde ve škole neučí a učit nebude a taky jim to know-how málokdo bude chtít prodat, ale proč pustí z dílny kouřící auto?

No nic, to je mimo. Hlavně když sám jezdím s karbecovým autem, které moc čistotné není. Ale žádný čiptuning zhoršující funkci nemám, naštěstí. Ale to neznamená, že bych nechtěl mít "čipované" auto. Ale muselo by být udělané chytře, ne že mi tam jouda nahraje cizí program a já se budu jenom divit. Přesto je asi ten stav od výrobce auta optimální a každá úprava může víc ubrat než přidat. Pokud nejsou někde větší rezervy.
Naposledy upravil MartasBrno dne stř úno 02, 2011 12:20, celkově upraveno 1
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Cory » stř úno 02, 2011 12:18

Ono niekedy nestaci upravit len softver, ale treba k tomu upravit aj hardver-vstreky, cidla s inymi rozsahmi atd..
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Jany_RS » stř úno 02, 2011 13:09

a čomu davaju do zavodnich aut mechanicke vstrekovanie,neni to lacnejšie než uprava čiptuningom a lepšie s ohladom na vykon a nie spotrebu,a ked je vstrekovanie take dobre tak čomu robia čiptuning,ktory zvyšuje vykon,i ked to co vymysleli konstrukteri za 10 rokov tak nejaky čiptuning zvyši vykon jedine zvyšenim spotreby

a ktej dlhej cesty do valcov,počul som že pri karburatore ked predlžim sanie,podložky pod karburator že sa zvyši krutiak v určitych otačkach,neni to nahodou naopak,že čim blizšie tym lepšie,najlepšie priamy vstrek i ked všetko ma svoje vyhody a nevyhody,Mpi neni nahodou viacbodove nepriame vstrekovanie do komory nad piest abo tak dajak
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod Cory » stř úno 02, 2011 13:11

Jany_RS, mas v tom mišung :lol:
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Příspěvekod Jany_RS » stř úno 02, 2011 13:16

Cory, a kto nema? :D
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

Příspěvekod MartasBrno » stř úno 02, 2011 13:29

Ano, solidný mišung.

čomu znamená prečo?

Změnit v autě druh přípravy směsi tak, aby to auto šlapalo na 100% není ani jednoduché, ani levné. Chiptuning taky není jednoduchý ale je levný v tom, že není třeba nic vyměňovat - "pouze" se přeprogramuje řídicí jednotka. (Ale někdo musí vymyslet jak - může to být solidní vývojářská práce, nebo taky primitivní změna několika hodnot).

Jany_RS píše:ked je vstrekovanie take dobre tak čomu robia čiptuning,ktory zvyšuje vykon,i ked to co vymysleli konstrukteri za 10 rokov tak nejaky čiptuning zvyši vykon jedine zvyšenim spotreby

Této větě nedokážu porozumět, sorry. Vstřikování je vždycky dobré, když se jim povede. Zvýšení výkonu nemusí být nutně jen zvýšením spotřeby. Může být třeba jen zhoršením exhalací. Ale taky je možný zvýšit výkon více, za cenu mírného zvýšení spotřeby a ještě většího zhoršení exhalací... Jde o to, jaká směs se namíchá a kdy se zapálí.

Jany_RS píše:ktej dlhej cesty do valcov,počul som že pri karburatore ked predlžim sanie,podložky pod karburator že sa zvyši krutiak v určitych otačkach,neni to nahodou naopak,že čim blizšie tym lepšie,najlepšie priamy vstrek i ked všetko ma svoje vyhody a nevyhody,Mpi neni nahodou viacbodove nepriame vstrekovanie do komory nad piest abo tak dajak


Dlouhé sání není totéž, co dlouhá cesta směsi do válců! Pozor na to. Sací potrubí může být dlouhé třeba 40cm, ale směs nemusí proudit celou jeho délkou! Pouze nasátý vzduch!
Vždyť palivo můžeš do vzduchu rozprášit kde chceš - v karburátoru na začátku sání, aby ti kondenzovalo na stěnách potrubí, to samé u jednobodu, nebo MPi vstřikuje palivo až na konci sacího potrubí nad sací ventil nebo na něj. To je určitě 10x takový rozdíl. Mpi je viacbodove nepriame vstrekovanie.

Platí, že prodloužením sacího potrubí se zlepší krouticí moment v nízkých otáčkách a zkrácením se zlepší chod motoru ve vysokých otáčkách.
Obrázek
a když jsem se v 15-ti rozhodoval co dál dělat, poslouchat sestry byla pro mě jasná volba... :-D
Uživatelský avatar
MartasBrno
 
Příspěvky: 4442
Registrován: pon zář 08, 2008 13:10
Bydliště: Brno

Příspěvekod Petr HC » stř úno 02, 2011 14:00

Jany_RS píše: ...Mpi neni nahodou viacbodove nepriame vstrekovanie do komory nad piest abo tak dajak
.
Studuj spalovací motory pozorně, nepřeskakuj slova a kapitoly a nepleť brambory s hruškami. Zmíněná věta mně vede k tomu, že si pleteš vznětové motory se zážehovými. Takto pracovaly dnes již jen zřídka používané vznětové motory s předkomůrkou a žhavící svíčkou.
P.S. A nevím co jsi myslel tím v inzerátem v podpisu . Dvoudobé přeplňované vznětové motory běžně existují v železničních lokomotivách.
Jo a tu Jawu 250/353, pokud je to origo kousek z té šedomodré serie Ti docela závidím - to byla paráda.
Uživatelský avatar
Petr HC
 
Příspěvky: 2295
Registrován: stř lis 21, 2007 11:27
Bydliště: Hořice

Příspěvekod Jany_RS » stř úno 02, 2011 14:13

MartasBrno píše:Jany_RS napsal:
ked je vstrekovanie take dobre tak čomu robia čiptuning,ktory zvyšuje vykon,i ked to co vymysleli konstrukteri za 10 rokov tak nejaky čiptuning zvyši vykon jedine zvyšenim spotreby

Této větě nedokážu porozumět, sorry


myslel som to tak že ty čo robia čiptuning tak neverim žeby dokazali zvyšit vykon a znižit spotrebu a celkove zlepšit chod agregatu,ked to konštrukteri nedokazali,možno pozmenia predzapal,a mnozstvo zmesi ale žeby zvyšili vykon a znižili spotrebu

ku tomu mpi ked vstrekuje až na konci potrubia,kde sa premieša zmes?až vo valci?

Petr HC píše: P.S. A nevím co jsi myslel tím v inzerátem v podpisu . Dvoudobé přeplňované vznětové motory běžně existují v železničních lokomotivách.
Jo a tu Jawu 250/353, pokud je to origo kousek z té šedomodré serie Ti docela závidím - to byla paráda.


mne sa vidi že Mpi je viacbodove nepriame vstrekovanie do predkomory ale tu martan piše že na koniec sacieho potrubia nad saci ventil tak asi to tak bude
dvojtakty sa tiež použivaju v lodiach,to viem ja som pisal že chcem benzinovy dvojtakt i ked som tam ten benzin nedopisal,mohol si si domysliet a ku tej jawe to by bola parada,ale je to len prestriekana "komunistická" farba na čiernu(oco to tak chcel)-škoda :( ale okrem farby je to skoro veteran ale i farba by sa mala meniť ale červenu nechcem ale nejaku inu čo sa davala na export
lada 2103 1974,agregat 21011 s ozonom a podtlakovym rozdelovacom- lada 2103 RS :thumbright:
jawa 250/353 rok 1957 :heart:

lada vfts is the best & tatra ecorra :finga:
Uživatelský avatar
Jany_RS
 
Příspěvky: 196
Registrován: pon čer 14, 2010 19:48
Bydliště: Raslavice(Presov)

PředchozíDalší

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků